wanneer tiket boeken voor juli/augustus? Wie heeft ervaring met boeken in die periode

beste indonesie-experts

In 2011 willen we voor het eerst naar indonesie.
We zijn 2 vijftigers met reeds wat reiservaring.
Het is nog lang wachten natuurlijk, maar ondertussen ben ik reeds aan het ‘voorgenieten’ oa door te snuffelen op deze site.
We zijn er nog niet uit waar we juist naartoe willen in Indonesië…
We willen op eigen houtje reizen zodat we ons eigen tempo, ritme en interesses kunnen hanteren.
Later zullen jullie me hier nog wel terughoren, ondertussen ben ik goed zoet met allerlei te doorworstelen (positief bedoeld hé).
Maar we zijn gebonden aan de zomervakantie voor deze reis. We moeten dus vertrekken begin juli en plannen om terug te komen eind augustus. We hebben een vijf-zestal weken om een tipje van de sluier te kunnen lichten van Indonesië…Veel te kort natuurlijk, maar het is een begin.
Om alvast nog wat meer te kunnen proeven van dit ‘voorgenieten’ had ik een vraag ivm vliegtuigtickets in die periode: heen begin juli / terug eind augustus. Zijn er mensen die hiermee reeds ervaring hebben?
Ik wil met alle maatschappijen vliegen…heb reeds wat ervaring en het maakt me niet zoveel uit met welke maatschappij we vliegen.
Ik weet natuurlijk dat Singapore en Maleisië eruit springen…
Maar bij ons is de prijs eerder een indicator.
Iemand reeds ervaringen?
Ik heb reeds heel wat info ivm vliegen hier gevonden en heb reeds ontdekt dat heel wat mogelijkheden zijn (arabische maatschappijen, turkije, klm, singapore, maleisie, air asia…enz).
Mijn vragen zijn echter:
Wanneer boek ik best? Zo vroeg mogelijk? Vanaf wanneer kan ik dat?
We wonen in België, maar kunnen ook vertrekken vanuit Dusseldorf, Nederland, Frankrijk of London…
We kunnen vliegen op Denpensar, of Jakarta.
Tussenstops zijn voor ons niet echt een probleem…

Bedankt voor jullie antwoorden, het verhoogt alvast mijn genieten vooraf!
Kiela

basisinfo-al heb je -komplimenten!-je huiswerk al prima gedaan
1.tickets KAN je pas boeken vanaf 364 dagen voor de last flight=retourdatum. Maar veel airlines doen dat nog wat later-bvb 11 mnd. tevoren/333 dagen o.i.d.
2.in het algemeen geldt voor gebonden aan speciale hoogseizoen data_zo vroeg mogelijk. MAAR veel airlines publiceen hun speciale prijzen pas later-er is geen enkele andere manier daar achter te komen als blijven proberen.
3.er zijn inmiddels divese sites die allerlei airline-prijzen etc. vergelijken. Je krijgt dan een lange lijst van allerlei prijzen/airlines-kan je ordenen-met klink-links. bvbv vanaf DE met trabber.de, of discountflieger, of vanaf UK: travelsupermarket.co.uk of netflights.
4.als je vooral op prijs wilt vliegen zijn wrs. de gulf-airlines, zoals EY=Etihad, EK=emirates, QR=qatar, de beste keus. Met hun kan je meest een leuke ‘‘open jaw’’ deal doen-heen naar A-terug vanaf B-zodat je niet perse een circle hoeft te doen.
5.SQ=singy is never nooit cheap in de zomertijd. MAS stunt de laatste tijd aardig-maar ik weet niet hoe dat voor summertime geldt.
veel plezier+sukses ermee en leuke reis gewenst!

