Mijn vriend en ik willen een maand naar Bali van febr t/m maart 2011.
Vorig jaar heeft een vriend van ons een ticket voor 599 p.p bij KLM geboekt. Erg voordelig dus, na enig gespeur hebben we de voordeligste gevonden bij Malasya voor 828 p.p met een gunstige overstaptijd. Kunnen we dit beter nu boeken of afwachten of er nog een aanbieding komt?
Bedankt!
Je kan altijd naar Singapore of KL vliegen, en dan met Air Asia een ticket boeken naar Denpasar. Is vaak voordeliger…
Via Dusseldorf is vaker ook goedkoper dan Schiphol. Check the rates, denk wel dat je beter vroeg dan laat kan boeken. Ik vlieg altijd met Emirates deze heeft meestal de beste prijzen naar Azie.
En de langste vlucht-tijden
Je kunt eventueel ook bij Garuda kijken, die vliegen sinds kort ook weer op Amsterdam, misschien hebben zij nog aanbiedingen. Niemand weet of er nog goedkopere aanbiedingen gaan komen, maar op zich is € 828,- met een goede verbinding en een goede maatschappij als Malaysia Airlines zeker niet duur.
Bij Ebookers vlieg je nu met Malaysia Airlines voor € 802,89, via Kuala Lumpur op gunstige tijden, ook in februari-maart. Als echt Hollander moet je toch op de kleintjes letten he Ik ga morgen al boeken voor mei 2011, je ziet de prijzen alleen maar stijgen, dus ik neem geen risico’s.
Bedankt voor het meedenken, ga maar boeken want idd, dikke kans dat 't alleen maar duurder wordt!
Bedankt, Tessy :dag:
Op Vliegtarieven.nl kan je Malaysia Airlines naar Denpasar boeken voor 808 euro inclusief luchthavenbelasting & reserveringskosten (nu ook met gratis online prive-taalles en gratis fotoboek :)).
Maximum verblijf bij dit ticket is 45 dagen.
Bedankt Dave! Leuk die extra’s.
Ik neus ook regelmatig op het Thailandforum en ik heb al veel gehad aan je tips en goede adviezen!
Kijk eens op bmair.nl, het lijkt erop of zij wel leuke aanbiedingen hebben.
Met Garuda via Vliegwinkel.nl 750,00 euro (november 2010), gunstige vliegtijden.
Ik ga in januari met m’n vriend een maand naar Indonesie en we vliegen voor 573 euro pp vanaf Dusseldorf naar Jakarta met Turkish Airlines, echt een koopje en met weinig overstaptijd. Je zou dan nog een binnenlandse vlucht kunnen nemen naar Bali.
hoi hoi,
soms loont het om te kijken bij een pakketreis, vlucht+ hotel. ik ga zelf in oktober dit jaar en heb een vlucht + hotel en ontbijt voor 982 p.p… ook mn transfer zit erbij. als het ff kan vlieg niet met klm als je geluk hebt kan je dan met malasya vliegen, die werken namelijk samen. de service in klm is echt slecht, de aziatische maatschappijen zijn veel beter en een veel betere service. laatst ben ik met singapore geweest dit jaar ga ik met cathay pacific via hongkong
:vak02:
Wij gaan volgend jaar eind mei 2011 met 6 personen naar bail. Na veel zoekwerk op verschillende forums heb ik verschillende mensen vliegtickets dit jaar weten boeken in jan/feb 2010 om te vertrekken mei/juni 2010 tussen de 580 en 750 euro.
Is dit courant dat de tickets later goedkoper worden of moet je gewoon het risico nemen en afwachten, want de beste prijzen nu voor eind mei 2011 zijn toch al boven de 850 euro.
Chantal :zon02:
normaal gesproken is het zo dat hoe eerder je boekt hoe goedkoper het is, ik heb in jan geboekt voor oktober . de tickets zijn nu 300 per stuk duurder. het kan zo zijn dat ze er weleens aanbiedingen tussen door gooien. maar ik vind dat al riskant als je met 6 personen gaat. de prijs heeft ook te maken met hoe vaak je over moet stappen. mijn idee is hoe minder hoe beter. dat scheelt reistijd, ik ga nu via hongkong, via singapore is sneller. dit jaar had klm aanbiedingen in januari en vliegen in mei voor 500/600 euro, omdat ze er weer na zoveel jaar op gaan vliegen. mijn voorkeur gaat uit naar aziatische maatschappij. de service is gewoon veel beter.
vanaf amsterdam:
garuda via jakarta
malysia via k lumpur/ dit kan ook een klm vlucht zijn
cathay pacific via hongkong
klm zegt rechtstreeks maar is via singapore of malysia
singapore airlines via singapore
china air via bangkok/taipei
eva air is via taipei, maar je moet dan een hotel hebben er is geen door vlucht dezelfde dag
vaak hoor je dat ze rechtstreeks vliegen, maar je moet ,meestal overstappen.
maar wil je alleen een vliegticket of ook gelijk een hotel erbij?
KLM en MAS vliegen als coshare. Als je liever met een Aziatische maatschappij vliegt moet je de middagvlucht en niet de avondvlucht nemen.
Wij zouden opteren voor een zo kort mogelijk uren vliegen met overstap en zijn daarvoor bereidt iets meer te betalen.
Onze reis op Bali (2 weken) zouden we zelf uitstippelen en daar een chauffeur/gids inhuren voor -/+ 1 week om Bali te ontdekken en 1 week ontspanning.
Is dit dan goekoper te boeken de vliegtickets met hotel?
Indien jullie tips hebben om vliegtickets met hotel te boeken zijn die altijd welkom. Vetrek uit Brussel of Amsterdam, Parijs geen probleem.
Chantal:zon02:
dan zou ik gaan zoeken met vertrek haven amsterdam of parijs, wat ik zo snel net ff heb kunnen vinden is dat vertrek van af brussel allemaal via amsterdam of londen gaat, dan heb je dus een extra overstap.
ik ga zelf in oktober, en heb een pakketreis geboekt. met hotel en ontbijt € 983 per persoon.
voor 20 dagen. geboekt op www.fnv-voordeelvakanties.nl
ik kan je het wel laten weten hoe het hotel bevallen is.
Wij hebben medio juli geboekt voor januari en we waren 573 pp kwijt voor vertrek vanaf Dusseldorf met Turkish arilines, 2x overstappen. Ik snap dat men niet graag vaak wil overstappen maar onze overstaptijd is heel kort, in totaal iets meer dan 3 uren voor beide overstappen. En bij veel vluchten naar Indonesie moet je minimaal één keer overstappen en wat mij opviel is dat die overstaptijd vaak meer is dan 3 uur. Na het ticket dat wij hebben geboekt kwam een ticket van Malaysia voor 800 met 1x overstap en iets van 5 uren overstaptijd. Dan vind ik 1x extra overstappen en 225 pp besparen echt de moeite. Het is natuurlijk maar een voorbeeld maar soms moet je goed naar de vliegtijd en wachttijd = totale reistijd kijken ipv naar hoe vaak je moet overstappen.
Een prijsvergelijk voor tickets naar Bali is alleen mogelijk als je ook de
geldigheidsduur van de ticket meetelt en voorwaarden zoals wijziging van
retourdatum en aantal kilo’s bagage etc.
Een 1 maandticket is nu eenmaal goedkoper dan een 45 dg. of een 6mnd of een jaarticket.
Tenslotte vergelijk je ook geen peren met appels of mango’s met rambutan.
maar dan zit je in jakarta. boek je dan daar nog een ticket naar bali?