vliegticket boeken

Hoi

Ik ben van plan om in juli 2013 een rondreis java-bali te doen. Wanneer is het beste moment om vliegtickets te boeken? Is het beste moment al voorbij? Nu vind ik ticketprijzen vanaf 800 euro. Maar op verschillende websites zijn er nu promo’s t.e.m. juni 2013. Wacht ik beter nog even met boeken tot er promo’s voor juli komen?

Alvast bedankt!

Aanbiedingen voor een ticket in het hoogseizoen zijn zeldzaam. Er wordt vnl. met goedkope tickets gestunt in het laagseizoen. In het hoogseizoen weten ze toch wel dat de vliegtuigen vol komen. Reken op zo’n 1000 euro per ticket. Het kan iets goedkoper maar dan zal je een aantal malen overstappen of lange overstaptijden voor lief moeten nemen. Het ticket is duur maar als je eenmaal in Indonesie bent kan je goedkoop vakantie houden. Eten kost vrijwel niets en de accommodatie kan je zo goedkoop of duur kiezen als je zelf wilt. Reizen per bus is het goedkoopst. Reizen met auto met prive chauffeur het duurst.

1 like

Meteen boeken. Er komt geen promo voor het hoogseizoen.

1 like

Vliegtickets worden duurder, naarmate de voordeligste boekingsklassen volgeboekt raken. Wat dat betreft; hoe eerder je boekt, hoe voordeliger je ticket. Zoals door anderen ook aangegeven, actietarieven komen zelden voor het hoogseizoen. Een uitzondering hierop is Emirates, die zeer regelmatig met aanbiedingen komt. Houd de bekende vliegticket websites in de gaten voor de eventuele aanbiedingen.

Ik ben ook op zoek naar tickets in juli. Heb er nu een gevonden voor €688. Lijkt me een goede prijs. Heenreis stop-over van 10 uur in Dubai, terugreis 2 uur. Het kan erger lijkt mij zo. Check momondo.com :wink:

Dat is een fantastische prijs. Die ben ik nog niet tegengekomen. Kijk zelf ook voor tickets.

Inmiddels heb ik mijn tickets geboekt en het anders gedaan: voor €620 retour naar Singapore, de volgende dag een Air Asia vlucht naar Jakarta en zo’n 3 weken later vanaf Bali weer een Air Asia vlucht naar Singapore om die avond laat weer naar Amsterdam te vliegen! Retour Jakarta was ook niet heel praktisch geweest omdat je dan nog van Bali (als je daar tenminste heen wilt) dat hele eind terug naar Jakarta moet. Succes ermee:)

Emirates heeft inderdaad regelmatig aanbiedingen en bovendien vlieg je dan met de A380 naar Dubai ,een prachtig toestel met veel faciliteiten en een goede service aan boord. Vanaf Dubai verder met een Boeing 777. Andere maatschappijen kunnen ook aantrekkelijke prijzen hebben, echter vaak met lange wachttijden of via China(China airlines). Als je hier geen probleem mee hebt kan dit ook een goedkope(re) ticket opleveren. Advies om niet alleen op de goedkope boekingssites te kijken , maar ook bij de airlines zelf.

Als je op dit moment een ticket Amsterdam Jakarta Amsterdam tussen de 600 en 700 Euro tegenkomt ,direct boeken

Wat tegenwoordig erg handig is, is het prijsalarm op www.scyscanner.nl Skyscanner is sowieso top want het vergelijkt vele luchtvaartmaatschappijen met elkaar en is super overzichtelijk. Ook de app is zeer handig in gebruik. Met het prijsalarm kun je instellen dat je bijv. in juli van AMS naar Jakarta wilt vliegen en bericht wilt krijgen als de prijzen onder de €700,- zijn. Zo hebben wij vanaf Dusseldorf een vlucht via Dubai naar Jakarta geboekt (met Emirates) voor €630,- totaal.
Succes!