Vlucht van Jakarta naar Bali

Hallo Bali-kenners,

Wellicht kunnen jullie me helpen.
Wij gaan dit jaar op vakantie naar Indonesie (Sulawesi en Bali). Nu heb ik een vlucht geboekt op 11 juli naar Jakarta. Daar komen we 12 juli in de middag aan.
Diezelfde dag wil ik doorvliegen naar Bali en zie een aantal opties van verschillende maatschappijen.
Ik kom om 14.15 aan in Jakarta en wil de vlucht naar Denpasar niet vastleggen ivm eventuele vertraging.
Is het mogelijk om bij aankomst op de luchthaven een vlucht naar Denpasar te boeken ?
Hoeveel overstaptijd zal dat in totaal vergen ?
Of kan ik toch beter alvast een ticket Jakarta-Denpasar boeken ivm hoogseizoen ?

Ik boek meestal mijn vluchten vanuit Jakarta met Asia Air. Asia Air vliegt met moderne vliegtuigen en er zijn dagelijks meerdere vluchten naar Bali. Je boekt dan gewoon een vlucht met een wat langere transfer ertussen, dan loop je zeker niet het risico de vlucht te moeten missen. Bovendien als je ruimschoots van te voren boekt zijn de tarieven heel gunstig.
Hans
www.actiefindetropen.nl

Denk aan de Ramadan,die begint ook in juli dit jaar !!

@ marinka50: De antwoorden op je vragen luiden:Ja, je kunt na aankomst op Jakarta een ticket boeken voor een vlucht naar Bali. MAAR: of je gaat voor de hoofdprijs omdat er bijna niets meer beschikbaar is anders dan full-fare economy tickets of - slechtste geval - business class OF - als je HEEL VEEL geluk hebt en net de laatst beschikbare tickets koopt net voordat de verkoop moet stoppen, SUPER-goedkoop. In de praktijk zul je de hoofdprijs betalen, zeker omdat het ook nog eens hoog-seizoen is, vakantietijd voor Indonesiers is, Ramadhan is, etc., etc. Advies in deze luidt derhalve om - gezien je aankomsttijd op JKT - een goedkope vlucht (AirAsia, Lion Air, Merpati, etc. ) met een vertrektijd rondom 17:00 of 18:00u vooraf te boeken. Via deze website http://ticketindonesia.info/nl/index.php kun je in een keer zien wat er aan vluchten en tegen welke tarieven beschikbaar is. Houdt er wel rekening mee dat veel Indonesische maatschappijen (nog) geen betalingen accepteren met credit-cards van niet-Indonesische bankinstellingen.Als je aankomt in Jakarta en wilt door op een binnenlandse vlucht, dan ga je daar door de douane controle en Immigratie. Dat verloopt vrij vlot daar - beetje afhankelijk hoeveel int. vluchten en wat voor type vliegtuigen er net aangekomen zijn - en zal max. 30 minuten duren.

Dank jullie wel voor de reacties. Ik heb inmiddels de tickets geboekt via ticketindonesia en betalen met de creditcard lukte gelukkig ook. Ik heb een overstaptijd van 3 uur en 45 minuten aangehouden.

Ik wilde ook Air Asia adviseren, als je op tijd boekt vlieg je voor 20 - 30 euro naar Bali. Fijne reis alvast.