Ticketindonesia.info

Heeft iemand ervaring met het boeken van binnenlandse vluchten met ticketindonesia.info? Ik lees dat dit een "neporagnisatie " zou zijn?
Is het mogelijk om vanuit Belgie je binnenlandse vlucht te boeken?

Ik heb geen ervaring met ze, ik vind hun prijzen te hoog… Nog los van het feit dat ik het risico te groot vind om vanuit hier te boeken, de meeste Indonesische maatschappijen hebben geen e-tickets.

Ik boek m’n vluchten altijd direct na aankomst. Dit kan op het vliegveld, of gewoon voor een paar cent meer in (bijna) elke stad.

En dat is niet duurder dan via airasia.com oid?

Wij moeten/willen nog een vlucht boeken van Medan naar Java (Surabaya of Bandung), maar we weten niet precies wanneer. Het liefst zouden we dat op het laatste moment doen, maar ja, als de prijzen zo 100E duurder zijn :frowning:

Air Asia vliegt niet op alle Indonesische bestemmingen. Als je vroeg boekt, is Air Asia meestal het goedkoopste. Ze hebben echter niet veel tickets voor het goedkoopste tarief. Boek je een paar dagen voor vertrek, dan zijn Indonesische maatschappijen meestal goedkoper dan Air Asia.

Als je boekt via een organisatie vanuit Nederland, dan betaal je altijd teveel.

Beste Jenny,

Hebben de meeste Indonesische maatschappijen geen e-tickets? Dat is natuurlijk in het geheel NIET correct. Vrijwel alle maatschappijen werken met e-tickets. Hoe kan men anders zelf tickets via de eigen website verkopen, laat staan via agenten als ticketindonesia.info?

De prijzen op de website zijn de actuele prijzen van de maatschappijen omgerekend naar euro’s. Het ‘dure’ zal hem wellicht zitten in de administratiekosten, maar ik denk dat iemand die tickets wil hebben dat verder wel voor zichzelf kan bepalen of dat duur is of niet.

ter info: ticketindonesia.info is een Indonesisch bedrijf (BV) gevestigd in Lippo Cikarang bij Jakarta. Ja, er zit inderdaad wat Nederlands achter, maar dat ben ik als vertaler van de website.

Hoewel een late reactie van mijn kant hoop ik dat je nog even wil antwoorden op dit bericht, zodat mensen weten dat je info over ‘geen e-tickets’ geheel incorrect is. Desgewenst kan ik van iedere maatschappij je een voorbeeld van een e-ticket toesturen per email.

Goed, ik formuleer het anders.

Veel Indonesische maatschappijen geven geen e-tickets uit aan mensen die niet betalen met een indonesische creditkaart. Met andere woorden: wij Nederlanders kunnen niet online boeken.

… direct bij de maatschappijen. Dat is correct. Vandaar dus ook onder meer onze website (zie je, ik noem de naam niet), die het eenvoudig maakt dat soort dingen te regelen.

Verder… eenieder die tickets koopt krijgt hier gewoon een e-ticket, of dit nu op het reisbureau, vliegveld of kantoor van de maatschappij is. Nog maar enkele kleinere maatschappijen geven nog echte tickets uit.

Daarmee is het cirkeltje rond.

Grapjas die Yerun…:lol:

Ketut, graag op slot doen…:chin:

Ik heb pas nog bij ticketindonesia geboekt en dat ging prima en ook een e ticket gehad. In juni kwam ik in Jakarta aan en moest nog een ticket kopen.
Dan is natuurlijk alleen het duurste kaartje nog verkrijgbaar en in het laatste toestel van die dag etc.
Dus deze keer even een mailtje naar mijnheer hier boven gestuurd.

Ik ben opm 26 december a.s. in Denpasar en wil dan naar Surabaya of Malang. Hoe kan ik daar het goedkoopste komen. Moet je een vliegticket daar boeken? Of moet je per bus. Zie wel dat Garuda een vlucht heeft maar dan via Jakarta terug naar Surabaya. Beetje omslachtig en duur.
iemand een suggestie?
Peter Boom

toch mooi, allemaal nieuwe klanten voor Yerun :slight_smile:

Re: Ticketindonesia.info
Duidelijk toch?

Voor mij niet duidelijk. Maar toch bedankt.

Je kan kiezen:

• of je boekt via bovenstaand bureau
  • of je boekt een ticket in Indonesie zelf

Ik kies altijd voor dat laatste, dat is goedkoper.

Jenny mijn hartelijk dank,
Dat was mijn ervaring eigenlijk ook uit het verleden maar het is al weer lang geleden dat ik daar binnenlandse vluchten heb gemaakt. Zodoende vroeg ik mij af of dit nog mogelijk is. Keek even op de Garuda b.v. van Denpasar naar Surabaya en daar rekenen ze al circa 220,00 euro per persoon.
Bij de site van b.v. Merpati kost zo’n vluchtje van een uur maar Rp 700.000,00 (pak weg 60,00 euro. Alleen is het wat moeilijk deze hier al te boeken. Kijk daar wel op de airport. In ieder geval bedankt voor de moeite.

Ik vind ticketindonesia ideaal als je in of net na de ramadan maand reist. Vorige maand heb ik de tickets 1,5 maand van te voren besteld voor schappelijke prijzen.

Een zakenman die voor me in de rij stond was bijna 1,5 miljoen irp kwijt voor zijn ticket terwijl het mij ongeveer 600.000 kost. Ook op vrijdag en zondag kunnen de vliegtuigen heel goed vol zitten. Ticketindonesia vind ik zelf een uitkomst!!>>>

Yogya Elang dat is precies wat ik bedoel. Ik vlieg 26-9 van Jakarta naar Yogya en 2-10 weer terug . Kost nu goed €70.- . Als ik dat in Jakarta moet regelen en geen vertraging heb, waarschijnlijk het dubbele. Met een beetje vertraging ook nog een hotel, dus…

Mis ik iets? De meeste maatschappijen in Indonesie hebben maar een tarief!

Maar nogmaals, mensen die zekerheid willen moeten vooral vooraf boeken…

Het zijn allemaal zenuwenleiders. Gewoon ter plekke boeken en al die verhalen over die zakenman: flauwekul…:vak01: