Vliegticket boeken bij Indonesische maatschappijen

Hallo allemaal
Ik (samen met m’n misses) ga 24 oktober na een rondrit door java van Surabaya naar Denpasar en 31 oktober van Denpasar naar Jakarta voor de thuisvlucht.
Hoe kan ik tickets SBY-DPS en DPS-Yakarta rechtstreeks bij (bv. Garuda) boeken vanuit Nederland. Ik heb het geprobeerd met creditcard (mastercard) maar dat gaat kennelijk niet. Lees ik nu dus ook hier en daar op het forum terug. Zijn er andere manieren? Anders betaal je gauw het dubbele… (bv cheaptickets). Of is in het in deze periode geen enkel probleem ter plekke op de luchthaven te boeken (bv bij onze aankomst in indonesie (Jakarta) eerder in oktober)
Op dit forum zie ik zoveel ervaring, er moeten nu vast wat goede tips uitkomen. In elk geval alvast bedankt…Thomassie :vak01:

Een ticket van Surabaya naar Bali kun je gemakkelijk in Indonesie kopen. Meestal doen we dat op het vliegveld op de plaats van vertrek. Alle airlines hebben daar een eigen loket, op die manier is het makkelijk vergelijken voor wat betreft vertrektijden en/of prijzen. Ik weet niet hoe jullie naar Surabaya reizen, maar misschien kunnen jullie even via het vliegveld gaan voordat je een hotel opzoekt. Veel hotels kunnen ook tickets regelen en ook zijn er reisburo’s in Surabaya.
Voor de vlucht naar Jakarta geldt eigenlijk hetzelfde. Ik weet niet of het bij meer maatschappijen mogelijk is, maar met airasia kun je wel vanuit Nederland met een cc een ticket van DPS naar CGK kopen.

Succes

Wij hebben een goede agent in Indonesië en die kan het eventueel allemaal voor jullie regelen. Hij is betrouwbaar en zeker niet duur. Zelf hebben wij een guesthouse op Oost-Java dus zoeken jullie een mooie accommodatie waarvan jullie mooie trips kunnen maken naar o.a. Kawa Ijen of Sukamade kijk dan even op onze site www.rumahsenang.com. Eventueel kan via onze agent alles in één pakket worden gedaan.
In ieder geval heel veel succes en veel plezier in hetg mooie Indonesië.
Pieter van Dee

OK Ketut en Vendie zeer bedankt voor jullie reacties, daar heb ik iets aan. Vendie ik neem contact met je op via de site…
Groet vanuit Nederland, waar we ook een fantastische zomer hebben (die wij voor onszelf in oktober nog eens gaan verlengen in Indonesie)

De meeste tickets heb ik in Indonesie zelf gekocht; lekker goedkoop en heel makkelijk. Zelfs al je verschillende tickets nodig hebt, kun je nog afdingen ook hahahaha; dat vond ik nog het leukst, terwijl ze al niet zo duur waren.

Ik zou alleen in Nederland je ticket van en naar Indonesie regelen en verder alles gewoon daar op de vliegvelden/travelagency e.d.

Indesco

Ik denk dat je je gezicht mee hebt (of ik juist tegen) want ik moet altijd veel betalen.

Hoezo dat ? Ik heb echt af kunnen dingen, gewoon een beetje brutaal zijn. Indesco :dag:

Zoals ik al zei mij is het nog nooit gelukt. Wel met andere dingen zoals b.v. het kopen van kleding, schilderijen of het uitvoeren van klusjes. Maar meestal is het harga pas (vaste prijs).

Dank je voor je reactie Indesco, Als ik kijk op de Garuda (airline) website zie ik prijzen staan die mij al prima in de oren klinken (factor 2 onder de prijs om vanuit hier (bv. cheapflights) te boeken). Daar hoef ik niet zonodig op af te dingen, Maar dat afdingen op andere zaken, dat moet ik nog ervaren. Ik heb geen zin om erg moeilijk te doen (laat staan als “rijke” Europeaan iemand het vel over zijn oren trekken) anderzijds wil ik niet veel te veel betalen. Dus ja ik laat het maar op me afkomen.
Groeten Thomassie

Afdingen, heel knap hoor, voor het eerst in Indonesie en dan al zo slim.

Thomassie Kijk eens op de website van Airasia (Indonesia). Dat is echt de beste manier om tickets te kopen en goedkoop (Goedkoper dan de trein veelal) Je kan boeken via internet, betalen en je ticket uitprinten. Heb je alles geregeld voordat je weggaat Als je wat meer info wilt over reizen in Indonesie hoor ik het wel Kom zelf al ruim 30 jaar in Indon en ben zo’n kleine 80 x geweest Plukajarharjo

Mss is het niet echt afdingen . het is kwestie van gesprekje maken , en mss kan je daarna gaan onderhandelen.

Een Tip : Lijkt wel of ik “veel” weet ( ha ha ha ).

Het is logisch dat je meer moet betalen als je airlinesticket (ook hotel) boekt in Nederland.
De Nederlandse verkoper (of het WTC , BM Air , D-Reizen etc ) moeten ook bijverdienen , de adm./afhandelingskosten zijn ook in eurie.
Tel ook bij de kosten van de Indonesische (weder)verkoper. Niet veel (in rupie) maar wel iets.

