Wij willen in september 2012 voor het eerst naar Bali.:zon02:
De bedoeling is dat we zelf de vliegtickets en accomodaties gaan boeken.
Nu heb ik heel veel informatie hier op het forum kunnen vinden, maar er rest mij toch nog 1 vraag.
Op dit moment zijn er al een aantal vliegmaatschappijen >>> die hun ticketprijzen voor de periode september 2012 bekend gemaakt hebben. Maar o.a. Garuda ontbreekt hier nog, dit zal in oktober bekend worden.
Is het slim om meteen dan in oktober al tickets te gaan boeken?
Of kan het zijn dat de prijzen voor september 2011 nog gaan veranderen (lees: lager worden ;-)) en je dus niet te snel moet toehappen en nog even moet afwachten?
Ik lees nml. hier en daar dat vroeg boeken wel het voordeligste is, zou ook iets te maken hebben met de klasse waarvoor de ticketprijzen gelden. Maar misschien passen ze in de tussentijd hun prijzen nog wel aan, geen idee of dit nml. vaste ticketprijzen zijn. Of wellicht acties in bepaalde maanden.
Ik hoor graag jullie mening of ervaring, alvast bedankt!
Het schommelt nog wel eens met de prijzen, wij zijn van plan voor juni 2012 wat tickets aan te schaffen. Hou gewoon dagelijks de prijzen van de diverse maatschappijen in de gaten. Wij hebben ons voorgenomen om de tickets aan te schaffen als de prijs rond de 700 euro ligt. Op bmair.nl hebben ze vaak leuke acties. Nu boeken met vertrek tot einde van het jaar betaal je actietarief euro 695 met garuda. Op vliegennaar.nl kun je een bedrag invullen wat je wilt uitgeven voor een ticket, als deze in die categorie beschikbaar wordt krijg je een mailtje van deze dienst.
Ik wil als surprise mijn vriendin voor 10 dagen meenemen naar Bali, aangezien ik dus ook voor haar moet betalen is het dit keer wel zinnig om een beetje op de kosten te letten. Ik had mezelf voorgenomen om en ticket te boeken rond de 650 euro (vertrek februari - maart 2012).
Ik ga dus nu direct naar deze website en mijn bedrag intoetsen !!
Iggie… OAD had in januari veel last minutes voor 10 dagen naar Bali inclusief vlucht en hotel soms al voor €750,-. Dus die site kan je ook in de gaten houden.
Maar het is enorm lastig om iets over de ticketprijzen te zeggen, die zijn echt afhankelijk van vraag en aanbod. Ik heb mij bij zoveel mogelijk aanbieders ingeschreven voor hun nieuwsbrief, dan ben je als eerste op de hoogte van hun aanbiedingen.
In 2009 kreeg ik toen een e-mail van MAS dat we voor € 450,- p.p. retour naar KL konden vliegen. Die hebben we toen maar direct geboekt. Maar zo goedkoop heb ik het nooit meer gezien sindsdien
Maar ik denk dat je nu van te voren een prijs moet bedenken wat jij wilt betalen voor een vlucht en als je dat dan vind ook direct boeken… Daarnaast moet je nadenken over hoe lang je wilt doen over de vlucht… Soms kun je heel goedkoop met 3 keer overstappen en een totale reistijd van 24 uur in Bali komen… Ik moet er niet ana denken, maar anderen zullen het geen probleem vinden…
Ja voorgaande jaren had Malaysia veel aanbiedingen, maar ik vraag me af hoe dat aankomend jaar wordt. Ze gaan natuurlijk als eerste met de Airbus A380 vliegen op schiphol… Gaan ze dit promoten met acties? Of zal de vraag toch al groter zijn dan normaal door liefhebbers die graag met dit toestel vanaf schiphol willen vertrekken … ??
Iggie,
Wij kopen onze tickets meestal via Internet bij ticketaanbieders. Je kunt momenteel maar tot half augustus 2012 kijken wat de prijzen dan doen. Over een kleine 14 dagen weet je meer.
Wij hebben de ervaring om er als eerste bij te zijn.
Voorbeeld: wij hebben eind maart 2011 tickets gekocht voor een vlucht met Egypt Air naar Bangkok. We betalen 525 euro pp. Als je deze tickets nu wil kopen dan ben je bijna 250 euro pp. meer kwijt. Dit voordeel hebben wij, door vroeg te boeken, nog altijd kunnen behalen.
