Denpasar- Jakarta

*Ondanks dat je met moder staat te gooien wil ik toch antwoorden.
Ten behoeve van andere leden.

Uiteraard ben ik daar als toerist , ik woon immers in Nederland .
Formeel ben ik voor de Indonesische wet een PenDul( Pensuduk Luar Negri= Buitenlandse ingezetene).
Voor de doorsnee Indonesiers (mijn landgenoten) die mij persoonlijk niet kennen ben ik een toerist .
Ik loop anders , praat anders , lijkt qua uiterlijk ook niet zoals de gemiddelde Indonesier.
En zeker als ik met mijn gezin en mijn fototoestel rondloop.
Dan ben ik een " echte" toerist.

Van 2 walletjes eten is jou eigen interpretatie.

**
-Als je met mij niet kan discussieren dan vraag me af waarom je elke keer mij persoonlijk aanspreekt ?.
Er zijn diverse posting van jou die ook weggehaald werden omdat het off topic zijn.

-Mijn standpunt (of doel) is duidelijk.
Ik wil mijn land promoten . En dat doe ik geregeld.
Dat het niet altijd in goede aarde valt bij 1 of 2 leden neem ik op de koop toe .
Nogmaals je kan nog altijd mijn “reisverhalen” in andere site bekijken(dat doe je toch al :kus:).
Of in mijn multiply site , waar je ook welkom ben om te kijken , en desnoods opmerkingen te plaatsen.
Dan kunnen we daar verder “discussieren.”
Zolang het inhoudelijk blijf ben je welkom.

Over het pissen langs de straat , tya dat is ook niet netjes .
Kan me best voorstellen dat de Indonesiers (in feite mijn landgenoten) of kwaad worden of lacherig doen door te zwaaien.
Normaal gesproken ga ik ook in restaurants stoppen om te plassen, maar als de nood hoog is ga ik ook gewoon plassen , desnoods langs de weg.

Nou , ben je nu tevreden over mijn uitleg en een kleine anekdote van plassen langs de straat in de buurt van Solo ?

Mss kom nog andere anekdotes boven dwarelen , en de beloofde foto’ s.
In dit topic , Den Pasar - Jakarta kan ik weinig toevoegen , ik ben pas maar 4X geweest op Bali.
Heb nog aantekeningen , foto’ s etc .
De laatste keren (2003 , 2004 en 2005) ben ik met vliegtuig gegaan van Den Pasar naar Surabaya , en daarna overland met een Kijang via Malang , Solo - Yogya , Bandung en daarna naar Jakarta met een travelbus en trein en huurauto.

“Mss kom nog andere anekdotes boven dwarelen , en de beloofde foto’ s.”

Hopelijk niet van personen die langs de kant van de weg staan te plassen…:evil:

Foei .
Wat ben jij een geinponem :dag:
(van iemand geleend :kus:)

Om Sid: een echte Amsterdammer blijft in zijn hart altijd een geinporum

Deze opmerking m.b.t. het verwijderen van topics geschreven door Mas Maryono categoriseer ik als smerig en laag bij de gronds. Even een mes in de rug van Mas M. steken, typisch Javaans is dat. Gelukkig hoef ik Mas M. niet voor Javanen te waarschuwen, hij kent de soort. Er zijn ook van SA genoeg berichten verwijderd, doch daar zwijgt het gemene sujet over.

Helaas is uw makke dat u wel leuke theorietjes hier verspreid, maar lezen we uw bericht, de praktijk dus, dan gebruikt u opvallend veel de woorden “Ik”, “Mijn” en “Mij”, het gaat dus over SA en niet over Indonesië. U bent zo een aandachtsjunkie die dit toneel wil domineren met ellebogenwerk en de andere aanwezigen reduceren tot zwijgende ja-knikkers. Er bestaat geen schaarser goed dan aandacht en sommige mensen gaan tot het uiterste om dit voor zichzelf te verwerven

Nooit gehoord van Oorzaak - Gevolg ?

Ik schrijf in diverse forums , mijn(oorspronkelijke) postings zijn nog nooit door een moderator verwijderd .
Als deze posting (een reactie op jou O.T posting nr 45 ) verwijderd gaat worden door de Moderator is het als gevolg omdat deze posting een RECATIE is op een OT posting van jou .
Dus ook OT omdat ik reageerde op een OT posting.
Snappevu ?.

Terug naar Den Pasar Jakarta dan maar ??

**Ga je weer te keer over Javanen ? **
Voor de rest ga ik niet op reageren , wil niet verder afdwalen (dus O.T)

x

Die tekst heb ik gedownload, dat kunnen we zonder copyrightvermelding wel ergens plaatsen
Op jouw blog misschien?

