Binnenlandse vlucht: waar en wanneer boeken?

Hoi,

Eind mei gaan we naar Bali. Nu denken we erover om ook naar Flores te gaan. Nu vroeg ik me af waar en wanneer we deze vluchten best boeken. Nu al online of beter ter plaatse een paar dagen op voorhand. Is er een prijsverschil of maakt dat niet uit? Wat is jullie ervaring?
Is het te riskeren om de terugvlucht Flores - Bali op de dag te plannen dat we onze vlucht Bali - AMS hebben of is dat onnodige risico’s nemen? En is er verschil in betrouwbaarheid tussen de verschillende maatschappijen?

Volgens mij is deze vraag de afgelopen maand al een paar keer gesteld…

Het is goed te doen om binnenlandse vluchten pas in Indonesie te boeken, sterker nog, de meeste vluchten KAN je niet eens in Nederland vastleggen. Bij aankomst op Bali kun je zelf boeken op het vliegveld (even van de international terminal naar de domestic terminal), of je kan het voor je laten regelen bij een van de vele travelagencies in Bali. De boekingskosten zijn over het algemeen laag, maximaal een paar euro.

Ik zou niet het risico nemen om op de dag van vertrek naar Amsterdam pas terug naar Bali te vliegen, vliegtijden naar het oosten van Indonesie wijzigingen soms zonder opgaaf van redenen, en soms vallen vluchten helemaal uit. Er gaan meestal maar 1-2 vluchten per dag vanaf Maumere en Labuan Bajo, vanaf Ende en Ruteng nog minder, dus ik zou het risico niet lopen. Bovendien heeft omboeken sowieso geen zin, omdat vliegtuigen vaak niet rechtstreeks gaan maar via Waingapu (Sumba) ofzo.

Prijzen van de tickets hangen af van de (wijizings)condities, het is niet zo dat je meer betaalt als je later boekt. Uitzondering op deze regel is AirAsia, maar die vliegt niet naar Flores.

Qua service e.d. zijn alle maatschappijen een beetje lood om oud ijzer. Ik heb dan ook geen specifieke voorkeur, en laat de keus voor een maatschappij over het algemeen bepalen door de tijden waarop ze vliegen. Zelfs de prijzen zijn nagenoeg gelijk. (Naja, sommige maatschappijen zijn iets duurder, bv Garuda, maar die vliegen niet naar Flores.)

Je kunt je tickets voor binnenlandse vluchten via deze website http://ticketindonesia.info/nl/index.php uitzoeken en boeken.

Ik zou zeker bij vluchten vanuit het Oosten van Indonesie naar Bali wat speling - 2 dagen - aanhouden, omdat regelmatig vluchten vertraagd / uitgesteld / etc., etc. worden, vanwege zowel technische als organisatorische redenen. Zeker dus niet op je laatste dag vakantie van Flores terug proberen te vliegen naar Bali om daar je terugvlucht naar NL te nemen.

Als je 20 euro meer voor een ticket wil betalen, dan zu dat kunnen :wereld:

Goed advies Jenny om ter plaatse te boeken. Het vestigingsadres van dat boekingskantoor van die site wordt niet gegeven. Het lijkt me ook geen bonafide reisbureau. Het is een nederlands bedrijfje dat niet eens is aangesloten bij het ANVR en ook geen vergunning lijkt te hebben in Indonesie. :wereld:

Weer zo een uitgenasjte Nederlander die een gat in de markt heeft ontdekt om zijn landgenoten te tillen. Nu wordt het hier overstroomt door die Mooinesiers die de site voor hun Boss gaan promoten

:slapen:

Als je de voorwaarden van dat ticketindahnesia leest is het net alsof je zo een Nigeriaanse mail onder ogen krijgt, vaak is het Nederlands behoorlijk krom en onbegrijpelijk. Echter een echt bedrijf heeft nu eenmaal “verkoopvoorwaarden”, Hier wat leuke zinnen die ik tegenkwam en niet begreep:

-Om ervoor te zorgen dat we toch het goedkoopste tarief voor je kunnen verkrijgen, is het mogelijk dat we maximaal tot 25% meer betalen voor een e-ticket dan jij aan ons betaald hebt

Mocht de door te berekenen toeslag onverhoopt groter zijn dan 25%, dan zullen wij deze boeking NIET door laten gaan. We zullen je zo spoedig mogelijk raadplegen om te vragen of je meer dan die 25% wil bijbetalen of dat het reeds betaalde bedrag geheel terugbetaald wil zien.

