Denpasar- Jakarta

Mas Maryono, ik had het niet beter kunnen omschrijven, het gedrag van deze bevolkingsgroep pik je er zo uit, al hebben ze geen uniform aan. En maar nichterig giechelen spelend met hun dure HP’tje. Meneer SA moet maar eens voor de spiegel gaan staan, daar heb je dr eentje. Weet alles van de aturan, maar verder niets.

Het zou kunnen dat bij de eerste vluchten ambtenaren met de garuda vliegen , voor zover ik weet zijn ze “verplicht” om met de Garuda te vliegen. Vroeger dan .

Voor zover ik de ambtenaren kent zijn ze gewone mensen , met hun gewone zwakheden.
Ik heb persoonlijk nooit last ondervonden of me ergerde aan mensen die in bepaalde dienstkleding (pakaian dinas) rondlopen.
In de meeste gevallen zijn ze meestal of uit de lagere regionen die met dienstkleding rondlopen of de hogere echelons die min of meer verplicht zijn om in een apiepakje rond te lopen omdat ze voorbeeldfunctie hebben.
De laatste groep zie je haast nooit en zeker niet in grote getallen .

Wel ergerde ik me soms aan onbeschofte toeristen , maar dat is weer een andere verrhaal.

Nu het interessant wordt blijft SA in vaagheid steken. Of zou het een kleuterreactie zijn op hetgeen Mas Maryono schreef. Onbeschoft gedrag in vliegtuigen is in Indonesië heel gewoon. Gewoon doorgaan met dat HP’tje terwijl dit uitdrukkelijk is verboden. En dan het collectieve opstaan als het vliegtuig net is geland, maar nog op snelheid ligt, allemaal lekker dringen naar de uitgang, die nog potdicht zit. Bij het instappen ook proberen voor te dringen door langs alle wachtenden te glippen. Zeker zo een rombongan pegewai negri die denken dat ze VIP’s zijn.

Tyaa , het is ook zo.
Een topic kan ook raar lopen , mijlen afdwalen .

Dat afdwalen begon toen SA, al dagen niet op het forum geweest, want Boomaap waster niet, zag dat deze iets over vliegveiligheid had geschreven. Onmiddellijk reageerde hij op een manier die beter achterwege gelaten had kunnen worden, want uit het geschrevene bleek dat hij hij weinig van de materie begreep. Maar waar BA is is SA ook als een schaduw, Indonesiers houden van gezelschap, alleen is maar alleen toh. Met BA dr bij verveeld SA zich nooit en zo komt de lange dag ook weer om :smiley:

Ik zou bijna gaan denken dat jullie wat met elkaar hebben…toch niet toevallig familie van elkaar he?? >> geintje :biggrin::stuck_out_tongue:

Zo SR,

Jij als geinponem gaat hier toch effies de mis in. SA en BA zijn volstrekte tegenpolen. SA is van Jakarta en ik uit Amsterdam. Na 19 jaar Java weet ik wel een beetje wat voor vlees ik op dat eiland in de kuip heb. Ik kan in het algemeen goed met Javanen overweg, ze hebben dan wel een zeer verouderde feodale cultuur, maar het zijn in doorsnee beminnelijke mensen, zeker die uit Midden Java, die tolerant en niet agressief zijn, eigenschappen die ik zeer weet te waarderen. Er is echter een groep onder deze mensen waar ik een grote afschuw van heb, en dat is de Javaan die denkt dat hij iets is, dat zijn degenen die de feodale cultuur met zijn kasten in stand houden. Likken naar boven en trappen naar beneden luidt hun devies. SA is in mijn ogen daar een prototype van, altijd alles beter weten, overigens een typische eigenschap van de Javaan en zich allerlei “titels” aanmeten, gestudeerd, hetgeen je niet zou zeggen als je zijn gebrabbel hier leest, bereisd :smiley: :smiley: een echte orang Betawi met koninklijk bloed van Galuh. Ik moet altijd verschrikkelijk om hem lachen, als hij als een ouwe trekos op de rode lappen waar ik mee zwaai af komt schuifelen. Ook hier proberen een beetje de baas te spelen alsof het zijn forum is. Wat het meest verbaasd is dat hij zich “Amsterdamse jongen” durft te noemen. Woont in de polder Amsterdam Noord. Dat "Amsterdamse jongen"steekt enorm bij iemand die in het WG is ter wereld is gekomen en is opgegroeid in de Ten Katebuurt.

Het is toch een retorische vraag , ai presjum ?

