Tickets Bali

Ik weet dat er veel geschreven is over de prijs van tickets naar Bali, maar toch nog maar eens een vraag. Ik ben al enkele weken aan het kijken naar de prijzen voor volgend jaar (juli-aug 2013). Tot gisteren konden we voor 3800 euros vanuit Dusseldorf (Qatar) naar Denpasar. Vandaag kost dezelfde reis al meer dan 4000 euros. Is 3700-3800 dan een aanvaardbare prijs voor 2 volwassenen en 2 kinderen (5 en 7)? Ik dacht meer in de richting van 3500 euros te gaan. We zoeken naar een betrouwbare maatschappij, met toch iets of wat comfort, en niet teveel tussenstops. Aangezien we juist maar 3 weken hebben, zien we het niet zitten om bv. eerst naar Bangkok of Kuala Lumpur te vliegen en daar te overnachten en dan weer met een andere maatschappij te vliegen.
Heeft er iemand weet van komende acties? We zouden wel niet te lang willen wachten met boeken omdat we al bepaalde accomodaties in gedachten hebben.

Een non stop vlucht naar Bali is er (nog) niet , maar via Singapore of Kuala lumpur, en Bangkok kan je wel dezelfde dag nog naar Bali, en de wachttijden zijn niet zo lang. Voor de maand juli moet je toch wel een bedrag van ca 900-1000 euri per persoon betalen, maar er zijn uitzonderingen. Hou het iedere dag in de gaten, of laat die aanbiedingen per mail komen.

Wij hebben goede ervaringen met Quantas- Malaysia Airlines en Singapore Airlines.

Suc6 !!

1 like

Alvast bedankt voor je reactie. Als ik nu naar de prijzen van juli kijk die al beschikbaar staan, kom ik op 4426 euros uit vanuit Amsterdam. Mag ik nog verwachten dat die prijzen gaan zakken? Of komt er alleen maar bij? Ik vind dat persoonlijk veel geld en dan moet de eigenlijke reis nog beginnen. Bij Singapore airlines krijg ik altijd bedragen van 246000 euros, ik veronderstel dat dat een fout is of dat de prijzen van juli nog niet ter beschikking staan.

sommige maatschappijen zetten tickets 330 dagen voor vertrek online, andere maatschappijen wachten tot ongeveer 300 dagen voor vertrek. ik zou wachten tot eind september/begin oktober en dan tickets boeken.

Tjaa Jenny is een veelvliegster en zij weet dat uit ervaring, wij horen het van de vrienden die ons hier bezoeken.

Suc6

bovendien ben ik ook gebonden aan de schoolvakanties :frowning:

alleen kies ik er vaak voor om wél een nacht in Bangkok of Maleisie te zijn. ik vind dat leuke steden voor een dagje. voor 700 euro vlieg je in het hoogseizoen naar KL.

kijk ook eens op de site van FLy Emirates als je er vroeg bij bent heb je hier ook nog wel eens aanbiedingen. Wij vliegen van AMS naar JKT voor 700 EUR.

GRoetjes,
Ellen

in juli? hele mooie prijs, die ben ik in het hoogseizoen nog nooit tegengekomen!

ik heb het even nagekeken en we kunnen inderdaad in juli voor iets meer dan3200 euros met Emirates naar Bali, maar de heenreis is gespreid over drie dagen. Dat zou het te zwaar maken voor onze 2 kinderen want dat betekent 2 nachten op het vliegtuig of -veld. Heeft er iemand weet van een Azië-actie van Connections (België) in november?

Klopt Jenny was augustus, maar ze hebben vaak goeie aanbiedingen Ook voor in t hoogseizoen.

Augustus is te laat voor mij. Ik zoek altijd tickets voor begin/half juli met een geldigheid van 6 weken. Dat is lastig, want de goedkope tickets (ook bij Emirates) zijn maar 30 dagen geldig.

