Hoi allemaal,
we gaan 8 weken naar indonesie en willen het liefst alles zien! Dat gaat helaas niet…
Nu mijn vraag: hoe makkelijk is het om te vliegen in Indonesie. Kun je gewoon naar het vliegveld en een ticket voor de volgende dag kopen?? Alsof je de bus neemt…? >>>
Of moeten we alles tickets van tevoren boeken??
Groetjes jeannette
Hi Jeanette,
Jammer dat je de periode waarin je naar Indonesië gaat niet noemt. Tijdens de schoolvakanties, 2 weken voor en 2 weken na het einde van de Ramadahn en rond de Kerst en Oud & Nieuw kan het druk zijn in de Indonesische luchtvaart en zijn de tickets veel duurder, in die periodes maken de luchtvaartmaatschappijen hun winst. In de andere periodes is het vrij simpel om je ticket te boeken zodra je weet waar je naar toe gaat bij een plaatselijk reisbureau. Je hoeft niet naar het vliegveld, die liggen meestal op behoorlijke afstand van een stad en gaat daar veel tijd en geld mee verloren. . Op vliegvelden hebben de maatschappijen hun eigen loketten. Een reisbureau kan je ook precies vertellen hoe laat de vluchten zijn en welke maatschappijen er nog tickets hebben voor een bepaalde datum. Wat je wel kan doen is boeken bij aankomst als de vlucht weet. Pas op bij loketten op vliegvelden voor mensen die hun hulp aanbieden of je vertellen dat de tickets al “habis”(=op) zijn, maar dat hun nog een leuke aanbieding hebben. Alleen in Bandung, Semarang en Medan liggen de (oude) vliegvelden nog midden in de stad In Oost Indonesië verdiend het aanbeveling om je vlucht zover mogelijk voor de geplande vluchtdatum te boeken, daar zijn veel minder vluchten en is de belangstelling erg groot.
Salam, Boomaap
Hallo,
Wij vlogen veel in Indonesie met www.airasia.com die werken wel hoe eerder je boekt hoe goedkoper. We hebben ook met Garuda gevlogen dan gingen we vaak naar een kantoortje in het centrum waar we waren en boekte ons ticket 1 a 2 dagen vantevoren.
De periode van het jaar maakt wel uit omdat er dan veel is volgeboekt.
gr van Moira
Hoi,
Bedankt voor jullie snelle reactie. Ik ga van 1 juli tot 31 augustus. En ik wil van Java (denk surabaya) naar Sulawesi (manado) en van sulawesi (manado) naar bali (depasar) vliegen. Als ik het zo hoor gaat het best makkelijk dat vliegen.
Goede tips allemaal!!
Op 1 juli zit je nog in het staartje van de schoolvakanties, drukker dan normaal, dat is echter de laatste jaren minder geworden, Omdat de ouders al financieel uitgekleed zijn door de scholen zitten er geen echte vakanties meer in, dat worden dagjes uit. De Borobudur kan vreselijk druk zijn in die periode, zo druk dat de vanwege alle mensen de Borobudur niet meer kan zien. Jakarta - Surabaya - Menado - Den Pasar (via Makassar) zijn "dikke routes met veel vluchten van verschillende maatschappijen.
We gaan eerst naar Sumatra dus dan zijn we in Java als de schoolvakantie over is. Dus dat is mooi. Bedankt voor de snelle reactie!! Fijn.
Groeten Jeannette