Vraagje, weet iemand wanneer je het beste en dus goedkoopste vliegtickets kan boeken?
We willen half juli 2016 ongeveer weg.
Alvast bedankt!!
Hoi, ik zou het nu al in de gaten gaan houden via de bekende sites zoals www.billigfluege.de. Uit ervaring blijkt dat de laagste prijzen ongeveer drie maanden voor vertrek zijn, maar af en toe zit er al een interessante aanbieding bij.
Hoi Sandra. Ik ga in juli met mijn zoon van 7 jaar. We hebben een route die staat onder mijn inlognaam. Ik blijf steeds kijken op skyscanner maar zie nog geen goede aanbiedingen. Ze zijn of met een enorme reistijd en dan te betalen of een normale reistijd en dan erg duur. Nog even wachten dus. Billigefleuge is goedkoop vanaf Düsseldorf. Ik stuur je een pb.
Ik zie bij Paperflies nu vanaf Schiphol € 605,-- midden juli. Is wel een lange vlucht. Wij hebben voor begin maart 2016 € 602,-- betaald voor een korte vlucht met de A380 vanaf Dusseldorf. Via Billigfluege zit je nu op € 644,-- vanaf Dusseldorf midden juli. Via Brussel is alles voor die periode duurder. Vanaf welke vluchthaven willen jullie vliegen?
Wij kiezen er juist voor om een lange tussenstop te hebben. Emirates heeft vaak mooie aanbiedingen, je komt tegen middernacht aan in Dubai, gaat lekker even slapen en de volgende ochtend weer door. Wij vinden dat fijner dan b.v. bij een tussenstop van 4 uur (of meer) op de luchthaven te hangen. En je komt uitgerust aan.
Vorig jaar hebben wij op 20 feb. geboekt bij BudgetAir, €480,- p/p.
Wel dus een lange tussenstop, maar dan nog waren we incl. hotel in Dubai €2000,- kwijt voor 4 personen. Zoektocht heb ik via Skyscanner gedaan.
Ik vind via Momondo vluchten van ongeveer 590 euro, met reistijd van ongeveer 12-13 uur.
@Langkapura, wat is jouw ervaring; wordt het nog goedkoper of is dit wel ongeveer de ondergrens in het hoogseizoen?
Hoi Chielini,
Momondo is een zoekmachine voor vluchten. Dus ik weet niet met welke maatschappij je gaat en vanaf welke luchthaven. Voor Amsterdam en Dusseldorf zou dit inderdaad wel de laagste prijs kunnen zijn, tenminste als de heen en terugvlucht elk niet meer dan 15 uur zijn. Vluchten met Emirates met een terugreis via Male (dus twee tussenstops) zijn soms heel iets goedkoper (15 euro), maar duren vaak (heel soms niet, maar dan heb je wel weinig tijd in Dubai) langer.
Via Brussel is het regelmatig honderd euro goedkoper. Maar vaak heb je dan ook lange vluchten, bedoel dus lang wachten bij de tussenstop. Etihad is vaak een paar tientjes goedkoper dan Emirates. En andere (Turkish Airlines) ook. Heel misschien zou je nog een paar tientjes kunnen besparen, maar dat risico zou ik niet durven lopen.
Kortom, ik denk dat je voor juli en 5 maanden van te voren boeken een zeer scherpe prijs hebt.
Dank voor je snelle reactie. Vlucht was vanaf Frankfurt met Oman Air (iemand hier ervaring mee?), met korte tussenstops. Vluchttijd is 14,5 en 13 uur.
Volgens mij idd mooie aanbieding. Ik geloof dat ik maar ga boeken.
Oman Air is super, mee gevlogen en doe ik graag vaker (ook al 2 x voor anderen geboekt die ook blij waren).
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Nog even een aanvullende vraag. Heb inmiddels tickets gevonden van 530 euro. Dan heb ik echter wel 22 uur overstaptijd op Koeweit Ariport. Heeft iemand daar ervaringen mee? Is het een aanrader om dan een dag Koeweit in te gaan en een hotel te boeken? Lijkt me op zich een mooie break tussendoor.
Verder nog mensen ervaring met Koeweit Airways toevallig? Ben benieuwd!
Hoi maar weer,
Ja ik zou dan zeker dag en nacht in stad doen. Ik meen dat visum on arrival is maar niet gratis. Tel dan wel even de visum- en hotelkosten bij de prijs op voor de vergelijking.
Paar jaar terug Kuwait Air gevlogen (van Londen), kwaliteit was ongeveer die van Srilankan; ietwat versleten vliegtuigen maar verder goede service enzo. 25 kg bagage toegestaan, minder dan Oman-Qatar-Emirates maar beter dan Etihad dat z’n ziel aan de Blauwe Zwaan verkocht heeft op dit vlak (foei).
Sukses,
<Erik> & [Sandya]