SPAM :dag:

Hallo Kiela,

Ik adviseer je zo vroeg mogelijk te boeken. Zelf ga ik dit jaar in juli en gedeeltelijk augustus naar Indonesie en heb afgelopen oktober geboekt. Ik hield daarvoor al een tijde de prijzen in de gaten en zag deze opeens in oktober stijgen. Inmiddels is de prijs van mijn ticket gestegen met € 500,=. Ik heb geboekt bij SA, de prijzen bij KLM liggen nog veeeeel hoger. Als je vroeg boekt heb je bovendien het voordeel dat je nog kan kiezen uit gunstige vertrektijden en ook aankomsttijden met gunstige overstap zodat je niet 24 uur in het vliegtuig hoeft te zitten. Ook ik heb gekeken naar alternatieven: via luchthaven in buitenland, goedkope airlines maar geloof mij de overstaptijden zijn vaak heel ongunstig. Soms moet je zelfs overnachten en heb je kosten hotel. Als je alles dan uiteindelijk uitrekend ben je niet veel goedkoper uit. Als je vroeg boekt is ook SA nog goed te betalen, vlieg je met een goede maatschappij met een jonge vloot. Wachten op aanbiedingen die dan wel of niet komen zou ik niet doen, bovendien gooien ze dan de vluchten in de aanbieding die ze niet kunnen vullen.

Hallo Putteng

Wij willen ook juli/aug 2011 jaar Java en Bali.
Mag ik misschien weten wat U voor de ticket betaald heeft, zodat ik weet of het in die
periode een goede prijs. Ik wil het vanaf sept/okt in de gaten houden.
Wij gaan deze zomer naar thailand, en heb de tickets in november geboekt, en inderdaad ze zijn nu een heeeel stuk duurder. Veel plezier in Indonesie.

je kan nu nog niet boeken voor zomer 2011…

Weet ik, maar wil graag weten wat een redelijke prijs is voor in de maanden juli/aug.
Zodra het kan ( sept/okt) wil ik gaan boeken.
Dan weet ik ongeveer wat ik kwijt ben voor de ticket.

sabien-ook dat valt niet 1-2-3 zo te zeggen. de rpijs van een ticjet hangt ook nog af van:
1.vanaf NL, AMS of nabij in het buitenland. en oook WAAR naar toe in Indo-dat vertel je allemaal niet
2.de airline
3.hoe LANG je daar blijft en of je nog stops maakt. Tot 1 mnd. is vaak wat voordeliger als langer.
Als heel, heel grove richtlijn_zelf vlieg ik vooral naar BKK/Thaild hier-dat is atlijd wat goedkoper als bvb naar JKT of DPS:
LAAG seizoen rond de 550/650 euries
MIdseason-6-700
HIGH season-vanaf 650 en de sky is the limit.
het kan-als je de nadelen op de koop wilt nemen voor minder euries-soms voordeliger uitpaaken een heel cheap-cheap ticket naar BKK te boeken-en dan met AirAsia=een goedkope lowcost airline) er dan bij te boeken. Van/via KUL in Malaysia nog beter-ze vliegen naar diverse andere kleinere airports in Indo. Maar dan zit je met niet doorchecken-Malaysia in+uit checken etc.

Ik heb gisteren een ticket geboekt naar Nepal voor deze zomer. In eerste instantie gekeken bij sites als vliegwinkel.nl, maar daar was niks onder de 900 euro te vinden! En dat was dan ook nog eens een keer met een paar vervelende overstappen. Uiteindelijk creatief gaan doen, en nu vlieg ik van ams naar Dubai met Tarom en dan verder met Flydubai. Scheelt me 300 euro, de reistijd is gelijk en ik heb meteen een stoel met extra beenruimte.

Een vergelijkbare constructie is er vast ook voor indonesië, maar je moet creatief zijn, een beetje kunnen puzzelen en de weg in vliegtuigland kennen. Zo niet, reken dan op zeker 850-900 euro voor een ticket in de zomer.

Het duurt nog een half jaar voordat we kunnen boeken.
We willen w.s naar Jakarta vliegen en terug op Denpasar.
Vliegen vanuit Ams of Dus maakt niet uit. We hebben maar vier weken vakantie.
T.z.t maar gaan puzzelen.
Maar in ieder geval bedankt voor julie reacties