Ticket boeken via internet

Hallo allemaal!

Deze zomer zullen mijn familie inclusief mijzelf een rondreis gaan maken over Java en Bali. Op 7 augustus moeten we van bali naar jakarta vliegen. Via Garuda haar website kan je helaas alleen boeken met een Aziatische creditcard:mad: . Via expedia.com (de amerikaanse versie) kan ik ook tickets boeken, maar dan kost ze een stuk meer.

1. Zijn er op internet geen (betrouwbare) Indonesische ticketbrokers? Vooral de businessclass-fare is een enorm verschil tussen Garuda’s website en de amerikaanse epxedia (145 euro vs. 270 euro).

2a. Als er geen ticketbrokers op internet zijn, is het dan makkelijk om lokaal een ticket te scoren?

2b. Kan ik in Jakarta ook al gelijk een ticket Denpassar-Jakarta kopen? Of moet dat op Bali gebeuren?

1. Liggen de tarieven lokaal nooit hoger dan de standaard gepubliceerde fare op Garuda haar website?

Veel vragen :chin:, ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt!

Hoi!

Ik heb vorige week een ticket geboekt via

http://ticketindonesia.info/nl/how.php

Het is een indonesisch reisbureau met nederlandse eigenaars die alle vluchten in indonesie kunnen boeken. Je kunt er vanuit gaan dat je de prijzen kan krijgen zoals ze op de sites staan van de luchtvaartmaatschappijen. Ze rekenen alleen 11 euro kosten aan administratiekosten. Het kan je heel veel geld schelen door het via hen te regelen. Hopelijk weet je zo voldoende.

Groetjes Christiaan

Maak je niet druk, behalve aan het eind van de Ramadan is er een ruim aanbod van diverse maatschappijen die de route Jakarta-Bali en omgekeerd verkopen. Veel plezier met je voorbereidingen en een goede reis. :vak02:

Ik heb precies hetzelfde gedaan vorige week, aangezien ik de dag na aankomst direct door wil vliegen naar Sulawesi. Wil niet afhankelijk zijn van reisbureaus ter plekke voor een vlucht van dezelfde dag. Betaald inderdaad iets commissie, maar heb ondertussen netjes de e-tickets binnen.

Ik heb ook hetzelfde probleem gehad met het boeken van tickets bij Garuda. Ik heb gewoon gebeld naar het telefoonnummer wat op de Nederlandse website (even googlen) van Garuda Indonesia staat.
Dit was de goedkooptste optie voor een rechtstreekse vlucht van Jogjakarta naar Bali (Denpasar) Ik heb incl. administratiekosten 92.48 betaalt voor een vliegticket. Omdat ik niet precies weet waar je vandaan wilt vertrekken, zou ik ook eens kijken bij Air Asia (www.airasia.com) Hier heb ik een aantal keer mee gevlogen en dat is tot nu toe prima bevallen. Het is zeg maar de Asiatische easyjet alleen zijn ze wat vriendelijker tegen hun gasten. Met Air Asia kun je i.i.g van Jakarta naar Denpasar vliegen. Ze vliegen ook op Bandung, Yogjakarta, Surabaya. Echter om naar Bali te vliegen moet je eerst terug naar Jakarta vliegen en dan overstappen om naar Bali door te vliegen.

gr. Saskia

Nog even een aanvulling omdat ik je vraag niet helemaal goed gelezen heb. Je kunt met Air Asia ook van Bali naar Jakarta vliegen. Ik heb dit zelf ook gedaan omdat ik ook naar Java en Bali ga in juni. Via de website van Air Asia kun je tickets boeken voor Denpasar-Jakarta. Wij hebben hier zelf 38 euro voor betaald (geboekt in februari) Ik weet niet hoe luxe je wil vliegen maar dit is een betrouwbare maatschappij. Anders kan je het via Garuda regelen of via eerder genoemde website door andere reizigers.

gr. Saskia

Air Asia en Garuda zijn ook gewoon via Worldticketcenter en Cheaptickets te boeken.

AirAsia volgens mij niet via Cheaptickets…

1 like

Excuses, Air Asia is inderdaad niet via Cheaptickets te boeken, echter wel via WTC

Als je toch van plan bent om met Airasia te vliegen dan is het verstandiger om rechtreeks op de website van deze maatschappij te boeken, zo vermijd je altijd eventuele toeslagen die touroperaters hier in Nederland hanteren.

Frank

Ja mijn advies inderdaad ook om Airasia via hun eigen website te boeken. Ik heb alleen wel problemen gehad met het boeken vanuit Indonesie met Airasia kreeg steeds een foutmelding. Uiteindelijk naar het kantoor gegaan en die gaven gelijk aan dat het vaker in Indonesie fout ging dit had te maken met fraude van creditcards. Trouwens al gemerkt dat als je boekt met de rabobank dat je dan doorgelinkt word naar je eigen bank. Dit voor extra veiligheid.

Waarom al dat moeilijk gedoe via een website boeken, ga gewoon naar een plaatselijk reisbureau in Indonesië en voor een te verwaarlozen commissie boek je daar een ticket. Geen creditcardfraude geen foutmeldingen etcetera…:chin:

Zoals je misschien ook heb gelezen is dat ook wat ik uiteindelijk gedaan heb ben gewoon naar het Airasia kantoor zelf gegaan en heb toen daar mijn ticket geboekt. Heeft me 20.000 rupiah extra gekost. Ik denk vermeld het even voor diegene die het wel via de website daar proberen te boeken. Ik boek trouwens altijd al mijn vliegtickets van Airasia via de website zelf. Ik heb zo’n 25 vluchten met hun gevlogen vind ze helemaal geweldig.

= ongeveer €1,50, een te verwaarlozen bedrag dus… :slapen:

Hallo,

Ja dat weet ik dat is ook niets mij hoor je ook niet klagen hoor. Ik boek alleen liever op internet maar dat is persoonlijk. Ik dacht meld even hier dat dus het boeken via de airasia website het niet altijd wil lukken als in Indonesie bent.

Probeer maar eens een andere luchtvaartmaatschappij via internet te boeken, tot aan de betaling gaat alles goed en daarna moet je alsnog naar een reisbureau. Airasia bedient niet alle verbindingen binnen Indonesië. >>>

ik weet het dus dat heb ik ook gedaan inderdaad. Ik zit nu in KL want heb een ticket gekocht van Yogyakarta naar Kuala Lumpur mijn favoriete stad.

Goh, ik was mijn eigen topic al helemaal kwijt :slapen:.

Ik heb inmiddels bij ticketindonesia.info geboekt. Ging best gemakkelijk, binnen twee dagen zaten de e-tickets in de mail. Vlieg nu met Garuda in een mooie Airbus A330-330 (leuk voor mij als aviation-enthousaistcheer) .

nou die staat nog gewoon bovenaan hoor lekker puh !!!

Al met de airbus 380 gevlogen die is pas gaaf.