Maar ya , je geeft BA aanleiding om alweer off topic te gaan.
En allerlei onware verhalen te verspreiden.
Vraag me waarom zulke off topic geintjes in WW Reisforum geplaats kunnen worden.

Heel simpel…dat houdt een forum levendig, dorre ambtenarenklonen, zoals u er eentje bent ,mogen niet de kans krijgen deze leuke plek met hun deken van ultieme saai- en zelfgenoegzame alwetendheid te bedekken.

Humor meneer, dat is de kurk waarop ons aller leven dient te drijven :smiley: :smiley:

Het is ook off topic , maar ben wel nieuwsgierig.
Wie is die persoon dan ?

Heb niet echt veel aan dat offtopic gedoe hoor :s

Ik heb tarieven en een vluchtschema van Batavia Air voor je uitgezocht, zolang je geen asem geeft hebben we het in de tussentijd effies over iets anders met uw welbevinden :smiley:

Jij wil weten welke airline de beste of veiligste is .
Mijn 1ste posting is Garuda , dat vind ik de beste omdat ze meer ervaring (vlieguren) hebben dan de andere nwe airlines.

Met de opmerking dat alle Indonesische airlines op de zwartelijst van de EU staan. Of je neemt een buitenlandse Airlines , of je gaat met de trein , kost je op zijn minst 1-2 dagen extra.

Nir SA,

Ik krijg sterk de indruk dat het onzingehalte in uw berichten zich een sterk stijgende lijn naar boven bevindt. Een maatschappij die vlieguren maakt, waar haalt u het vandaan. Piloten en vliegtuigen maken vlieguren, een maatschappij baat een kantoor uit. Garuda wisselt om de 5 jaar van manager, dat is de gewoonte voor staatsbedrijven in Indo. Nu hebben ze toevallig een goede, Emirsyah Satar, een econoom die lang in het bankwezen heeft gewerkt. Dat is te merken aan de manier waarop hij verkondigde dat Garuda afgelopen jaar een recordwinst heeft behaald. Kijk je in de jaarrekening dan zie je dat die winst niet uit vliegen is gekomen maar uit de verkoop van het hoofdkantoor aan de Jl. Merdeka Selatan No 13. Weet u nog dat vrouwen van hoge Indonesische ambtenaren nadat ze bij de Bijenkorf in ASD gingen shoppen de rekening door Garuda lieten betalen, soms wel 200.000 gulden, maar dat was onder ander management :smiley:

Overigens zijn veel ervaren piloten van Garuda aan het begin van deze eeuw naar andere nieuwe airlines overgestapt vanwege de belabberde salariëring. Dat Garuda de “beste” is dat bauwt u gewoon van andere Indonesiërs na, dat heet nationale trots, dat moet u zelf weten. Wat betreft de veiligheid bij deze maatschappij wil ik u er nogmaals op wijzen dat het laatste grote vliegtuigongeluk in Indonesië een crash op 7 maart 2007 met een Garudatoestel betrof. 22 doden, dood door schuld van een piloot die de regels overtrad. Ik vraag me af wat u zichzelf bij “veilig” voorstelt.

OmSid , de amsterdamse volksjongen is waarschijnlijk ook daaro om te kijken kijken.
Wie weet onrmoet hij een paar oude sobats.

http://forum.indahnesia.com/topic/8036/1/de_pasar_malam_besar_komt_er_weer_aan.php

Leugenaar !! :evil:

:lol: Wie weet zie ik die ouwe “Amsterdamse volksjongen” vanmiddag op het Malieveld arriveren in z’n oude Lada? Eerst maar ff slapen…:slapen:

SR,

Ik hoop dat je hem herkend, vandaag speelt hij dus Indo.

Van Londoh hoorde ik dat het een klein vetpropje is met grijs haar, daar schiet je natuurlijk niets mee op. Maar als je iemand ziet die met veel handgebaren aan een groep meewarig lachende toehoorders met een vet Indonesich accent hoort vertellen, “Ik ken die, en die zit bij (hoge instantie) samen op school gezeten, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, echte Anak Betawi en die ken Ik ook”. Dan zie je iedereen weglopen en staat ie helemaal alleen in 10 m² open ruimte op de zeer drukke TTF. Dat is Ik dan, de Amsterdamse Volksjongen :smiley: :smiley: :smiley:

Den Pasar- Jakarta , en ik lees hier iets over Tong Tong Fair ?

x
.

Aldus de grote Maestro :smiley:

Ik vroeg vanmiddag aan een van die kebo bule van PB X op de Alun-Alun Kidul te Solo wat hij nou van de berichten van SA dacht :question:

Het beesie draaide zich resoluut om…:paranoid:

http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/1/104505.jpg