Prijzen van tickets verschillen bijna van dag tot dag, je moet het echt iedere dag in de gaten houden. Ik heb zelf 4 weken geleden 2 tickets besteld a 673 euro p.p. incl. taxes. We vliegen met Malaysia Airlines, met een korte tussenstop op Kuala Lumpur. Die aanbieding heeft er maar een paar dagen gestaan, en sindsdien ook niet meer gezien.

Dan moet ik juist in het buitenland geweest zijn, want ik hou al een aantal weken de prijzen van Malaysia Airlines in de gaten en daar beweegt niet veel op het eerste zicht. Is dat met vertrek in juli? Dan heb je echt wel een goede deal gedaan. Ik ben idd elke dag een tijdje zoet met het checken van de prijzen en nakijken welke maatschappij al prijzen voor juli-augustus geeft, voorlopig is er nog niet veel om te vergelijken voor augustus.

MAS heeft NU tickets tot en met 31 juli (terugkomst). Een paar weken geleden waren er nog geen tickets voor de maand juli.

Dit is met vertrek half januari 2013, ik had gewoon puur geluk dat deze aanbieding langs kwam, het was op vrijdag 13 juli, bizar he :slight_smile: Aan het begin van de avond was de ticketprijs rond de 900 euro, en ik dacht zo rond 23:00, ik kijk nog even snel…en daar stond dus ineeens 673 incl taxes. Snel even met mijn vrouw overlegd, en maar geboekt. Via Vliegwinkel trouwens, had ik nog niet genoemd. E-tickets had ik 10 minuten later. Twee tickets totaal 1350 euro met Malaysia Airlines, mooie deal, toch?

Had afgelopen Juli een NL-stel in het hotel die tickets hadden AMS - JKT, vertrek half Juli 2012 en retour 7 Aug., ingekocht direct bij Turkish Airlines en daar maar Euro 670,- (incl. alle taxes en toeslagen) voor betaald hadden. Da’s echt de laagste prijs die ik dit hoog-seizoen van gasten gehoord heb.

Zij kochten aanvullend daarop een AirAsia promo-ticket JKT - DPS (retour) voor Euro 70,- en stonden dus totaal p.p. voor maar Euro 740,- in het hoog-seizoen in Bali.

Laagste prijs voor een retour ticket AMS - DPS tijdens het laag-seizoen die ik dit jaar van een gast vernomen heb, was Euro 555,- (incl. alles) bij Singapore Airlines. Was wel een ticket die 3 dagen voor vertrek gekocht werd, direct via de website van SA.

Juist een aanbieding gezien voor 3300 euros naar Denpasar voor 4 personen (2 volwassenen en 2 kinderen). Zouden we een vergelijkbare prijs kunnen halen met MAS of Signapore Air.?
Rechtstreeks bij de vliegtuigmaatschappij heeft toch geen nadelen? We willen met VISA boeken en dan hebben we meteen een annulatieverzekering erbij. Zijn er nog dingen waar we aan moeten denken?

Ik zou gelijk boeken vliegertje, jij dacht toch aan 3500 euri ?? En als dit rechtstreeks is…
Annuleringsverzekering -ziektekostenverzekering- bagage ,ik weet niet of dit nu 1 pakket is ,
Je weet het met kinderen nooit, als ze ziek worden kan je hier ook goed terecht , de zorg vind ik prima op Bali, maar als je naar je thuisland moet worden vervoerd, dat is onbetaalbaar. dus verzekeren. Kinderen eigen paspoort!!! Paspoort moet nog 6 mnd geldig zijn ,als je RI verlaat, is mijn info. VISUM enz.voor 30 dagen een VOA a USD 25,-- pp, kinderen weet ik niet. Kan ook in euri worden betaald. Kijk even op de site van de ambassade daar staat alles.

Suc6

Prima gelijk bij de maatschappij boeken ,en met Visa heb ik nooit problemen gehad.