Ik wil graag volgend jaar oktober met mijn man naar Bali, en zou graag willen weten in welke maand je het voordeligste uit bent om een vliegticket te boeken, omdat het nogal scheelt.
Ik zag nu bv een ticket geldig in de maand oktober dit jaar voor 699 met Garuda, dat is erg voordelig, zou het dan zo zijn dat je volgend jaar september weer voor die prijs kunt boeken?
Ik heb ook eens gehoord dat de maanden jan, febr, maart gunstig zijn om te boeken, klopt dat?
Het hangt heel erg af van de maatschappij. Nu zijn bijvoorbeeld de werelddealweken van KLM bezig en bij KLM moet je altijd zo vroeg mogelijk boeken voor de goedkoopste tickets. Andere maatschappijen laten juist de ticketprijzen van de laatste stoelen vlak van tevoren zakken om ze toch nog vol te krijgen (meestal prijsstunters en airlines die niet in een alliance zitten).
Dank je wel Jurjenb voor je antwoord.
Dat zag ik dat KLM idd stuntweken heeft.
Maar om nu al een ticket te kopen voor volegdn jaar oktober vind ik wat te vroeg, vandaar mijn vraag.
En Garuda is toch erg bekend hoor, om naar Indonesie te reizen…
Ik houdt het gewoon even in de gaten de komende maanden.
Vroeg boeken is een absolute aanrader. Vaak kost je ticket enkele maanden op voorhand maar een fractie van wat iemand betaalt vlak voor vertrek. Naarmate het vertrek nadert worden de tickets alsmaar duurder. Met een beetje geluk kan je ook op het allerlaatste moment voor vertrek nog een koopje doen, maar gok hier ook niet teveel op want dit zou wel eens kunnen tegenvallen. Voor hetzelfde geldt dat de vlucht reeds volboekt is wanneer jij nog je ticket wil kopen. Zie je een voordelig ticket, laat het dan niet liggen. Een dag later, of soms zelfs een uur later, kan de prijs alweer de hoogte zijn ingegaan.