vliegticket Jakarta

Goedenavond,

Volgend jaar rond 27 Juli t/m 19 Augustus (kan 2 dagen eerder of later) wil ik samen met mijn vriend naar Jakarta vliegen. Het liefste met Emirates.
Maar nu heb ik een vraag over de vliegtickets. Op dit moment zijn ze van juni t/m september, maakt niet uit welke dag allemaal hetzelfde bedrag.

Wat is een “gunstige” periode om je tickets te boeken?
Ze staan nu op 998,- per persoon met een overstap in Dubai.

Ben je wel eens gevlogen van en naar Jakarta? Wanneer boek je je ticket? En wat was je prijs die je hiervoor betaalde?
Alvast bedankt.

Je vliegt midden in het hoogseizoen dus dat betekent dat er zeer waarschijnlijk geen aanbiedingen zullen zijn. Wij boeken meestal in januari/februari voor de zomervakantie. Wij vliegen altijd met Singapore Airlines (van Amsterdam via Singapore naar Solo op Midden Java). Afgelopen jaar zaten de vliegtuigen, toen we eind januari wilden boeken, al behoorlijk vol en moesten we schuiven met de vertrekdatum. We hebben ongeveer 1.200 euro per ticket betaald (rechtstreeks bij Singapore Airlines geboekt). Buiten het hoogseizoen (oktober/november bijv.) kan je leuke aanbiedingen tegenkomen.

Ik ben toevallig deze week zelf op zoek geweest. Uiteindelijk vandaag geboekt van Düsseldorf naar Bali.

Ik ben begonnen met zoeken van AMS naar Jakarta. De goedkoopste prijs die ik tegenkwam was 870 euro met Soutern China Airlines (of zoiets). Vorige week waren deze tickets nog 760 euro. Beetje jammer.

Misschien kun je eens kijken bij vertrek vanaf Düsseldorf?

Ik vind de prijs die jij gevonden hebt aan de hoge kant. Ik zou daarom overwegen met een andere maatschappij te vliegen. Buiten het hoogseizoen kun je soms al voor 700 euro in Jakarta komen, in de periode die jij noemt moet het voor 800-850 euro lukken.

Aanbiedingen in het hoogseizoen zullen niet komen, is mijn ervaring.

Ik ben genoodzaakt in het hoogseizoen erheen te gaan. Ivm bouwvak van mijn vriend. Ik vond het ook aan de hoge kant. Maar vroeg me af of deze prijzen dus nog zakken of dat ik het maar beter kon gaan boeken. Klopt het dat voor jul/aug de beste tijd om te boeken nu aanbreekt? Rond okt/nov? Of moet ik nog even wachten…

Zie de reactie van Vincent en van mij hierboven. Er zijn geen aanbiedingen in het hoogseizoen.

Wil je goedkoper vliegen, dan moet je een andere maatschappij of een ander vertrekpunt kiezen.

Emirates is soms inderdaad heel goedkoop. Als je nu boekt voor de kerstvakantie betaal je minder dan 600 euro retour (Amsterdam-Jakarta)! Voor juli-augustus denk ik eerlijk gezegd ook dat je het beste zo snel mogelijk kunt boeken. Aanbiedingen zijn niet waarschijnlijk dus het kan alleen maar duurder worden.

Kijk ook eens naar een vlucht met Turkish Airlines. je hebt dan wel een extra overstap in Istanbul maar zij hebben soms ook leuke tarieven.

Gaat KLM met zijn volgende wereldweken met aanbiedingen komen? Deze keer kon er vertrokken worden tot 31 maart, maar dat scheelde wel enorm: van ca. 1200 voor ca. 860

niet in juli/aug.

Emirates had dit jaar tickets voor Euro 800,- in het hoogseizoen(Juli,Augustus)
Sommige hadden hun tickets in januari geboekt, anderen zelfs in april.
Ik weet niet wat de tarieven voor volgend jaar zijn, maar zou het zeker blijven proberen.
China airlines en Turkish airlines hebben ook vaak goedkope tickets, maar dan ben je veel tijd kwijt.

Etihad heeft (nu) ook goede prijzen voor het hoogseizoen.

De afgelopen jaren zelf verschillende keren met Egypt Air naar BKK of KL gevlogen, en dan met Air Asia verder.

Voordeel van Etihad voor duikers is de ruimere bagagelimiet.

Beste,

Ik heb mijn ticket 1,5 weken geleden gekocht voor binnen 2 weken. Na enig zoeken heb ik een promotie gevonden via emirates voor 610 € heen en terug Brussel-Jakarta.

Volgens mij zijn er geen vaste regels maar moet je gewoon je ogen openhouden, skyskanner is voor mij een goede site om dit te doen.

Alvast veel plezier,

Grtz Kevin

1 like

Ik heb op Emirates nu ook echt een goedkoop ticket gevonden, 600 euro met 1 overstap in Dubai. Ik vraag me echter wel af hoe de service/ervaringen met Emirates zijn?

De Emirates vind ik één van de fijnste vliegmaatschappijen! Aardig personeel, ruime plekken, eigen tv, prima eten.

1 like

Jammer, binnen twee dagen tickets alweer duurder geworden…vind het ook best ingewikkeld om vervolgens een binnenlandse vlucht te vinden die goed aansluit!

Ik zou de binnenlandse vluchten niet te krap plannen. Als de rij bij de douane voor je visum langzaam is, of je hebt vertraging, dan mis je je aansluiting. Vergeet niet dat je je bagage moet ophalen en opnieuw inchecken.

Jenny, we houden ongeveer 3-4 uur aan, is dat genoeg?

Persoonlijk zou ik even wachten met het boeken van een intercontinentale vlucht totdat ik zeker wist wat mijn route precies over land ging worden en waar ik precies heen zou willen. Misschien blijkt het straks handiger te zijn om niet op Jakarta te vliegen maar bijv. een intercontinentale vlucht tot KL of SIN (ik noem maar iets) en van daaruit met bijv. Air Asia of andere maatschappij door naar Yogya?

We willen van Jakarta rechtstreeks naar Yogya. Hier willen we een kleine week blijven en vervolgens twee weken naar ??? Vandaar dat we dachten om alvast een retourtje Jakarta te boeken, daarbij wel al kijkend dat we met de heenweg naar Yogya kunnen. Moeten we dan ook al de terugreis weten om een ticket te kunnen boeken? Ik heb namelijk niet het idee dat de tickets goedkoper worden…eerder duurder, al wisselt het ook wel.

Ik kan niet voorspellen of het vliegtuig vertraging gaat hebben :wink:

Drie uur is echter niet heel erg ruim. Je bent soms een uur kwijt voordat je je bagage hebt, en je moet meestal 45 minuten voor vertrek inchecken. Dan heb je dus iets meer dan een uur om met de bus naar de andere terminal te gaan.

Maar goed, als je het vliegtuig mist kun je zo een nieuwe vlucht boeken. Je bent dan alleen je geld kwijt…