De info van Indesco is interessant genoeg voor veel jonge toeristen die veel tijd en " weinig" geld hebben zoals de jonge backpackers en “arme” studenten.
Niet iedereen heeft geld genoeg zoal de mensen die 2x of meerdere keren per jaar gaan , of in een Kijang met airco en chauffeur rondrijden .
Voor mij is het verhaal acceptabel , maak niet uit of ze het als afdingen noemt ( mevrouw/meneer u zit niet op de pasar=markt) of doorvragen.
Het gaat mij en anderen om de boodschap .
De reisburo die ik gezien hebt heeft veel personeel , en ze hebben het hartstrikke druk .
Een D-Reizen vestiging in een grote stad op een zaterdagmiddag is heel erg stil in vergelijking met die reisburo die ik gezien heb.
Heel erg druk , de meisjes hebben zelfs 2 tot 3 HP , om de verschillende gesprekken af te handelen.
Een heksenketel , krijg hoofdpijn van .
Zijn na 1/2 uur snel weggegaan , en tijdens de laatste rondrit in de stad gebeld .
Binnen ongeveer 1 uur omdat we een plaats krijgen , toch een verschil van ongeveer 20 eurie.
Echt professioneel en commercieel , qua flexibiliteit kan een gemiddelde reisburo in Nederland moeilijk evenaren.
Eerlijkheidshalve kom ik hoogstens tot een paar honderd relevante info .
Waar medeleden iets aan kan hebben .
Soms zijn het ook vragen , verduidelijkingen etc.
De rest was vaak offtopic reacties :redface: op offtopic posting.
Origineel gepost door surya atmadjahttp://stijl.wereldwijzer.nl/images/buttons//viewpost.gif
*Taxi , (niet) OK , officieel hebben ze ARGO . Officieel wel maar in alle gevallen dat ik in een taxi heb gezeten werd een prijs afgesproken of een bonnetje (vliegveld) gekocht. *
Is het mogelijk om te vermelden dat de zwart gemaakte deel jou reactie is op mijn posting ? Anderen kunnen denken dat het mijn posting is.
Voor de reizigers , dat is waar wat Peter schreef. Soms heb je stoute taxichauffeus die de argometer niet inschakelen , en de ritprijs in zijn zak steekt. Daarom is het beter dat je de blauwe taxi van de Blue Bird groep neemt. Voordat je weet valt je in de handen van " snorders" . Er zijn taxi en taxi in Indonesia, vooral in Jakarta. Zelfs de Blue Bird Groep heeft ook 2 andere soorten , de Silver Bird (taxi) en Golden Bird (huur auto) . Bij de " taxikraampjes" op Cenkareng krijg je geheid de Silver Bird aangesmeerd .
*Kost je wel bijna 30 -40 procent meer , ben 1x ingestonken , dacht dat het een gewone taxi (Blue Bird) wordt , kreeg een Silveren Vogel. *
*En toch is het goedkoper dan de taxiprijs van Bandara Schiphol naar mijn nederige woning in Amstelerdam. *
Het is wel jammer dat alleen SA mij gelijk geeft; ik zal het nog 1x uitleggen. Toen ik op Jakarta aankwam, heb ik samen met wat familieleden van mijn vriend (die dus wel Indonesisch spreken) en met wat half-indonesisch/engelse taal gewoon bij de balie van Garuda de reis van CKG-Yogya en van Yogya-DPS de reis geboekt maar wel proberen af te dingen en dat is mij gelukt en het ging niet om een paar euro maar toch nog wel om een kleine honderd euro en daar kun je veel leuke dingen mee doen in Indonesie (en of dat nu een massage-sessie van SA is of andere dingen, dat moet men zelf maar invullen). De oprechte en eerlijke Indesco
PS. als je het niet probeert, lukt het je ook nooit !!!
Heb je goede ervaringen met Garuda wat betreft op tijd vliegen/geen canceling? Ik moet op 31 oktober van Denpasar naar Jakarta ( 17:00 klm vlucht naar AMS) en heb de voorkeur voor Garuda omdat ze meerdere (6 of zo) vluchten die dag naar Jakartra hebben. Ik plan een vroege vlucht (10:00 hr) mocht die gecancelled worden of flink vertraagd zijn heb ik nog marge… Groet…
ik heb een aantal keren gevlogen met Garuda en zij waren iedere x op tijd inclusief te eten voor onderweg, terwijl we soms maar een uurtje of zo in het vliegtuig zaten en van Lombok-DPS ben ik met Transnusa gegaan en die ging ook keurig op tijd. Indesco
Als ik een vlucht terug naar Amsterdam moet halen zorg ik er altijd voor dat ik niet op het laatste nippertje op het vliegveld ben waarvan de vlucht naar huis vertrekt. Ook Garuda heeft weleens een vertraging, meegemaakt toen ik vanuit Padang via Jakarta een vlucht naar Amsterdam moest halen, omdat er een instrument in de cockpit niet goed werkte, werd het een vertraging van maar liefst 5 uur. Gevolg: enorme stress. Gelukkig had ik nog een uurtje om van de terminal van mijn binnenlandse vlucht naar de terminal te gaan waar mijn vlucht naar huis stond te wachten. Het lampje boarden knipperde in het rood. Dus beter te vroeg dan te laat. :slywink: Garuda had ook een doosje met hapjes maar niet tijdens het wachten op een bloedheet vliegveld. Er werd overigens niet eens verteld waarom er vertraging was, pas toen het toestel weer vliegwaardig was. :frown:
Het is trouwens sowieso (überhaupt :biggrin:) heel vervelend een vertraging. Maar het ergste vind ik dat je in het ongewisse gelaten wordt. Het enige wat je ziet is het woordje ‘delayed’ op een monitor. Als er al wat wordt omgeroepen is het meestal onverstaanbaar door de echo’s en de te hard staande TV toestellen. Overigens is 5 uur vertraging op het vliegveld Soekarno-Hatta heel wat aangenamer dan op een klein vliegveld zonder AC (airco). Een fijne >>> toegewenst.
