Mijn vriendin en ik willen in september 2012 voor bijna 3 weken naar Indonesië.
De geplande vertrekdatum is 22-09-2012 en geplande retourvluchtdatum 11-10-2012. Op dit moment is de goedkoopste mogelijkheid Amsterdam-Jakarta met Turkish Airlines voor € 729,00. Ik heb zelf geen idee met welk bedrag je voor een vlucht naar Jakarta rekening moet houden.
Zijn er mensen die ons een goede indicatie/raad kunnen geven? En is Turkish Airlines een goede/betrouwbare luchtvaartmaatschappij? >>>
Is een vluchtprijs van 729,00 in de desbetreffende periode een normale prijs? Hebben jullie nog andere tips.
Ik heb in ieders geval al op veel sites gezocht voor prijsvergelijkingen. En dit lijkt me de bodemprijs voor die datum. Of zouden we nog moeten wachten tot de prijs zakt?
Waarom kijk je niet of je voor minder naar Thailand, Maleisie of Singapore kunt vliegen en dan daar overstappen op een vlucht naar Jakarta. Dit kan soms ook veel geld schelen. Je kunt zeer goed vliegen en goedkoop binnen azie met http://www.airasia.com of http://www.jetstar.com
Dit zijn zeer goeie maatschappijen en die hebben goeie deals. Dit is dus voor bv Kuala Lumpur naar Jakarta.
Voor 729 naar Indonesie is zeker geen slechte prijs!
Als je een aanbieding naar KL hebt en dan met Air Asia verder vliegt ben je soms goedkoper uit, maar je moet wel beseffen dat je langer onderweg bent, en soms een nacht in KL moet slapen. Ik vind KL een erg leuke stad, maar het gaat ten kosten van je verblijf in Indonesie.
Het kan inderdaad heel erg schelen of je rechtstreeks op Indonesie boekt of dat je kijkt naar bijvoorbeeld Singapore of Kuala Lumpur. Wat Jenny aangeeft klopt natuurlijk, als je beperkt bent in je tijd, dan kun je misschien beter rechtstreeks vliegen op Indonesië, maar als je een paar dagen over hebt, is dit een prima alternatief.
Ik heb zelf een retourtje gekocht met Malaysian Airlines, heen op Kuala Lumpur en terug vanuit Denpasar voor 781 van 2 t/m 30 juni.
Op zich is Turkish Airlines best een redelijke maatschappij, al staan ze niet bekend om het onderhoud van hun toestellen. Ik heb zelf wel eens kortere vluchten met ze gemaakt, en dat was prima. Voor een langere vlucht zou ik zelf liever voor een andere maatschappij kiezen (KLM, Malaysian, Singepore Airlines, Emirates, enz.).
Voor september verwacht ik dat je met deze maatschappijen ook wel een soortgelijke aanbieding kunt vinden.
Heb even voor je op de site van D-reizen gekeken want die hebben als je via internet boekt laagste prijsgarantie. Bij Turkisch Airlines hebben ze idd. het ook voor de prijs die jij zegt maar voor 7 euro !! meer heb je met Malaysian Airlines een veel kortere reistijd vann maar 16 uur i.p.v. 25 uur. Je kan ook uit meerdere tijden kiezen. Ik wil altijd zelf zo laat mogelijk weg uit Indonesië. (je komt op dezelfde tijd terug in Nederland dan dat je een eerdere vlucht neemt dusse…) Goedkope vliegtickets - Vergelijk tickets per maatschappij
Denk je dat er dan nog aanbiedingen komen met lagere prijzen?
Heb even voor je op de site van D-reizen gekeken want die hebben als je via internet boekt laagste prijsgarantie. Bij Turkisch Airlines hebben ze idd. het ook voor de prijs die jij zegt maar voor 7 euro !! meer heb je met Malaysian Airlines een veel kortere reistijd vann maar 16 uur i.p.v. 25 uur. Je kan ook uit meerdere tijden kiezen. Ik wil altijd zelf zo laat mogelijk weg uit Indonesië. (je komt op dezelfde tijd terug in Nederland dan dat je een eerdere vlucht neemt dusse…) http://www.d-reizen.nl/vliegtickets?..ren=0&babies=0
Deze link is voor een reis voor 1 persoon. Met 2 personen kom ik meteen een stuk duurder uit.
@Roy: er is weinig zo onvoorspelbaar als prijzen van vliegtickets. Misschien dat er nog aanbiedingen gaan komen ja, maar die zekerheid heb je nooit. Dat hangt van heel veel factoren af… of ze al veel stoelen verkocht hebben en van de brandstofprijzen bijvoorbeeld.
