Ik ben er erg vroeg bij, maar gezien de lagere prijzen voor een ticket als je vroeg boekt, zou ik graag willen weten vanaf wanneer je ongeveer tickets kunt kopen voor juli-augustus 2013 naar Indonesië. En omdat we met 3 kinderen (boven de 2) vliegen is elke 50 euro op een ticket mooi meegenomen.
Waarschijnlijk vliegen we van Amsterdam naar Kuala Lumpur en nemen van daaruit een vlucht met Air Asia naar Yogyakarta. Het zou ook nog Amsterdam Singapore kunnen worden. Dit zijn in ieder geval vluchten met ‘normale’ tijden zodat je je kinderen niet midden in de nacht over moet laten stappen.
Via de meeste sites kom je op dit moment niet verder dan juli 2013, maar we vliegen in augustus pas weer terug.
Je moet nog een maandje wachten voordat de tickets voor augustus verschijnen. Tickets zijn te boeken vanaf 330 dagen voor vertrek, bij sommige maatschappijen 300 dagen voor vertrek.
Ik ben zelf nu 2 jaar met Egypt Air gevlogen. Tickets in het hoogseizoen voor onder de 700 euro naar KL. Wel met overstap.
Wij hebben vorig jaar eind september geboekt voor juli/aug dit jaar.
Wij zijn gevlogen van Dusseldof naar Jakarta met Ethiad, en gelijk door gevlogen met Lion Air naar Yogya.
Overstappen nachts vind ik vaak geen probleem. Je hebt toch al een tijdverschil van zes uur. Succes met zoeken.
Er zijn al prijzen beschikbaar met een aantal airlines. bijv Turkish Airlines met retour op 8 Augustus is rond de 880 Euro pp. 1 tussenstop in Istanbul. wachttijden 3 tot 4 uur) Ben ooit een keer met Turkish airlines gevlogen en is best goed te doen. ook met kinderen!
Cathay Pacific is wel wat aan de prijzige kant rond de 1250 Euro pp.
Op de prijzen van Emirates zal je nog even moeten wachten…
Wij hebben ervaring met 4 luchtvaart maatschappijen: Singapore Airlines, Garuda, Malyasian Arilines en KLM. Singapore Airlines heeft bij ons absoluut de voorkeur. Heenreis gaat van Amsterdam naar Singapore en vervolgens door naar Solo. Singapore airlines is meestal een van de goedkoopste. Service is geweldig en de overstaptijd op de heenreis is prima. Terug meestal een lange overstaptijd op Singapore (zo’n 10 uur) dus dan gaan we altijd even de stad in. Kinderen worden tijdens de vlucht goed bezig gehouden met bijv. kleurboeken en het entertainment systeem. Ook hebben ze aparte kindermaaltijden (wij hebben 2 kleine kinderen). Singapore Airlines heeft normale tijden. De heenvlucht vertrekt om, ik dacht, 10.30 uur ´s morgens vanaf Schiphol. De terugvlucht naar Amsterdam vertrekt rond 23.30 uur vanuit Singapore. Kom je de volgende dag om 7 uur ´s morgens op Schiphol aan. Met 6 uur tijdsverschil heb je dus een hele lange nacht waarin onze kinderen altijd goed kunnen slapen. Malaysian Airlines is ook prima (vliegt via Kuala Lumpur) maar is meestal aan de prijzige kant. KLM en Garuda ontlopen elkaar niet veel. Service is goed (maar niet te vergelijken met Singapore Airlines of Malaysian Airlines). Garuda en KLM vliegen via Jakarta. Dat is voor ons een reden om niet met KLM en Garuda te vliegen want Jakarta vinden wij niet zo prettig. Op het vliegveld hangen altijd veel mensen. Het vliegveld van Solo is heel gemoedelijk en vriendelijk. Tickets boeken wij normaal gesproken in januari-februari. In het hoogseizoen helaas geen aanbiedingen (althans dat hebben wij nog nooit meegemaakt). Andere maatschappijen kunnen goedkoper zijn maar hebben meestal lange overstaptijden of vliegen er langer over (vliegen bijvoorbeeld via Hong Kong).