Binnenlandse vluchten vooraf boeken??

Hallo,
In juli wil ik van Jakarta naar Medan vliegen en terug van Padang naar Yogjakarta. Nou is de eerste vlucht niet mogelijk met Air Asia.
Wat ik uit andere forums heb begrepen is dat het met Air Asia veilig is om vooraf te boeken en bij andere maatschappijen meestal niet.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik twijfel nu of ik gewoon het risico moet nemen om vooraf te boeken, of om ter plekke naar het vliegveld moet gaan om te kijken of ze plek voor me hebben.
Probleem is wel dat ik aan een krap tijdsschema gebonden ben…

Hellup!!

Hallo Dorine,

In Juli is het hoogseizoen,ook in Indonesie.Vooraf boeken is verstandig en makkelijk (via internet).Wel bij de luchtvaartmij zelf boeken,maar dat is bekend neem ik aan.

Ik zou niet het risico nemen,zeker als je een krap tijdschema hebt.

Ga je een overland toer maken in Sumatra en wat ga je allemaal doen?

Heb misschien wel tips voor je ,ben zelf 8 x in sumatera geweest

Waar kan je binnenlandse vluchten het beste boeken?

Je kan boeken via http://www.garuda-indonesia.com/

2 likes

Garuda vliegt alleen niet overal heen.
Ik wil van Jakarta naar Medan en daar vliegen ze niet. Maatschappijen die wel vliegen zijn niet van tevoren te boeken. Dus dat wordt dan toch boeken op het vliegveld meteen als ik aankom.

Natuurlijk kan je met de Garuda van Jakarta naar Medan vliegen. Er zijn zelfs meerdere vluchten per dag. Ik ben nu in Medan en ga morgen met de Garuda naar Jakarta.

1 like

Wat ik nog even vergeet te zeggen is… Uit onze ervaring is gebleken dat het goedkoper is om vooraf te boeken. Hoe langer je wachten, des te sneller de prijs gaat stijgen.

Mvg,

Sanya Tuharea
www.adailystay.com
info@adailystay.com

en vooral met de Ramadan (augustus) in het vooruitzicht! Ik heb eens op de site van Air Asia gekeken (wil eind augustus vliegen van Balikpapan naar Kuala Lumpur) en de prijzen stijgen naar het dubbele en vaak 3x zoveel! Tevens zijn er op dagen na 29 augustus vluchten volgeboekt.

Wanneer je naar Flores wil vliegen, kun je het boeken van je vlucht goed over laten aan harry hago. harry is gids, heeft een auto met chauffeur en kent flores heel er ggoed. Hij boekt voor jountickets bij bijv merpati, batavia air. Perfect geregeld Zie zij website: www.travelflore.com

Hoi,

Ben net zelf terug uit indo,wij hadden onze binnenlandsevluchten wel geboekt in ned.

Vlogen van jakarta met garuda naar medan ,en van medan naar bangdung met airasia .

Via hun website heb je vaak goede prijzen en vliegen meerdere keren per dag.

Garuda was super top geregeld incl eten enz…