In de regel denk ik dat als je een ticket koopt tussen de 700 en 800 euro dat je een goede deal hebt. Maar de prijzen kunnen per dag verschillen. Ik heb zelf ook goede ervaringen met het kopen van tickets bij D-reizen, maar kijk bijvoorbeeld ook eens op de site van Ebookers, daar kun je spelen met de data (3 dagen ervoor en erna zoeken). Ik zie dat Cathay voor 795 euro vliegt op de data die jij genoemd hebt, dat is ook een goede maatschappij.
Maar de conclusie is dat niemand je echt kan vertellen wat wijsheid is, omdat de prijzen gewoon heel erg flucteren. Je moet zelf een goed gevoel hebben bij de prijs van een ticket en een luchtvaartmaatschappij, dan heb je een goede deal!
Uit ervaring weet ik dat er geen lagere prijzen komen, tenzij je 1dag van te voren een last minute kan bemachtigen, maar dan moet je heel veel geluk hebben, of heel flexibel met data of bestemming zijn.
Veruit het beste is om zo snel mogelijk te boeken als je het geld hebt. Als je het geld nog niet hebt pas doen als je het geld wel hebt, anders betaal je teveel rente.
Goedkopste is inderdaad turkish airlines voor 728 pp.
Malaysia Airlines op 2 met 794pp, wel 3,5 uur korter reizen, met een chillere maatschappij.
Dus je kan kiezen of 128 euro goedkoper, of iets relaxter vliegen en 3,5 uur * 2 * 2 personen aan vlieguren besparen.
Wil je het beste van beide werelden? Dan heb ik nog een tip voor jou: wees flexibel met je reisdata en vlieg op 19 (of 20, 21, 22) september heen, en vlieg terug op 9 oktober.
Dan kan je namelijk goedkoop vliegen met Emirates (emirates.com) en betaal je 720pp
De prijzen van tickets verschillen vaak van dag tot dag of van week tot week. Ik zou het dagelijks checken en of er nog een groot verschil tussen zit. Bij mij waren er echt steeds verschillen tussen de maatschappijen en hun prijzen. Uiteindelijk geboekt bij Singapore airlines voor 749 euro.
Nog een dingetje. Mijn ticket heb ik 5 maanden voor vertrek geboekt. Zo vroeg mogelijk van te voren boeken want hoe langer je wacht, hoe meer de prijs stijgt. Mijn vliegticket kost nu 300 euro meer dan ik betaald heb! En er zijn ook geen goedkopere opties geweest in tussentijd.
Ik weet dit, omdat ik het nog steeds regelmatig check om te kijken of het echt zo werkt (dat lang van te voren boeken goedkoper is dan kort van te voren).
We hebben besloten niet langer te wachten met boeken en hebben gekozen voor de kortere vliegtijd met Malaysia Airlines voor 796,30 per persoon. Iedereen bedankt voor de informatie! Nu kunnen we de reis verder gaan plannen.
Ik heb mijn ticket enkele weken geleden geboekt en hij is idd. nu ook duurder geworden. Had ik nooit gedacht. een paar jaar terug was dat nog andersom vaak. Ben dus blij dat ik 'm al heb.
Vorig jaar met Turkish Airlines naar Indonesië gevlogen. Was toen net door Skytrax verkozen tot de beste Europese maatschappij. Vliegtuig prima, verzorging prima, aansluiting in Istanbul prima alleen ietwat norse cabin-crew.
Als de prijs de beste is, is Turkish een aanrader, als het niet al te veel scheelt is Malaysia Airlines prettiger. Maar hoe dan ook: geniet van je reis!:vak01:
beste mensen;
als je een goed overzicht wilt hebben van prijzen van vluchten dan kan je kijken op : chase.nl (goedkope vliegreizen).
Wij hebben een reis geboekt Ams- Jkt met emigrates voor 530,-- (all incl).
Ik weet dat ze ook nog aanbiedingen hebben na het hoogseizoen. Het is een KLASSE airlines
is idd. een hele mooie prijs die 700. Is mij nog nooit gelukt. En ik denk dat het dit keer zo is dat ik met 3 maanden verblijf daar toch wat duurder uit ben dan als je korter gaat. Heb vorige maand geboekt voor eind nov. t/m eind febr. voor 935,- bij Malaysian.
Hoihoi, wij hebben onze tickets via D-reizen besteld en vliegen ook met Malaysia Airlines.
Wij betalen per persoon 780. Dat was toen wij aan het zoeken waren in een maand tijd de laagste prijs met de minste overstap tijd. We hebben duurdere tickets gezien met een extra overstap of langere wachttijd. Dat wil dus niet altijd zeggen dat je dan goedkoper uit bent.
Wij vliegen in juni.
Onze vlucht gaat via Kuala Lumpur. Heen vliegen we op Medan. En terug via Denpasar.
Onze binnenlandse vlucht moeten we dan nog wel boeken. Geen idee wat dat gaat kosten nog…