Denpasar-Jakarta v.v.

Selamat Balivrienden,

Hierbij een vraagje omtrent het vliegen van Ngurah Rai airport naar Soekarno Hatta luchthaven Jakarta. Komende maand mei mag ik weer een maandje vakantie vieren in het door mij zo gewaardeerde Sanur. Natuurlijk maak ik ook trips naar zowel het oosten als het noorden van het eiland. Ik wilde dit jaar echter ook een aantal dagen naar Jakarta om daar ook eens rond te kijken. Nu is mijn concrete vraag aan jullie: hoe kan ik dit het beste doen; gewoon op de dag dat ik wil gaan naar Ngurah Rai gaan en daar ter plekke een ticket kopen en maar zien met welke vlucht ik kan gaan. (Ik heb inmiddels gezien dat er een groot aantal vluchten op een dag is dus ik maak me geen zorgen dat ik niet weg kom.) Of ruim van te voren via internet, b.v. ticketindonesia.info een ticket aankopen. Wie van jullie heeft ervaring met dit onderwerp? Ik zie uit naar jullie adviezen.

Terima kashi, Jan

Hallo Jan.

ik boek de tickets altijd vooraf bij de meeste maatschappijen is dat goedkoper en je staat niet te wachten op vliegveld den pasar.
Wil ook alleen maar met air asia , lionair of garuda vliegen.
Veel plezier heerlijk sanur!!
Vr groeten Yolanda

Ik boek meestal 1-2 dagen voor vertrek mijn vlucht. Er zijn voldoende tourist information centres die dat voor je kunnen regelen. Als je met Air Asia vliegt kun je het evt zelfs vanuit Nederland boeken.

Boeken via TicketsIndonesia vind ik zonde van mijn geld. Mei is geen hoogseizoen, dus er is altijd wel wat betaalbaars te vinden.

Persoonlijk zou ik overigens een uitstapje maken naar Yogya ipv van Jakarta (mocht je daar nog niet geweest zijn). Een leukere stad, met meer diverse dingen in de omgeving.

Net als Yolanda zou ik het ook vooraf boeken. Als je het nu uitzoekt heb je een aardige kans dat er nog promotickets verkrijgbaar zijn. Ik keek net even bij AirAsia bijvoorbeeld, die hebben nog promotickets voor mei, dan is een retour zo’n 700.000 rupiah. Zeker op de terugweg van Jakarta naar Bali is het onhandig als je geen ticket hebt. De vluchten van deze maatschappijen zijn allemaal in andere terminals in Jakarta, dus dat wordt een heel gedoe op de luchthaven.

Of Jogja leuker is dan Jakarta dat is erg persoonlijk natuurlijk. Het is ook moeilijk vergelijkbaar aangezien er in Jakarta meer dan 10x zoveel mensen wonen. Denk er om, als je naar Jakarta gaat, om niet op vrijdagmiddag aan te komen. De hele stad staat dan vast en het kan je zo drie tot vier uur kosten van het vliegveld naar het centrum.

Een paar - dag of 3, 4 - dagen vantevoren even kijken via http://ticketindonesia.info/nl/index.php wat er beschikbaar is aan tickets bij welke maatschappijen, alsmede de prijzen.Als u niet zelf kunt boeken, met de bovenstaande info even naar een reisagent / ticketburo lopen en hen de gewenste ticket voor u laten kopen.U heeft net zoveel kans op een ticket met een speciale prijs kort als u voor vertrek danwel als u lang vantevoren boekt. Vaak komen er kort voor vertrekdatum tickets terug van grootboekers en deze worden vervolgens voor interessante promo prijzen verkocht / aangeboden. AirAsia is hierop een uitzondering: daar geldt over het algemeen hoe langer / eerder vantevoren geboekt, des te groter de kans op een speciale promo ticket. Let op met boeken bij AirAsia, er zijn veel bijkomende kosten en opties die men al dan niet moet aanvinken (en dan natuurlijk geld kosten).Ben het eens met de stelling dat Yogyakarta (en omgeving) leuker is/zijn dan Jakarta.

Hoi ,

Ik kijk meestal op ticketindonesia om te kijken hoe de prijzen op dat moment zijn en bestel dan mijn ticket bij Gita Bali Tours and Tavel die brengen mij dan te tickets . bligede@hotmail.com .
Nu kan je ook wel op de nieuwe ( voorlopige ) Domestic Terinal in Bali eenvoudig een ticket zoeken omdat de lokketten van de vliegtuigmaatschapijen allemaal langs elkaar liggen .

P.s. Ik zou niet weten wat ik u moet aanraden om in Jakarta te gaan doen , ik sluit mij aan bij de andere Yogjakarta is veel intresanter

Greetings Jan