18 dagen reis van bali naar jakarta

Beste mensen,

Mijn vriendin en ik zullen ongeveer 18 dagen hebben om te genieten van bali en dan door te trekken richting Jakarta over java. Wat we zeker zouden willen doen is Ijen, Bromo, Burobutur, Bali (de mooiste rustigste niet te toeristische dingen), Yogyakarta. Er zijn wellicht nog zeer interessante dingen te zien op java. Is dit te doen op een niet te snel/niet te traag tempo en wat zouden jullie zeker bijnemen of weglaten in de tocht?

groetjes

Pieterjan & Sofie :chin::chin:

Blijf lekker 18 dagen op Bali, daar is voldoende te doen zeker als je niet te snel/niet te traag tempo wilt doen en trek de volgende keer wat meer tijd uit voor Java en de rest van Indonesië.

die tempel heet Borobudur. Als we Bali apart nemen van Java, heb je voor enkel de plekken op Java die je noemt zeker 8-10 dagen nodig, een krater beklim je niet in 10 minuten, toch? Dus ga nu eens denken of je toch langer op Bali wilt blijven-er is daar genoeg te zien/doen voor meer als 5 weken, of dat je stukken wil vliegen-of toch maar weglaten voor later.
Voor JKT hoef je niks te rekenen-beter zo snel mogelijk doorheen

bedankt voor de tips! maar ik weet echt niet of ik wel iets te lang in Bali wil blijven. We zijn rugzaktoeristen en willen dus liefst niet te lang op toeristische spots rondhangen, dus kuta en co moet ik al niet echt zien…

In verband met vluchten. Ik wou graag al op voorhand boeken, en iemand hier op het forum zei dat airasia europese visacards accepteert, maar nu blijft dat niet te werken. Nu is natuurlijk de vraag:

Stel dat ik niets op voorhand boek, kan ik dan daar voor dezelfde dag ook tegen heel lage prijs iets boeken? Stel dat ik voor binnen een week boek, kan ik ze dan nog altijd goedkoop krijgen?

Of zou ik toch beter proberen op voorhand al tickets te hebben voor de eerste dag, zodat ik mij om vluchten geen zorgen meer moet maken? Indien ja, hoe natuurlijk?

alvast ne dikke mercie!:chin:

Air Asia heeft variabele prijzen, hoe eerder je boekt bij hen, hoe goedkoper. Voor de andere maatschappijen gelden min of meer vast prijzen.

Meestal is het geen probleem om de dag vantevoren je ticket pas te boeken. Dit kan op elk vliegveld, maar je kan het ook een tourist agency laten doen. Zij vragen wel wat commissie, maar het bespaart je weer een taxi rit naar het vliegveld.

Tja, wanneer je denkt dat Bali alleen uit Kuta bestaat en je er als backpacker niks te zoeken hebt, dan heb je toch een fout beeld van het eiland. Kuta is idd erg touristisch, maar wanneer je reist langs de oostkust (mooi duiken en snorkelen) door bv Pandangbai, Tulamben, en Amed dan ben je vaak bijna alleen. Bij wijze van spreken dan :wink: Ook Lovina, Menjanang en Pemutaran in het noorden zijn niet overspoeld door touristen, om van de westkust (bv Yeh Gangga) al helemaal maar te zwijgen. Ook in de omgeving van Ubud zijn plekjes te vinden waar niet al te veel touristen komen. Dus ach…

Ik vind 2 wkn voor heel Java erg kort.

dilemmadilemma… wat moeten we doen :slight_smile:
We zullen er eens goed oven moeten nadenken he…

Wat betreft treinen en vervoer over land op java, kan je hiervoor ook de dag zelf gewoon naar het station gaan of moet je zoals ik deze zomer in indie voorhad 9 dagen op voorhand al je reizen boeken? Het is maar dat we daar niet voor verrassingen zouden komen te staan.

trouwens, alvast bedankt voor de replies :chin:

treinen kun je best op de dag zelf boeken, maar aangezien er soms maar 1-2 treinen of een dag gaan (dit hangt af van het traject) is het handig om de tijden te checken voordat je met je bagage enzo naar het station trekt.

tijden zijn vaak online te vinden, die link is hier regelmatig gepost. (zelf even zoeken :))