Hoi,
Wij willen in december/januari terug naar Bali en dan ook Lombok en Flores doen.
Nu lees ik regelmatig dat binnenlandse vluchten niet veel kosten, maar heeft iemand een indicatie? Of een link naar waar ik dat kan vinden?
Ik wil van Denpasar naar Labuan Bajo (Flores)
Ik ben zelf wel benieuwd naar meer informatie over de trip die je met een boot kunt maken vanaf Bali (of Lombok) naar Flores en Zumba. Dus als iemand daar ook nog wat meer over kan vertellen…
Dag Marloes
Voor zover ik na kan gaan vliegen alleen IAT (vlucht IAT003) en Merpati op Labuan Bajo. Prijzen kan ik niet ontdekken op de sites. http://www.iat.co.id/ en http://www.merpati.co.id. Wat betreft prijs indicatie: Wij betalen ongeveer 500.000 a 600.000 rupia per persoon voor een enkele vlucht van Surabaya naar Denpasar.
Succes…
Hoi, bedankt voor je reactie. Ik had ook op de sites gekeken, maar kwam ook geen prijzen tegen…
Klopt het dat je gewoon naat het vliegveld kunt gaan omdat er toch eigenlijk altijd wel plaats is op binnenlandse vluchten?
kijk maar even op indonesie reiscafe daar staat e.e.a. naar aanleiding van een soortgelijke vraag van mij…
Marloes, je moet ongeveer denken aan zo’n Euro 10,-- en Euro 30,-- p/p, maar het ligt eraan want als je op het vliegveld, waar je idd direct naartoe kan om te boeken, verschillende binnenlandse vluchten boekt, kun je vaak nog korting krijgen ook (gewoon afdingen); dat hebben wij ook gedaan vanuit Jakarta de vluchten Jak-Yogya en Yogya-Denpasar. Succes Indesco
In juni waren de kosten voor een ticket van Labuanbajo naar Denpasar Rp 823.100,-
Korting op binnenlandse vluchten in of naar het oosten van Indonesië kun je wel vergeten, vliegtuigen zitten altijd vol en krijgt een vliegtuigmaatschappij hem niet vol dan wordt je vlucht gewoon gecanceld.
Veel binnenlandse vluchten gemaakt. Afdingen? Vergeet het maar. Er zijn wel zogenaamde promo’s en dat kan wel soms de helft van de normale ticketprijs zijn. De reguliere vluchten, bijvoorbeeld op Sumatra, zijn over het algemeen altijd vol. Er zijn ook heel wat maatschappijen afgehaakt. Medan naar Padang was pas geleden alleen nog mogelijk met Mandala. Mandala vliegt nu Jakarta-Padang-Medan visa versa. Een klein probleempje en je hebt vertraging van uren. Gelukkig zijn er tegen een prijs van Rp60.000 ( €4,50) executive rooms waar je onbeperkt alkoholvrije drankjes, internet (beetje langzaam), hapjes en warm eten kunt krijgen. Bovendien is het er erg schoon, vooral de toiletten. Er is ook een aparte incheckbalie met een busje naar het vliegtuig.
Hoi Sumbar
Van korting op binnenlandse vluchten had ik ook nog nooit gehoord, er zijn inderdaad die promo’s waar jij over spreekt. Maar blijkbaar kun je wel afdingen op vluchten volgens Indesco.
Mij is het wel gelukt, al verschillende keren, Butoijo; gewoon proberen. Indesco
Als een ticket op het raam aangeboden wordt voor bijvoorbeeld Rp800.000 dan ligt het voor de hand dat je kunt’proberen om er minder voor te betalen. Via internet is het veel slimmer om te boeken.
Wanneer die ticketverkoper Indesco ziet aankomen zal hij ongetwijfeld zijn prijzen met 1000 % verhogen. Afdingen maar ![]()
Oh wat zijn we weer aardig Bule ! Blijkbaar is er veel afgunst op dit topic en dat is jammer, want het is zo fun als je het voor elkaar krijgt. Indesco
Wij weten nog steeds niet hoe je het voor elkaar hebt gekregen. Onderhandelen in een zijkamer misschien?
Als je stalen zenuwen hebt en niet echt gebonden ben door een strakke schema kan je echt goedkooper vliegen met de zgn last minute boeking.
Je wordt dan eerst in de wachtlijst geplaats en moet standby zijn om gelijk toe te happen zodra je gebeld wordt door de reisburo.
Het kan goedkoper dan de promoprijzen .
Heb in Medan meegemaakt.
Is afhankelijk wat je onder afdingen versta.
Ik heb van Jakarta (jan 2009) met de Garuda naar Padang gevlogen , met promoprijs.
En toch is het duurder dan de gewone prijs van een andere airlines .
