hallo
september gaan we met 2 personen naar java en bali .
we hebben een retourticket geboekt naar jakarta maar op het eind van de reis zullen we mogelijk op bali zitten .
Nu vliegen we terug op een zaterdag van jakarta naar amsterdam en wel om 18 uur.
De vraag is kunnen we dezelfde dag zonder risico van den pasar naar jakarta vliegen( met een nog te boeken binnenlandse vlucht? )
zijn deze vliegmaatschappijen betrouwbaar of kunnen we toch beter een dag vooraf een vlucht richting jakarta boeken?
is het nodig om binnenlandse vluchten lang vooraf te boeken ? liefst willen we weinig vastleggen of helemaal niet
maar dat zal met vliegen wel onmogelijk zijn?
De zelfde dag door vliegen met een andere maatschappij is natuurlijk nooit 100% zonder risico, er kan altijd iets mis gaan. Ik heb zelf het traject Bali-Jakarta meerdere malen afgelegd op dezelfde dag dat ik verder vloog. Wel hield ik een extra ruime overstaptijd aan.
September is na Idul Fitri, en na het echte hoogseizoen. Het is geen probleem om je ticket terug na Java een paar dagen voor de vlucht te boeken. Mocht je vanuit NL willen boeken, dan is Air Asia een goede optie.
Er zijn in Indonesie vele reisbureau’s en boekingkantoortjes (bijv. van AirAsia zelf) waar je tickets kan boeken. In Indonesie boekt men meestal een paar dagen van tevoren (tenzij het om een periode rondom Idul Fitri gaat want die periode wordt meestal al wel langer van tevoren vastgelegd). Vluchten van Jakarta naar Bali en vice versa gaan vaak meerdere keren per dag.
Afgelopen zomer (hoogseizoen dus) hebben we pas een paar dagen van tevoren 4 tickets geboekt voor een vlucht met AirAsia van Yogyakarta naar Bali (en terug). Was geen probleem maar we waren flexibel en hoefden niet per se op een bepaalde datum vliegen.
allebei bedankt ik heb geen idee nog hoe ik de reis verder nog invul misschien kom ik niet aan bali toe ?
maar als ik helemaal maar in het oosten zit wat is dan de beste optie om weer in jakarta te geraken ?
stel dat ik nog 5 dagen overheb doorgaan naar bali en terugvliegen? (misschien goedkoper meer keuze en sneller?
of terug naar malang en vliegen of is er nog een andere betere optie
Ik zou niet vanuit Malang vliegen, maar vanuit Surabaya of vanuit Denpasar. Hiervandaan heb je de meeste keus.
Als je nog 5 dagen hebt en in het oosten van Java zit, dan heb je tijd genoeg om op Bali te geraken. Ik zou daarom gewoon doorreizen naar Bali en dan terugvliegen vanuit Denpasar.
Hier op het forum staat vaak dat afstanden in Indonesie groot zijn en dat reizen niet snel gaat. Dat is absoluut waar. Toch zijn er veel reizigers die in 2 dagen van Yogyakarta (midden Java) naar Bali reizen. Ik zou er zelf niet voor kiezen omdat dat betekent dat je tussendoor nauwelijks laapt (of je moet goed kunnen slapen in een bus), maar het kán. Vanuit oost Java kan het dus al helemaal, zelfs met wat stops om af en toe iets moois te zien
ja ik dacht zelf ook al dat Den Pasar voor terugvlucht beter zou zijn
en qua afstanden besef ik nu al dat we maar een klein stuk kunnen zien als we relaxt willen reizen
we zullen dus ergens keuzes moeten maken en een middenweg moeten vinden .
gelukkig nog maanden de tijd om een plan te maken en vooral om veel te lezen
Ik kom in Jakarta aan om 08:55 met mijn internationale vlucht. Vanuit Jakarta airport wil ik graag een doorvlucht maken naar Yogyakarta. Maar wat is nou genoeg overstap tijd?
Ik kan vlucht Jakarta - Yogya nemen van 11:25 of 12:55?
Ik reis op 28/07 en als ik het goed heb is het dan tijdens het suikerfeest.
Je weet NOOIT hoe laat je vliegtuig precies aankomt op zo’n lange vlucht. Dat kan iets eerder zijn, maar ook iets later. Daarna moet je tas uit het vliegtuig gehaald worden, moet jij door de immigratie (visum kopen), je tas op halen en door de douane. Dat kan als je heel veel geluk hebt in een half uurtje, maar omdat het én hoogseizoen is én een feestdag kan het ook zomaar een uur langer duren. Dan moet je naar de andere terminal, 20 min met de bus. Maar je weet niet hoe vol de bus is, en of je meteen binnen 5 minuten mee kan.
Voor je nieuwe vlucht moet je ongeveer uiterlijk 45 minuten vantevoren inchecken. Kijk dit na op de website van de maatschappij.