Moet even mn verhaal kwijt!
In mei/juni ga ik voor een maand naar Java en Bali.
De heb ik geboekt en en ik zou alleen gaan, maar nu loopt t al een hele tijd lekker met mijn vriendje en nu heb ik besloten dat ik hem mee wil hebben.
Gister nog gekeken naar de ticketprijzen (ik betaal dus voor hem) maar nu smst hij net dat hij vakantie akkoord heeft, ik kijk online, is het ticket gewoon 250 euro omhoog vergeleken met gisteravond!!
Voor 720 heb je t goedkoopste ticket en die ik wil hebben (gelijke vliegtijden) kost gewoon dik over de 1000! En als de de reistijden nou korter waren ofzo, maar nee, dat is niet bij alles zo.
Baal hier echt van natuurlijk, maar heeft iemand ervaring met de prijzen van de vliegtickets?
Ik zit nu dus echt te twijfelen… Nu boeken en zeker weten dat ik straks dat ticket heb, of wachten en misschien daalt de prijs nog?
Moeilijk te zeggen, maar ik zou denk ik wachten. Vind de ticketprijs van boven de 1000 euro al vrij duur en denk dat dat goedkoper moet kunnen. Wat zijn je vertrekdata en vliegvelden etc, dan kijk ik ff, wil je ook dezelfde vlucht?
Ja, dat is het probleem ook. Ik heb bij Emirates geboekt en heb voor mijn ticket 579 betaald (retourtje Jakarta dus met een tussenstop op Dubai)
Mijn vriend ziet het niet zitten om alleen vliegen (en met alle respect… Ik denk ook niet dat dat iets word als hij alleen gaat) , dus we moeten eigenlijk wel in dezelfde vliegtuigen zitten.
Nu is die combinatie net de duurste. Anders had ik een retourticket voor dezelfde dag voor 720 euro.
Ik had eigenlijk gehoopt dat ik dat voor ongeveer 750 wel ging redden. Gister was hij dus 760 en nu is hij op de site van Emirates net boven de 1000 euro en via ebookers 999,… euro. Skyscanner en nog een hoop andere dingen uitgeprobeerd ook.
Alle tickets in de dagen er om heen zijn wel lager qua prijs en datums die nog eerder komen (bijv 10 mei) die zijn ook maar rond de 800. of zelfs nog dik daaronder.
Ik wacht dus toch maar. Nu alleen maar hopen dat niet straks is uitverkocht of dat de prijzen nog meer omhoog gaan. Anders kan ik nog altijd omboeken, maar dan komt er bij mijn ticket 250 euro bij.
Wil je voor me mee duimen? Gisteravond waren de prijzen ineens gewijzigd en ik hoor/lees dat dat vaak gebeurd bij Emirates s avonds, dus ik hou de websites maar goed in de gaten een paar keer per dag!
Nou… Het is echt een schat, maar hij heeft onder andere adhd en ik zie het met hem wel gebeuren dat hij zijn vliegtuig mist, spullen kwijt raakt, in paniek raakt omdat hij niet weet waar hij is, etc. etc.
Planning, regelen en dingen alleen ondernemen dat kan hij gewoon niet. Hij is meer van werken met zijn handjes en vooral niet teveel met zijn hoofd, want dat lukt gewoon niet.
Terugweg alleen vliegen dat is een optie, maar ik denk dat ik gewoon nog even wacht.
Graag gedaan!
Maar bij ons was de site van Emirates zelf uiteindelijk ook het goedkoopst idd…
Nog nooit met Emirates gevlogen, dus ben benieuwd! Wel goede verhalen van gelezen en gehoord, krijgen goede ratings dacht ik
Wij gaan half juli t/m half augustus! Wel hoogseizoen en blijkt ook nog net Ramadan dan te zijn maja niks aan te doen…
Sumatra, Java en Bali staan op de planning, heb er zin in!
Nog veel aan het lezen op het forums en boekjes en lekker aan het plannen
Nu voor backpacks aan 't kijken, jullie die al geregeld of ga je met koffers?
(beetje off topic haha)
Verwijder eens de cookies uit je computer, of probeer eens vanaf een andere computer te boeken. Soms heeft dat effect op de prijs. En mocht de prijs niet lager worden, kun je je vriend niet een deel laten betalen? Het is wel heel erg lief en luxe dat jij die kosten op je neemt.
