Boeken van binnenlandse vluchten/reizen

voor een rondreis in juli overwegen we nu via Indonesia.info de binnenlandse vluchten alvast te boeken.

wie heeft ervaring met deze site??? kan ik vanuit gaan dat geboekte (en dus betaalde) tickets in Ind ook beschikbaar zijn??

Volgens mij bedoel je een andere site. Indonesia.info werkt niet…

Zal wel weer een site zijn van de een of andere Indonesische ripper die snel geld over de ruggen van

Ik zou ook niet zomaar online boeken. Misschien zijn ze goed, maar wil je het risico nemen dat het bureau niet bestaat?

Binnenlandse vluchten kun je in indonesie makkelijk ter plekken na aankomst boeken.

ik bedoel de site ticketindonesia.info.nl

Moet je echt zo kritisch/wantrouwig zijn naar deze sites??

Een site, waarvan al de informatie betreft de verschillende eilanden in Indonesië rechtstreeks gekopieerd is uit de Periplus reisgidsen (zonder enige bronvermelding). Een site waarvan de moderators maar wat aanmodderen, zelf discussies aangaan, maar reacties die hun niet aanstaan verwijderen. Waar (bijna) elk nieuw draadje verzand in anti Islam propaganda. Waar leden, die nog steeds niet in Indonesië zijn geweest, kwistig met informatie over Indonesië strooien, afkomstig van 85 jarige oude dametjes uit Nederlands Indië, en daar nog voor worden bedankt ook. Waar een lid dat reageert op de naam Surya Atmadja (woef waf) rustig hele draadjes naar de filistijnen mag helpen met zijn bij elkaar gegoogelde onzin. Waar de eigenaar van die site een blog bijhoudt, maar bijna elk berichtje gekopieerd heeft van het Internet (alweer zonder bronvermelding), mag je best met een beetje wantrouwen bekijken.

Ik zou dus maar een beetje uitkijken met wat voor figuren je in zee gaat. Zoals Yeni al aangeeft, boek ze ter plaatse en kun je vandaag niet vertrekken morgen is er zeker een plaatsje vrij.

1 like

Ik dacht al waarover hebben jullie het, todat ik het logo rechtsbeneden zag

Wegwezen en snel ook. Op het blog van Londoh discussieert men hier al over
http://blog.londoh.com/?itemid=1702

Gewoon ter plekke boeken bij het buro van de vliegtuigmaatschappij 100 meter verder op in de hall of in Nederland: Arke, Thomas Cook, D-Reizen whatsoever
Misschien ook

Ach mogelijkheden te over.

Even een voorbeeldje: eerst dat ticketbureau en daarna de site van Mandala…

**Van Medan naar Padang **Geschatte prijs: € 37.25 tot € 67.10

**Vlucht v****ertrek ****Aankomst **Overstap
RI089 (Mandala)**07:00 ****08:00 **directe vlucht

Volgens de website van Mandala:
flight berangkat/tiba ultra saver ultra flex mandala priority
RI 8915:40Polonia (MES) 16:45Minangkabau (PDG)**gratis (Promo)**502.273 884.091

**Class D (MES - PDG) **1 Adult @ 0
0
plusGUARD 20.000

Pajak/biaya257.500

Total harga 277.500 is ongeveer €20!

Hoezo betrouwbaar…:chin:

2 likes

Dit is een onderneming in recessie, lees dit artiekl onder de link maar

Wegwezen en gauw ook!

Het is een nederlands “bedrijfje” gerund door een persoon die totaal geen ervaring heeft met reizen.
Het logo onderaan en de nevenactiviteiten zeggen al genoeg

ik heb ook de sites van de oorspronkelijke vliegmaatschappijen bekeken. En klopt, die betreffende site is soms duurder, maar niet altijd…althans op grond van door hen genoemde prijsindicaties, hoewel de marge tussen min. en max. prijs heel groot is…

ik neem de adviezen ter harte en boek de vluchten aldaar. Dit houdt wel in dat ik mijn reisschema flexibel moet zien te houden vw. mogelijke vertraging, cancellig etc etc…ach…kan ik meteen leren te dealen met de ‘jam karet’ mentaliteit en relaxte sfeer…:slapen:

thx. allen!

of je je ticket nu in NL of in IND boekt: de hoeveelheid vertraging en annuleringen zijn gelijk. 't is immers hetzelfde vliegtuig >>>

klopt, k bedoel vertraging en cancelling bij het boeken dus dat openingstijden van de balie/vliegmaatsch. gecanceld of verlaat oid. worden etc…

kmoet met alles rekening houden…

Zit

Dat is juist zo lekker aan Azie: de ruime openingstijden! Boeken op zondag? Geen enkel probleem! Boeken 's avonds na 8en? Kan ook gewoon!

Ik heb een keer gehad dat een vlucht gecanceld is, dat was van Denpasar naar Waingapu. Geen centje pijn, mijn aanbetaalde rupiahs heb ik netjes teruggekregen en uitgegeven aan een vlucht de dag erna.

Daar begint het al,

In Indonesia betaal ik over het algemeen 10,000 rp boekingskosten. Redelijk bedrag voor iemand die een aantal telefoontjes moet plegen, en een aantal keer naar het vliegveld moet om dingen te regelen en ze op te halen.

20 euro boekingskosten? Bij de meeste maatschappijen in NL ben je minder kwijt!

Och er zijn altijd wel mensen te vinden die erin willen trappen… en daar rekent hij op. :vak02:

Gewoon de makkelijkste en gewone weg kiezen: ter plekke op het vliegveld of bij een reisburo in het winkelcentrum.>>>

Heeft dat Nederlandse ticketindonesia de vereiste vergunningen?

gebruik maakt.

Dus…omdat u momenteel ook in Indonesie bent (woont?), kunnen we ook tickets bij u bestellen tegen vriendentariefje?

Dat is ook een goede methode.