Ticketindonesia.info verzorgt geen wijzigingen of annuleringen van e-tickets gekocht via de website. Je dient je hiervoor te wenden tot de luchtvaart-maatschappij dat de e-tickets heeft uitgegeven. (regel 3.5. De klant is zich ervan bewust dat ticketindonesia.info geen verzoeken tot wijziging of annulering van e-tickets in behandeling zal nemen. De klant dient zich hiervoor te wenden tot de maatschappij waar het te wijzigen e-ticket is vastgelegd)

m.a.w. we willen alleen maar aan je verdienen, service geven doen we niet aan
**. **

**Deze twee zinsneden komen erg veel voor: **

"ticketindonesia.info niet verantwoordelijk " “De klant is verantwoordelijk…”

Wat is een e-ticket?

e-ticket: een vervoersbewijs voor een luchtvaartmaatschappij die voortgekomen is uit een reservering van een e-ticket (of meerdere e-tickets) na volledige betaling door de klant.

De klant is zich ervan bewust dat ticketindonesia.info altijd zal zoeken naar de meest voordelige tarieven.

Hier komt de aap uit de mouw, ze zoeken naar het goedkoopste ticket, daarom zal het vast wel aanslaan, Nederlanders kennende. Echter als reiziger heb je bepaalde behoeften. In Indonesië vlieg ik het liefst ’s morgens, dan zijn de vliegtuigen nog op tijd, de vertragingen worden in de loop van de dag opgebouwd. Als je in de middag ergens aan komt heb je nog een goede keuze voor hotelkamers. Er bestaat de kromme gedachte dat als je een ticket maanden van tevoren boekt dit goedkoper is, dat is het geval met Air Asia, maar niet met de andere maatschappijen. Merpati en Garuda hebben vaste prijzen. Andere maatschappijen worden op het laatste moment goedkoper. Met Batavia Air scheelde mij dat laatst 600.000 Rp voor een trip Surabaya – Ambon.

Kantoortijden:
Maandag tot en met zaterdag van 10:00 tot 17:00 West-Indonesische Tijd (WIB).

Ze hebben kantoortijden maar geen kantoor :smiley:

Het kantoor van ticketindonesia.info is op dit moment niet geschikt om klanten persoonlijk te ontvangen, maak daarom altijd gebruik van bovenstaand emailadres om eventuele vragen en opmerkingen door te geven.

**De firma bestaat dus uit een e-mailadres en een bankrekeningnummer, misschien wel in Lagos gevestigd ? Of moneylaundering? **

1 like

Ik vind de openingstijden sowieso vreemd… Welk zichzelf respecterend Indonesische reisbureau hanteert openingstijden van 10-17 uur, en dat 6 dagen per week?

Hup, gewoon 7 dagen per week open met die hap, en dan minimaal van 10-21. Dat past beter in die branche!

Hij richt zich op de Nederlandse markt, dus de openingstijden zijn eigenlijk van 0400 - 1100 uur.

Inderdaad 7 dagen per week open, vanaf 0800 uur en tickets kunnen thuis (in het hotel) bezorgd en afgerekend worden. Je rekent af als je het ticket in handen krijgt. AAll;een " calo" (tussenpersonen) vragen vooruitbetaling, bang dat ze hun " komisi" niet vangen.

Inmiddels zijn we 1,5 jaar verder en hebben we een kantooradres op de website staan. Ook de BV is in orde. Maar de persoon die zo negatief alle spijkers op laag water ging zoeken (serikambelo) is een kloon van ene Londoh, die hier ook gebanned is… Zegt genoeg denk ik.

Voor meer info, en wijzigingen van tickets (die doen we nu ook gewoon) kijk je op ticketindonesia.info

En ja, ik ben betrokken bij ticketindonesia.info, zodat hier geen twijfel over hoeft te bestaan. :slight_smile:

De klanten staan zeker niet in de rij dat je hier over de rug van iemand die je geen antwoord meer kan geven gratis reclame gaat maken. Voor mij geen ticketbureau waarvan de directeur geen fatsoen kent. :thumbsdown:

2 likes

Dat had ik erbij kunnen vermelden, maar vond dit niet echt van belang. De gebruiker Londoh is hier gebanned ver voordat hij overleed namelijk.

Ik ben overigens geen directeur van het bedrijf. :slight_smile:

Waarom hem er dan bij betrekken, dat heeft voor jou geen enkel belang dan alleen natrappen.:mad: Respectloos en onbehoorlijk namelijk
En wat is behalve dit soort uitlokkerij jouw bedoeling na een periode van anderhalf jaar dit topic te voorschijn te halen?
Blijf hier lekker weg en hou je bij je eigen forum, bij mensen van jouw soort.:dag: