Ticketindonesia..

In sept.gaan we weer naar Indonesie/Bali op vakantie. Nu willen we zelf de binnenlandse vluchten regelen door het via ticketindonesia (internet) te kopen. Wanneer is de beste tijd om ze te kopen? Ik hou ook rekening met de lebaran(ramadan) in aug.(?) Zou april/mei dan genoeg van te voren zijn om ze via het net te kopen? groetjes, latomba

De Ramadan loopt half augustus ten einde, dus in september is alles wel weer normaal qua reisdrukte.

Zelf zou ik mijn ticket boeken na aankomst in Indonesie, dat scheelt je een hoop geld. En je bent flexibel. Wil je het perse via ticketindonesia doen, dan kun je het elke willekeurig moment doen. Alleen tickets van Air Asia worden duurder als je later boekt, de overige tarieven liggen vast. Je hoeft dus niet ver vooruit te boeken.

Jenny, thanks voor je snelle antwoord terug, als je daar ter plekke 'n binnenlandse vlucht koopt is dat veel goedkoperer dan online met ticketindonesia? Mijn man is daar vanaf 20 aug, zou het voor hem niet beter zijn om het dan online te kopen om bijv. naar Palembang af te reizen? Ik zou mijn ticket begin sept.moeten kopen, maar ook liever dan daar ter plekke qua prijsverschil?

20 augustus is NET na het suikerfeest. je kan overwegen dat vantevoren te boeken.

wanneer je de zoekfunctie van dit forum gebruikt dan zie je verschillende prijsverschillen die mensen hier gevonden hebben. ikzelf ben altijd huiverig om dingen vooraf via internet te betalen… (ondanks dat de meeste bedrijfjes best te vertrouwen zullen zijn)

Mijn ervaringen met ticket indonesia zijn prima. De keren dat ik na aankomst in Jakarta nog een ticket moest kopen betaalde ik altijd de hoofdprijs. Sindsdien boek ik vooraf. Er zijn vaak 3 prijzen waarvan de goedkoopste ter plaatse altijd uitverkocht is en de middelste prijs vaak ook. T.I. heeft een Nederlandse eigenaar en klopt altijd. Dus…

Gezien de datum zou ik gewoon van te voren boeken, zeker als je geen behoefte hebt aan flexibele reisdata. Vooral bij AirAsia heb je over het algemeen een voordelig tarief als je ruim van te voren boekt.

Mijn eigen ervaring is dat de tickets duurder zijn als je ze vlak van te voren boekt (in hoogseizoen/rond lebaran), maar misschien had ik gewoon pech (Jenny lijkt bijvoorbeeld de tegenovergestelde ervaring te hebben).

Hallo,

Mijn naam is marjan en nieuw op het forum.

Wij gaan ook in september naar mijn familie in indonesia. Wij boeken de binnenlandse vluchten ook vaak vooraf… voornamelijk via airasia.com

Wij hebben zelf hele goede ervaringen met air asia.