Belitung..

Hallo, wie is er weleens op eiland Belitung geweest, hoe lang kan je daar het beste blijven en heb je de tickets op Jakarta airport gekocht of online van te voren? (bv ticketsindonesia) Wat zou goedkoper zijn, ter plekke kopen of online?Of beter? We dachten de heenreis naar Belitung alvast te kopen via internet (ticketsindonesia), we weten nog niet hoe lang we in Belitung willen blijven, dus de terugreis wilden we die tickets dan daar ter plekke kopen. Is dat handig? En klopt het dat de luchthaven daar Tanjung Pandan heet? Hopelijk heeft er iemand bekendheid mee, alvast bedankt! Groetjes, latomba :dag:

Ticket Indonesia biedt hun diensten niet voor niks aan (logisch), dus ter plekke boeken is meestal goedkoper boeken dan online.

In welke periode wil je gaan? Ben je flexibel? Als je in het hoogseizoen gaat en zekerheid wilt dat je inderdaad kan vliegen wanneer jij wilt, dan kun je beter een paar euro meer uitgeven en vooraf boeken.

Hi Jenny, we gaan in sept. al. Om zekerheid te hebben kopen we de heenticket wel online, de terugticket kopen we daar dan wel. Thanx!

September is niet het hoogseizoen, en ook de ramadan is dan lang en breed voorbij.

Het is in principe geen probleem om tickets vlak voor vertrek te boeken. Zelf heb ik dat meerdere malen 1-2 dagen voor vertrek gedaan zonder problemen.

Hi Jenny, nou de vakantie staat voor de deur. M’n man vertrekt a.s maandag naar Jakarta, komt daar dus de 21e aug. aan. Hij vertrekt dus 2 wkn eerder als ik, ik vertrek van hier 3 sept. Hij komt mij ophalen op Jakarta Airport en het plan is om dan de volgende dag door te reizen naar Belitung. Eerst wilden we de heenticket via ticketsindonesia online kopen en de terugreis zouden we daar ter plekke kopen. Nu hebben we het zo’n beetje bekeken allemaal, (waren al bijna aan het online boeken bezig)maar de prijs viel ons toch wel tegen, als je dit vergelijkt met 'n reisje naar 'n andere plaats ofzo, of zelfs naar Sumatra. Dus hadden we maar besloten, omdat m’n man er toch ook al 2 wkn eerder is als ik, dat hij dan de tickets dan maar daar ter plekke te kopen, of in 'n reisbureau of op de airport zelf.(wat is dan het voordeligste, of maakt dat niet zoveel uit?) Dus voor 'n retour.Je schreef al dat sept. de ramadan dan allang voorbij is en je dan ook makkelijk vlak van tevoren en ter plekke daar kunt boeken. Dus zodoende gaan we het maar zo doen. Nog bedankt voor je vorige informatie, mede daardoor was het nemen van deze beslissing makkelijker…groetjes latomba