Wat ik gemerkt hebt dat je bij de plaatselijke reisburo echt “koopjes” kan scoren .
Vooral vanuit grote steden naar andere grote steden (Medan -> Jkt of Jkt-> DPS etc ) .
Je gaat naar een grote reisburo , ga daar een beetje kletsen en vragen naar de promo (aanbiedingen) , of naar last minute of gecancelde vluchten.
Heb al jaaaren gehoord van mijn Indonesische vrienden.
Heb nog nooit gedaan.

In Medan staan we te kletsen bij zo’n reisburo , heb ergens hun bisniscard opgeborgen .
Mijn vriend (ervaren reiziger in Indonesia ) vroeg een plaats van Medan -> Jkt.
Je hebt verschillende airlines , van gewone tot goed aangeschreven airlines , en met verschillende vertrektijden vanaf 0.600 uur = bij benadering tot laat in de avond .
Ik (een schijterd , wil altijd veilig spelen) wil gelijk met Garuda (duur maar goed) .
We hadden toen diverse opties gevraagd , onder andere met Lion Air , ook met diverse vertrektijden , met verschillende prijzen .Een prijsverschil van een paar 100.000 rupiah , dit is afhankelijk van de vertrektijden .
Bij "onchristelijke"vertrektijden betaal je minder !!!
Dus we (eigenlijk mijn vriend) laten ons plaatsen op een W.L met bepaalde prijs .
En gingen naar de stad terug , met achterlating van onze HaPe nummer (GSM) .
Na ongeveer 1,5-2 uur werden we gebeld , dat er plaatsen vrijkomen (veel reizigers gaan vaak cancellen op het laatste moment ) .
Dus wij kunnen vertrekken op dezelfde uur wat we eerst willen hebben , tegen verschil van meer dan 200.000 rupiah.
(Kan je gebruiken voor 2x dineren in een fatsoenlijke restaurant).
Wel **moeten **we teruggaan naar de reisburo om het contant te betalen , anders wordt de opengevallen plaatsen weggegeven aan andere liefhebbers.

Eerlijk gezegd sta ik te knijpen omdat ik bang ben dat we geen plaats zouden krijgen.
Uiteraard hebben we in het begin al een andere tijdstip gevraagd / besteld voor het geval dat we de beoogde vertrektijd niet kunnen krijgen .
Hoe dan ook kunnen we dezelfde dag nog vertrekken , alleen in de namiddag of avond.

Er zijn veel airlines met verschillende vertrektijden en met verschillende prijzen.
We kunnen zelfs in de namiddag of de late avond nog een andere flight boeken.

wij zijn verleden maand in Indonesie geweest ,de binnenlandse vluchten heb ik gewoon via internet gekocht wij zijn vanuit Jakarta met Air Asia gevlogen gewoon op internet gekocht lekker handig en goed koop ,o ja we hadden bij het vertrek uit Jakarta vertraging ,wat denk je we kregen eten terwijl we aan het wachten waren en toen we thuis waren kregen we van air asia ieder een coupon voor gratis tickets t.w.v.200000 rupia p.p.voor een volgende vlucht dus we hadden gratis gevlogen de heenreis Garuda vliegt natuurlijk ook maar die is best prijzig ,heb je nog batavia air goedkoop ,Lion Air en mandala ,er is overigens een nieuw vliegveld in Jakarta voor de binnenlandse vluchten ligt naast het grote vliegveld ,ik hoop dat je er iets aan hebt en verder nog een prettige vakantie groetjes Winny

Het is ook eigenlijk allemaal al heel goedkoop, maar het is toch leuk als je het afdingen voor elkaar krijgt en dat heeft echt niets met het vel over de oren trekken te maken; gewoon de kick :slywink: Groet, Indesco

Dank je wel Bule voor de ‘aardige’ opmerking. Indesco

Ligt er wel aan waar je naartoe gaat want met Air Asia kun je niet overal in Indonesie komen (zoals bijv. van Jakarta naar Yogya of van Yogya naar Denpasar). En waarom hier boeken als het daar nog goedkoper is; je hoeft alleen je heen- en terugticket te regelen en de rest doe je gewoon daar, is heel simpel en goedkoop. Soms zijn treinreizen ook niet echt duur, voor Nederlandse begrippen al helemaal niet. Indesco

Ik lig weer dubbel om je verhaal Surya hahahahahahahaha :):):). Maar je weet ook al best veel toch ? Indesco

Top zeg, nog beter dan het afdingen hahahaha. Overigens v.w.b. vertragingen; wij hebben met Garuda en Transnusa gevlogen oftewel 5 keer binnenlands en niet 1x vertraging gehad. Het is idd leuk dat je wel constant eten krijgt, zelfs bij een vlucht van 20 minuten (Lombok-Bali) een lunchpakket; kunnen ze hier wat van leren. Indesco

Top… lieve mensen allemaal bedankt voor jullie goede suggesties. Ik heb idd mijn ticket AMS Jakarta al, dus als ik onderweg ben even SBY DPS regelen en DPS JKT
Groeten Thomassie:vak01:

Groetjes terug, have fun. Je vertrekt wel op een mooie datum; 24 oktober is mijn verjaardag, denk wel een klein beetje aan mij hahahah. Indesco