Ticketindonesia.info

Heeft iemand ervaring met het boeken van binnenlandse vluchten met ticketindonesia.info? Ik lees dat dit een "neporagnisatie " zou zijn?
Is het mogelijk om vanuit Belgie je binnenlandse vlucht te boeken?

Ik heb geen ervaring met ze, ik vind hun prijzen te hoog… Nog los van het feit dat ik het risico te groot vind om vanuit hier te boeken, de meeste Indonesische maatschappijen hebben geen e-tickets.

Ik boek m’n vluchten altijd direct na aankomst. Dit kan op het vliegveld, of gewoon voor een paar cent meer in (bijna) elke stad.

En dat is niet duurder dan via airasia.com oid?

Wij moeten/willen nog een vlucht boeken van Medan naar Java (Surabaya of Bandung), maar we weten niet precies wanneer. Het liefst zouden we dat op het laatste moment doen, maar ja, als de prijzen zo 100E duurder zijn :frowning:

Air Asia vliegt niet op alle Indonesische bestemmingen. Als je vroeg boekt, is Air Asia meestal het goedkoopste. Ze hebben echter niet veel tickets voor het goedkoopste tarief. Boek je een paar dagen voor vertrek, dan zijn Indonesische maatschappijen meestal goedkoper dan Air Asia.

Als je boekt via een organisatie vanuit Nederland, dan betaal je altijd teveel.

Beste Jenny,

Hebben de meeste Indonesische maatschappijen geen e-tickets? Dat is natuurlijk in het geheel NIET correct. Vrijwel alle maatschappijen werken met e-tickets. Hoe kan men anders zelf tickets via de eigen website verkopen, laat staan via agenten als ticketindonesia.info?

De prijzen op de website zijn de actuele prijzen van de maatschappijen omgerekend naar euro’s. Het ‘dure’ zal hem wellicht zitten in de administratiekosten, maar ik denk dat iemand die tickets wil hebben dat verder wel voor zichzelf kan bepalen of dat duur is of niet.

ter info: ticketindonesia.info is een Indonesisch bedrijf (BV) gevestigd in Lippo Cikarang bij Jakarta. Ja, er zit inderdaad wat Nederlands achter, maar dat ben ik als vertaler van de website.