Inloggen op een ander ip adres is vaak zeer verrassend. Eventueel rechtstreeks bij Emirates of via cheap tickets etc. Het kan goed zijn dat er ineens weer een aanbieding tussen zit, gewoon blijven zoeken.
Leuk zeg! Wij gaan dan naar Java en Bali, maar sumatra lijkt me ook heel leuk!! Heb ook de nodige boekjes inderdaad. En ik lees heel veel reisverslagen.
Gister was ik ergens op visite en ik kreeg nog een leuk woordenboekje, altijd handig.
Wij gaan denk ik gewoon met koffers. Ik krijg snel last van mijn rug, dus ik zie een rugzak niet zo zitten. Jullie gaan dus wel echt voor een backpack?
Heb je vaker zulke reizen gedaan?
Dank je wel voor je bericht Jenny!
Ik heb de cookies verwijderd en ik heb het ook vanaf een heel ander IP adres geprobeerd, maar de prijs bleef hetzelfde.
Vanochtend weer ingelogd en de prijs is nu wel ietsjes gezakt, maar naar mn zin nog te weinig, dus ik wacht nog even rustig af.
Hij wil inderdaad mee betalen, maar ik sta er op dat ik het betaal. Ik woon zo ongeveer bij hem en hij vraagt me nooit geld en geeft me ook nog wel eens een duur geurtje, of andere dure cadeautjes en ik geef hem eigenlijk nooit wat, dus daarom wil ik hem graag zijn ticket geven. Dat vind ik echt een heel gaaf cadeau. Bovendien is het ook nog eens de man waar ik hoop mee te gaan trouwen en kinderen mee hoop te krijgen, dus voor mezelf is het ook leuk, omdat er natuurlijk niets mooiers is dan om mijn droomreis ook nog eens met mijn droomman te gaan maken
Ik heb alleen gezegd dat we daar samen een pot maken met geld voor hotelkosten, eten, treinkaartjes, taxi s etc etc. Dat betaal ik dan weer niet alleen.
Bedankt voor het reageren. Heb nu een ticket bijgeboekt voor 860.
Aantal dagen geleden alweer en ik heb de prijs nog iedere dag in de gaten gehouden, maar hij komt daar nu nog steeds elke dag 100 euro of zelf meer daarboven (alleen dat ticket op die dag, omdat het de kortste reistijd heeft misschien? de rest is namelijk begin 700 euro)
Vanaf verschillende IP adressen en computers blijft de prijs hoog.
Ik kijk niet meer, ben tevreden met de prijs die ik heb ook omdat ik nu geen onzekerheid meer heb
Mijn vriend is natuurlijk super blij met mijn kado en we hebben er zin in!
Nu lekker lezen op het forum voor tips en even een afspraak maken voor vaccineren en dan kan 20 mei ons avontuur beginnen…
Nog even als aanvulling op je opmerking van last van de rug en backpacken: als je tas goed past, draag je deze niet op je rug maar op je heupen. Ik krijg eerder last van mijn rug als ik alle bagage in één hand draag, en scheef loop (bij wijze van spreken) om dat te compenseren dan wanneer ik recht loop met gewicht gelihkmatig verdeeld. Neem niet te veel mee, als je goed pakt is 10-12 kg echt meer dan genoeg.
Koffers met wieltjes zijn niet altijd een uitkomst, de ondergrond is vaak onregelmatig of zanderig/modderig.
Oke, bedankt voor de tip!
Mijn vriendin heeft nog een backpack liggen. Zal anders eens even testen.
Dat scheef lopen daar heb je gelijk in, niet over nagedacht, bedankt jenny!!
De vliegtickets die in principe lagere tariefen bieden gaan in prijs omhoog naar gelang de vraag en boekingen voor die vlucht gaat stijgen. Het betreft natuurlijk alleen de promo-tarieven. Ook moet je rekenen met het aantaal zetels die de airlines beschikbaar stellen voor promo-tarieven. Ik zou zeggen dat wanneer jullie beiden de reis willen ondernemen, nu maar direkt te boeken tegen het tarief die aangeboden wordt.