Grote(re) reisburo’ s hebben vaak plaatsen die ze eerder aangekocht hebben , vandaar dat je altijd via hun moet boeken .
Hoe meer ze ingekocht hebben , hoe meer korting (dus winst) ze kunnen krijgen.
Soms zitten ze met overgebleven plaatsen , die ze kwijt moeten raken.
En daar kan men mss onderhandelen.
Mensen die een beetje bekend zijn met de reiswereld kan het mss beamen.
Trouwens de behaalde " winst" is voor de " rijke" toeristen niet zo interessant , een paar eurie .En omdat je** het niet weet** en de taal niet spreekt ga je niet moeilijk doen.
Je bent al blij met die zgn promoprijs.
Bij de gewone indonesiers is het anders , enkele tientallen duizend rupiah verschil telt wel mee.
Voorbeeld , in een klein reisburo bij een* hotel in Medan kunnen we met een promoprijs vliegen naar Jakarta .
In een een relatief grote reisburo met een rij medewerkers , een stuk of 10 (?) hebben we (mijn vriend) onderhandelt om op een tijd te vertrekken die we willen (de prijzen zijn ook anders) tegen de goedkoopste prijs.
Is het afdingen ?
Of is het doorvragen (meer moeite doen) voor een betere prijs , voor een paar euro verschil ?
Dus Indesco kan wel gelijk hebben
dat je (iets meer) korting kan krijgen als je verder doorvraagt of onderhandelt .
Bedankt voor de informatie , kan je nagaan , ik die al" tig" keren naar Indosenia reisde “weet” het niet eens.
:dag: baai baai , zwaai zwaai.
Het is niet alleen Butoijo , de andere medereizigers kunnen het ook proberen .
Er zijn ook " budget" toeristen die hun voordeel kunnen halen n.a.v het verhaal van Indesco.
Mss doe ik dat wel ondanks dat ik een slechte onderhandelaar ben , kan ik het verschil gebruiken voor een massagesessie.
>>>
Ene OmeSid zou gelijk zeggen :** Bisa diCek ?**
Kan het geverifieerd worden ?
Ben benieuwd of anderen het voor elkaar kunnen krijgen.
Wij zijn hier om elkaar te helpen , nietwaar ?
Surya schreef: Is het afdingen ?
Of is het doorvragen (meer moeite doen) voor een betere prijs , een paar euro verschil ?
Afdingen is voor mij tawarren en dat heb ik nog nooit zien doen op een reisbureau. Doorvragen kan altijd natuurlijk als er alternatieven zijn (vlucht naar Jakarta bijvoorbeeld of meerdere maatschappijen voor hetzelfde traject) maar in mijn geval, Medan-Padang (alleen Mandala heeft een vlucht die daarna doorgaat naar Jakarta) heeft het geen zin. De vlucht, een per dag, is meestal volgeboekt. Hooguit kun je wachten tot een half uur voor vertrek en dan hopen dat je er nog bij kan. Een beetje tricky zeker als het om een paar euro’s gaat. :frown:
Surya: En omdat je** het niet weet** en de taal niet spreekt ga je niet moeilijk doen. Je bent al blij met die promoprijs.
Als je lang genoeg in Indonesië komt in mijn geval al vele jaren, het ging toch om toeristen nietwaar, weet je het wel maar ga je niet moeilijk doen over het verschil in prijs van enkele euro’s. Overigens zijn de meeste reisburo’s voorzien van keurig geklede en geüniformeerde jongedames die voortreffelijk Engels spreken en is mijn gestuntel in het bahasa Indonesia slechts goed voor een glimlach. :chin:
Natuurlijk twijfel ik niet aan haar oprechtheid, het heeft geen zin om te liegen want je valt zo door de mand. Maar… Indonesië is groot. Om welke vluchten gaat het, hoe lang van te voren en natuurlijk in welk deel van het land. Op de luchthaven van Jakarta heb je maar voor het uitzoeken terwijl je in Pekanbaru slechts een enkele keus hebt. Dus er is wel degelijk verschil hoe en waar je je ticket boekt. Hotel, reisburo (provisie) of op internet (meestal promoprijs). :zon02:
Dat is het. Volkomen mee eens
Alweer heeft Indesco, in goed vertrouwen zeg ik om aardig te blijven, ons informatie gegeven, maar niet de juiste.
- Los papiertje als visum. Dat papiertje is gewoon een invulbiljet met daarop vragen over je NAW, de duur van je verblijf, je reisdoel en verblijfadres
- Tawarren is afdingen op een prijs, en niet doorvragen of er goedkopere alternatieven zijn.
Afdingen doe je langs de kant van de weg, bij de becakrijder, taxi, op de pasar, maar niet in malls, reisburo’s e.d.