Overstappen op Jakarta

Hoi allemaal ik ben aan het kijken om naar Bali te vliegen, via Jakarta en vanaf Jakarta met Air Asia naar Bali te gaan. Nu vliegt in KL Air Asia van een geheel ander vliegveld en daar moet je dus heel goed rekening mee houden met vlucht tijden etc. Weet iemand of dit in Jakarta ook het geval is? Heeft iemand anders goede tips om tussen Bali en Jakarta te vliegen?

AirAsia gebruikt dezelfde luchthaven als alle andere maatschappijen die vanaf Jakarta vliegen.

AirAsia is alleen goedkoop indien (heel) lang vantevoren geboekt. Zodra je korter dan 3 maanden voor vliegdatum nog op zoek bent naar tickets, kan het lonen om (ook) bij andere maatschappijen te informeren.

Heb je deze website al eens geprobeerd? http://ticketindonesia.info/nl/index.php

Aan Balletje,
Wat is je bedoeling rechtstreeks A’dam - Bali of een kort verblijf in jakarta.Er zijn ook vliegmijen die van Cengkareng naar Bali vliegen.Let op Cengkareng heeft 3 terminals. Ik adviseer je de ticket te regelen via www. merapi.nl , ik boek al jaren via hen. Zij kunnen je uitgebreid voorlichten.

Hey bedankt voor jullie reacties, als ik dan toch in Jakarta kom dan lijkt het mij leuk om daar een stopover te maken. Weet eigenlijk nog niks van Jakarta, de vorige 2 keer naar Bali via KL gevlogen.

Ik zal die andere sites eens gaan bekijken.

Ik heb gemerkt dat als je rechtstreeks op de sites van de vliegmpijen boekt in Rupies ipv Euro’s
de prijs zakt met de helft.
Alleen kan ik niet online betalen omdat ik geen rekening heb bij een Indonesische bank.
Is het daarom te riskeren om te wachten en ginder ter plaatse tickets te kopen?
Ik ben op Java en Bali tussen 4 augustus en 24 augustus.
ik weet het een ZEER drukke periode en ramadam.

Karl Dh ,
Ik raad je echt af om in Ramadan tijd te gaan. Nu men in Indonesie meer en meer vliegt, zijn alle tickets maanden tevoren uitverkocht. Bovendien verhogen de hotels hun tarieven rond Ramadan.Wat is er op tegen na 25 aug. te gaan, je hebt dan nog de droge tijd.Ik ga zelf bijna ieder jaar naar ID.

Helaas heeft niet iedereen de keus om later te gaan… Ik zit ook tijdens de Ramadan in Indonesie. En inderdaad, de prijzen zijn hoog in verhouding tot andere maanden :thumbsdown:

ik kan mijn verlof voor dit jaar helaas niet meer verplaatsen.
toch mijn dank voor de informatie.

karl