Boeken van binnenlandse vluchten/reizen

, tiada masalah :smiley:

Een vraag aan ticketindonesia:

Beste J,

Zou jij me kunnen vertellen of het goedkoper is tickets te bestellen via internet of ter plekke in Indonesie. We gaan namelijk 17 april a.s. naar Bali en via Surabaya, Jakarta, Makassar naar Manado. Vanuit Manado vliegen we 12 juni weer terug naar Nederland, dus een zogenaamde open-jaw constructie. Voor de trajecten tussen de hierboven genoemde plaatsen hebben we nog geen tickets en zijn eigenlijk van plan deze in Indonesie aan te schaffen. Maar wat zou volgens jou voordeliger zijn?
Bijvoorbaat dank.

Vriendelijke groet,

R.

Het antwoord:

R,

Dat hangt er vanaf wanneer je vliegt. In weekeinden en vakantie-tijd worden tickets sneller verkocht en is het goed mogelijk dat je (flink) duurdere tickets moet kopen als je dat ter plekke doet i.p.v. nu vooraf.

Voor vrijwel alle maatschappijen geldt dat de goedkoopste tarieven als eerste geheel verkocht worden. Nu kopen is dus vrijwel altijd goedkoper dan ‘later’ kopen, want via de website kun je ook gewoon de goedkoopste ‘promo’-tarieven krijgen.

*Mocht je niet geheel zeker weten wanneer je waar naartoe wil vliegen, dan is wachten uiteraard de beste optie, dat het dan wat duurder is, is logisch, maar daar krijg je flexibiliteit voor terug. *

Volgens mij is dit misleiding, veel maatschappijen verkopen hun laatste stoelen tegen "promo"prijzen, 1-2 dagen voor de vertrekdatum. De maatschappijen hebben wel een paar goedkope stoelen die ze als eerste aanbieden, maar die zijn altijd uitverkocht.:smiley: Mijn ervaring is dat op het laatste moment kopen vaak het voordeligst is, in ieder geval bij Batavia, Lion en Wings Air. Voor tickets die ik ruim van tevoren bestelde omdat ik perse op een bepaalde datum moest vliegen betaalde ik altijd veel meer, dat scheelt soms honderdduizenden Rupiah. Volgens mij is er hier sprake van misleiding. Bij de consumentenbond klagen helpt niet want ticketindonesia wordt uitgebaat door een “vrije jongen” die alleen aan zijn eigen regels is gebonden. Voor die eigen regels zie de in krom Nederlands gestelde verkoopvoorwaarden

Sommige mensen willen altijd zekerheid, en dat kost nu eenmaal geld…

Maar nogmaals: tickets zijn prima ter plekke te boeken, wat gemiddeld veel goedkoper is!

Ik weet dat dit al een oude topic is, maar wilde juist daarom jullie ervaringen met binnenlandse vluchten horen. Ik heb namelijk wel bij ticketindonesie. info geboekt. Zonder problemen zelfs, Ik vind ze goedkoper als skyscanner en je bent voorzien van een plekje.
Ze geven je ook nog eens 5 dagen bedenktijd. Den Pasar - jakarta voor €30-40 euro is niet veel en geloof me , ik heb eerst rondvraag gedaan en heel goed over de dingen nagedacht/ overwogen. Vooral bij de mensen die al eerder zijn gegaan of via Jakarta- Ambon hebben gevlogen (voor €80-90,-). Op de site staan de contactgegevens, je kunt ze bellen of mailen. Het wordt altijd in behandeling genomen!

Dit jaar voor het eerst met hen geboekt. Tickets van Jayapura - Wamena met Trigana Air.

Goede service, maar niet goedkoper. Gezien de drukte op het traject rondom mijn reisperiode betaalde ik graag wat meer: het vliegtuig zat inderdaad vol.

Mijn overige tickets heb ik direct bij garuda geboekt. (Denpasar - Sorong, Sorong - Jayapura, Biak - Bali.) Dit was soms meer dan 25 euro goedkoper PER VLUCHT.