Natuurlijk komen maatschappijen ook wel met acties. Dat was merkbaar toen Garuda weer ging vliegen van Amsterdam naar Jakarta. De Aziatische maatschappijen die ook naar Jakarta vlogen verlaagden direct hun prijzen.
Ik heb inmiddels ook begrepen dat je z.s.m. moet gaan boeken, dus over een paar weken.
Dit omdat je dan voor de laagste prijs je ticket kan boeken (heeft te maken met de verschillende klasses, bijv X-klasse).
September blijkt een drukke maand te zijn op Bali.
Ik ga volgend jaar ook weer naar bali en lombok. En heb de tickets al geboekt ik
wil erg graag met singapore airlines is een topper en de tickt is 935 euro pp
voor 5 weken.
Heb het ticket geboekt via bali travel daar helpen ze je super.
Bm air heeft inderdaad de prijzen tot eind dec 695 euro maar is niet te boeken voor die prijs en de prijs blijft maar op hun site staan.
De hotels in bali kun je ook het beste al boeken afgelopen jaar zat alles vol.
Hoop dat je er iets mee kunt .
Er is tot nu toe geen enkel hotel op Bali dat volzit. Wel in de Ramaan maand is het drukker in het zuiden van Bali maar het overgrote deel (waaronder wij) merken van de Ramadan en Leburan=suikerfeest niets.
Ik reis het liefst met SIA of MAS, het zijn weliswaar meestal de duurdere tickets maar er zijn ook voordelen aan verbonden. Ik koop de tickets meestal ver van te voren als het vaststaat wanneer ik weg wil gaan en naar welke bestemming. Mijn ervaring van de afgelopen jaren is dat de prijs alleen maar hoger wordt naarmate de vertrekdatum nadert (brandstofprijs en belastingen). >>>
Bepaalde toeslagen (bv. brandstofheffing) KUNNEN in principe doorberekend worden, maar de meeste maatschappijen doen dat niet. Maar naheffingen zijn helaas mogelijk :mad:
Ik vlieg komend jaar voor de tweede keer met Egypt Air naar Azie. Goedkoper, maar je doet er inderdaad langer over.
Ik heb even gekeken voor de datum dat ik ga en kom dan met Egypt air tot Singapore voor meer dan €800 euro en dan moet ik nog verder naar een bestemming in Indonesië…:slapen: Op mijn SIA ticket staat, als ik het helemaal goed begrijp, fixed price. Dus geen naheffingen.
Indonesie zal komende zomer niet mijn enige bestemming zijn, daarom is een vlucht naar Bali sowieso niet handig voor mij. Maar ik baal er wel een beetje van: in 2009 vloog ik voor minder dan 700 euro naar Jakarta, nu ben ik gebonden aan de zomervakantie en ben ik honderden euro’s meer kwijt, zelfs met overstappen. Maar thuisblijven is nog altijd geen optie lol2
Begin dit jaar (april) ben ik met Garuda naar Jakarta gevlogen voor een erg lage prijs: €675! Het was een promo en bovendien was een binnenlandse retourvlucht vanaf CGK naar een aantal binnenlandse bestemmingen gratis. Dezelfde vlucht kost voor april 2012 meer dan €1100…:mad:
Misschien komen die promo’s nog in de maand december… Ik heb mijn ticket voor 2012 al gekocht bij SIA voor €850 rechtstreeks bij de maatschappij.
Klopt inderdaad de hotels voor volgend jaar zijn nog niet volgeboekt. Maar bali en sanur was in de periode dat ik er was aug /sept helemaal vol.
Je kon alleen nog hele dure hotels boeken die hadden nog wat kamers. En homestays waar wat kamers waren .
De tickets ik ga ieder jaar worden ook ieder jaar duurder na de bom in kuta
ben ik voor 550 euro gevlogen.
Met garuda afgelopen jaar maar dit jaar is de prijs niet veel verschil met singapore airlines en 10x beter.
Wat mijn ervaringen zijn, is om een ticket naar Jakarta te boeken. Wij hebben net ook weer geboekt voor Feb. Voor 531 euro PP hebben wij tickets. En heb via Air asia een interne vlucht geboekt voor 16 euro pp voor een retour. Dus probeer maar via jakarta.