Vertragingen kan altijd voorkomen , ook over de het ontbreken van goede informatie.
Zelfs in Europa .
Het is wel waar dat bij kleinere airlines de kans mss groter is dan bij de Garuda.
In de meeste gevallen heeft Garuda een voorkeur positie , en ze hebben vaak de meest ervaren en goede piloten in verrgelijking met de kleinere airlines.
Ben wel eens dat het omroepen vaak niet te horen zijn .
Door muziek , geroezemoes etc .
Oude(re) personen kunnen vaak last hebben .
Het is ook verstandiger om geen risico te nemen als je dezelfde dag terug moet vliegen naar Amsterdam.Neem ruim voldoende overstap tijd.
Een vertraging van een paar uren(kan altijd geburen) kan onaangename gevolgen geven.
***Hoe kom je daar nu weer bij, de piloten van kleinere airlines zijn dus niet in staat om een zelfde vliegtuig als waar Garuda mee vliegt in de lucht te houden. Waar baseer je deze wijsheid op? Denk aan het ongeluk nog niet zo lang geleden op het vliegveld van Jogyakarta. ***
Dat is jou conclussie , niet de mijne
Piloten met dezelfde vliegbrevets kunnen dezelfde vliegtuigen vliegen.
3.Naast pt 1 , is het ook gebaseerd op logica.
Garuda is naast de grootste airline ( wordt mss later ingehaald) ook de flagcarrier van Indonesia.
De beste jonge afgestudeerden uit Curug , eventueel aangevuld van andere (buitenlandse) vliegscholen werken meestal bij de Garuda (als 1ste keuze) .
Oud piloten van Garuda gaan meestal bij de particuliere airlines werken zodra ze weg kunnen van Garuda.
Om jou makkelijker ter maken , kijk naar de KLM situatie.
De meeste piloten(stewardessen) willen bijna allemaal bij de KLM werken , daarna komen pas de dochterrondernemings zoals Transavia , Martinair etc .
Onderbuiksgevoelen.
Heb altijd goede ervaringen met Garuda , heb ook Garuda genomen in Jan 2009 naar Padang vanuit Jakarta .Ondanks de duurdere promoticket .
Dat is een grote misser van 1 (een) Garuda piloot geweest.
Hij is zwaar gestraft .
Dat kan bij de beste buitenlandse airlines ook plaatsvinden.
Anders wordt het te moeilijk voor hem SA ! Je probeert jammer genoeg zelf weer heel wijs over te maken en stampt SA weer de grond in. Jammer … overigens ging het jammer genoeg weer niet over de topic !
Alle vliegondernemingen in Indonesie staan op een zwarte lijst, waaronder ook Garuda. Toch vond ik de service e.d. van Garuda wel heel goed maar ook Transnusa doet daar niet voor onder.
Ik hoor meer slechte dingen over Lion Air en Merpati e.d. maar heb daar zelf geen ervaringen mee; misschien moet je gewoon op je gevoel afgaan, dat heb ik ook gedaan en dat is allemaal goed gegaan.
V.w.b. de tickets; probeer echt af te dingen; dit moet lukken. Maar uberhaupt vallen de prijzen van binnenlandse vluchten best wel mee. Indesco
Ik lees kranten en heb ook in het verleden gesprekken gehad met mensen waarvan ik denk dat ze het wel weten .
Ik vind garuda nog steeds de beste , al is hun vloot niet de allerbeste is .
Ben daarom bereid om meer te betalen.
Jij schrijft : Met een gigantisch schuld…:paranoid:
Wat versta je onder gigantisch schuld ?.
Ik dacht dat ze nog redelijk weinig schulden hebben , ongeveer 740 miljoen US dolari.
Vergelijk het maar met de schulden van KLM .
(Als vergelijkingscijfers).
. Hehe, waarom zou dat nu zijn? Heeft het misschien te maken met uang?
Antw: De piloten van Garuda hebben bepaalde contracten die ze moeten nakomen.
Ze kunnen andere banen zoeken en krijgen als ze niet meer onder de kontrakt zitten of ze gepensioneerd zijn .
Ken een paar piloten die dat gedaan hebben.
Om jou makkelijker ter maken , kijk naar de KLM situatie.
De meeste piloten(stewardessen) willen bijna allemaal bij de KLM werken , daarna komen pas de dochterrondernemings zoals Transavia , Martinair etc . Ik wil er wel naar kijken maar waar haal je die wijsheid vandaan?
Antw: Dat zijn **Feiten **, die je kan vinden als je gaat zoeken , bij google bijvoorbeeld
Vertrouw je dat niet , dan kan je nachecken.
OmeSid zegt altijd : Bisa diCek
Dat is een grote misser van 1 (een) Garuda piloot geweest.
Hij is zwaar gestraft . Hij kon het tenminste nog navertellen… Hij was zeker niet de beste van Curug:slapen:
Antw: Wat is dat voor een opmerking ?, het is weer een veronderstelling die niet gebaseerd is door feiten (bronnen ?? a.u.b )