Hoogstwaarschijnlijk ga ik ongeveer 5 maanden stage lopen op Bali! dit zal in de periode van september 2011 - januari 2012 zijn.
Hiervoor ben ik ook nu op zoek naar vliegtickets. Ik heb op budgetair.nl een vliegticket van 883,- gevonden. Is dit een reële prijs?
Hebben jullie nog andere websites of tips om goedkope vluchten te zoeken/vinden?
Verder zou ik graag willen weten of jullie ervaringen hebben met de plaatsen: Ungasan en Balangan (in het zuiden, onder Kuta)?
Ook heb ik nog de vraag of deze periode qua klimaat niet veel nadelen geeft?
Voor een ticket van 5 maanden is de prijs heel redelijk. Tickets die lang geldig zijn, zijn nu eenmaal duurder.
De periode dat je gaat reizen valt voor een groot deel in het regenseizoen. Ik zou me daar niet door af laten schrikken, het regent zelden de hele dag, en de temperatuur is nog steeds hoog. Bovendien ga je om te werken/stage te lopen naar Bali en niet om te zonnen
Ik heb ook naar goedkopere tickets gezocht, dus de prijzen de afgelopen 2 wkn een beetje in de gaten gehouden. Ik vond de goedkoopste tickets op cheaptickets.nl en skyscanner.net. Je zou ook kunnen kijken of ja via Dusseldorf, Brussel of Londen kunt vliegen.
Verder lijken vluchten vaak goedkoper te zijn als je 's ochtends of 's avonds kijkt…
Ik vermoed ook dat deze sites cookies op je pc achterlaten. Als jij een vlucht meerder malen bekijkt vanaf dezelfde pc kan de vlucht ineens duurder zijn.
Verdere tips heb ik niet, wordt ook mijn 1e keer Bali;)
Kijk ook eens bij Qatar airlines. Vanaf Amsterdam. Wij gaan volgend jaar januari met Qatar naar Bali en hebben 745 betaald. Wij vliegen van Ams., Munchen, Doha naar Denpassar. Hebben hele goede ervaringen met Qatar.
Check airasia.com die vertrekt vanaf Parijs naar Kuala Lumpur … En vanuit daar kun je naar Denpasar… Het is wel wat overstappen, maar ze hebben vaak goedkope tickets.
Pas op met Skyscanner boekingen! Nadat je je betaling hebt bevestigd en de boeking nog moet worden uitgevoerd, betekent dit dat als er iets fout gaat in de boekingsystemen, je je geld kwijt bent en je met verkeerde boekingen kunt blijven zitten. Uit eigen ervaring en telefonische navraag bij Skyscanner, blijkt dit gewoon te kunnen gebeuren. Skyscanner geeft aan geen verantwoordelijkheid hiervoor te nemen, alhoewel hun eigen systemen deze boekingsfout maken, met het argument dat zij slechts een bemiddelaar zijn. Skyscanner verwijst je door naar de airlines waar het foutieve ticket is geboekt. Deze airlines verwijzen echter weer terug naar Skyscanner, omdat zij de boekingsfouten maken.