Als je de voorwaarden van dat ticketindahnesia leest is het net alsof je zo een Nigeriaanse mail onder ogen krijgt, vaak is het Nederlands behoorlijk krom en onbegrijpelijk. Echter een echt bedrijf heeft nu eenmaal “verkoopvoorwaarden”, Hier wat leuke zinnen die ik tegenkwam en niet begreep:
-Om ervoor te zorgen dat we toch het goedkoopste tarief voor je kunnen verkrijgen, is het mogelijk dat we maximaal tot 25% meer betalen voor een e-ticket dan jij aan ons betaald hebt
Mocht de door te berekenen toeslag onverhoopt groter zijn dan 25%, dan zullen wij deze boeking NIET door laten gaan. We zullen je zo spoedig mogelijk raadplegen om te vragen of je meer dan die 25% wil bijbetalen of dat het reeds betaalde bedrag geheel terugbetaald wil zien.
Ticketindonesia.info verzorgt geen wijzigingen of annuleringen van e-tickets gekocht via de website. Je dient je hiervoor te wenden tot de luchtvaart-maatschappij dat de e-tickets heeft uitgegeven. (regel 3.5. De klant is zich ervan bewust dat ticketindonesia.info geen verzoeken tot wijziging of annulering van e-tickets in behandeling zal nemen. De klant dient zich hiervoor te wenden tot de maatschappij waar het te wijzigen e-ticket is vastgelegd)
m.a.w. we willen alleen maar aan je verdienen, service geven doen we niet aan
**. **
**Deze twee zinsneden komen erg veel voor: **
"ticketindonesia.info niet verantwoordelijk " “De klant is verantwoordelijk…”
Wat is een e-ticket?
e-ticket: een vervoersbewijs voor een luchtvaartmaatschappij die voortgekomen is uit een reservering van een e-ticket (of meerdere e-tickets) na volledige betaling door de klant.
De klant is zich ervan bewust dat ticketindonesia.info altijd zal zoeken naar de meest voordelige tarieven.
Hier komt de aap uit de mouw, ze zoeken naar het goedkoopste ticket, daarom zal het vast wel aanslaan, Nederlanders kennende. Echter als reiziger heb je bepaalde behoeften. In Indonesië vlieg ik het liefst ’s morgens, dan zijn de vliegtuigen nog op tijd, de vertragingen worden in de loop van de dag opgebouwd. Als je in de middag ergens aan komt heb je nog een goede keuze voor hotelkamers. Er bestaat de kromme gedachte dat als je een ticket maanden van tevoren boekt dit goedkoper is, dat is het geval met Air Asia, maar niet met de andere maatschappijen. Merpati en Garuda hebben vaste prijzen. Andere maatschappijen worden op het laatste moment goedkoper. Met Batavia Air scheelde mij dat laatst 600.000 Rp voor een trip Surabaya – Ambon.
Kantoortijden:
Maandag tot en met zaterdag van 10:00 tot 17:00 West-Indonesische Tijd (WIB).
Ze hebben kantoortijden maar geen kantoor 
Het kantoor van ticketindonesia.info is op dit moment niet geschikt om klanten persoonlijk te ontvangen, maak daarom altijd gebruik van bovenstaand emailadres om eventuele vragen en opmerkingen door te geven.
**De firma bestaat dus uit een e-mailadres en een bankrekeningnummer, misschien wel in Lagos gevestigd ? Of moneylaundering? **