Ik heb overigens een aardige site gevonden.
dit is een OT vermelding

http://www.archive.org/index.php

tik het domein van een site in, en het is genieten geblazen

hallo…
volgens mij, het is de beste als u met garuda vliegen. Ik woon op bali en ik ga regelmatig naar jakarta voor de rondeis java-bali, dus probeerde ik al alle vlucht. Maar garuda is de beste. de benen ruimte is langer en goede service, comfortabel. de prijs is een betje duurder vergelijken met de batavia air,sriwijaya of lion air. want met garuda krijgt u meer service,brood,drankje,eten en ruimte. En de ander vluchtmaatschappij niet en voornamelijk de benen ruimte is te koort voor buitenlanders. Indonesiers zijn niet te lang, daarom vinden wij niet erg maar als nederlanders, jullie zijn langer.Denk ik de benen ruimte in batavia,sriwijaya of lion niet genoug of veel te klein.
De prijs van ticket garuda is gemiddeld 600.000 rupiah hang van de seizoen af. Maar kunt u beter bestellen op bali via de lokale reisbureau. En als u geluk heeft, kunt u ook proberen vragen de tickets met promo prijs dan krijgt u goedkopere prijs tokh…
de veiligheid is de beste dan alleen goedkoper prijs…

Maaf Mbah, mungkin dapat komisi dari Garuda? Aku sudah lama tidak naik “nationale trots bangsa Indonesia” . Broodje dan water juga ada di Batavia, di Merpati apa lagi surat khabar juga dikasih. Kecuali Lion/Wings, yang punya servis benar jelek. Kakiku, yang dua masih ada sesudah terbang beberapa kali. Biasa orang bule ditempati di eemer-djensi (emergency) seat, karena tidak suka panik. Dengan kaki panjang 2 meter masih duduk yg enak.Kalau kasih informasi kasih yang bener dong. Aku terbang kira2 25 kali per tahun di Indonesia, pengalaman dengan GIA tiada sama sekali, I don’t miss them juga :smiley:

Ook al met mijn 1.87 :wub:

Laatst kreeg ik van Surabaya naar Jakarta geen stoel bij de nooduitgang, best balen, want mijn benen paste niet binnen de normale beenruimte. Heb ze tot ergernis van de stewardessen naar in het gangpad geparkeerd >>>

(Ik ben redelijk te spreken over het eten van Trans Nusa. Niet echt veel, maar wel na elke tussenstop een nieuwe porsi.)

ja…als u eerder gaat inchecken dan kunt u zitten bij de emergency deur, maar iedereen probeert altijd die stoelen hebben. Dus nu hang van de gasten af, willen ze met goede service, comfortabel stoelen of niet.
Ja natuurlijk garuda is meer voor zaken mensen, ambtenaren met uniform, of de mensen van midden klasse tot hoger maar de standard leven in nederland denk ik veel hoger. Als voor de gewone indonesiers met gemiddeld geld, gaan ze meer met andere vlucht want goedkoper of zoeken ze altijd promotie prijs. Daarom proberen ze altijd eerder boeken…

Nee hoor. Het al dan niet hebben van een stoel bij de nooduitgang is een kwestie van goede wil van diegene die de tickets uit schrijft. In Nederland kun je vaak online je boarding pas el krijgen, en op de computer aanklikken welke stoel je wilt, bij Indonesische maatschappijen gebeurd dit vaak gewoon met de hand.

Indonesiers kan het geen bal schelen waar ze zitten, die zijn kort genoeg. Toen ik van Alor naar Kupang vloog (geen stoelnummers) was ik nog wat foto’s aan het maken van het vliegtuig, en stapte ik als een van de laatsten het vliegtuig in. Alle stoelen bij de nooduitgang waren gewoon vrij, hoor! :dag:

Yang bener aja .
(weet je het zeker ??)

Voorzover ik weet is Garuda niet alleen maar voor zakenmensen en die groepen zoals je geschreven hebt.

Ik zie vaak studenten , gewone mensen , inang2 etc .
Ik vlieg ook liever met Garuda .
Dat ze duurder zijn is waarschijnlijk te wijten aan hun hogere kosten en hun relatief betere services.

Ja dat kom je niet goed uit he SAWA, ik had laatst hetzelfde geschreven en waren we al snel weer enkele lange berichten verder.

Ik dacht dat jij nooit met Garuda vloog SAWA, afgelopen vakantie 1 keertje, dat is jouw " ervaring" altijd mee willen kletsen, maar van de hoed noch de rand iets afweten. Whahahahaha :smiley: :smiley:

Jenny, ik krijg in 3 van de 4 gevallen (met mijn 173 centimetertjes) een stoel bij de nooduitgang aangeboden zonder dat ik er om vraag. Als zo een stesje de procedure uit komt leggen dan ken ik het hele verhaal al uit mjn hoofd. Ik zelf boek mijn tickets in Indonesia 2 - 5 dagen van te voren, behalve in Oost Indonesie dan boek ik zover mogelijk van te voren.