Hoi allen,
Ik sprak laatst iemand en die zei dat je je terugticket alvast moet herbevestigen op Bangkok voor je terugreis… Iemand hier ooit van gehoord?
Groet Wendy
Meestal is het iets van 72 uur vantevoren herbevestigen. Maar als je al zeker weet dat je op die datum terug vliegt kun je het inderdaad misschien beter meteen bevestigen, omdat je het herbevestigen anders blijft uitstellen tot het laatste moment en misschien zul je dan net te laat zijn haha.
Maar het is zowiezo terug te vinden in de voorwaarden van de vliegmaatschappij!
bij heel veel luchtvaartmaatschappijen hoeft dit herbevestigen niet meer.
Zoals Karin al zegt ligt het idd aan de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt. Bij de meeste maatschappijen is herbevestigen niet meer noodzakelijk.
Met welke maatschappij vlieg je Wendy ?
We vliegen AMS-Bangkok en terug met China Airlines en ook een binnenlandse vlucht van Chiang Mai naar Phuket met Thai Airways.
Thanks!
Hoi Wendy,
Herbevestigen bij beide maatschappijen is niet meer noodzakelijk.
Onderstaande info komt van de websites van China Airlines & Thai Airways…
China Airlines:
*Q.*Do I need to reconfirm my onward or return flight upon arrival?
*A.**Reconfirmation is not required if your schedule remains unchanged and your local contact has been provided. *
Thai Airways:
> Is it necessary to reconfirm my THAI flights?
*No, it’s no longer compulsory to reconfirm your onward THAI flights. It is however, recommended that you always ensure that your travel agent has advised the airline of your local contacts at all departure points. If you book with THAI online at www.thaiair.com, your booking will have your contact details already provided. *
Beide airlines raden het dus wel aan om een lokaal telefoonnummer door te geven, zodat ze contact op kunnen nemen bij een evt schemawijziging of annulering. Echter heeft een Nederlands mobiel nummer vaak weinig zin omdat ze die niet gaan bellen.
Zelf heb ik nog nooit een local contact in mijn reservering vermeldt. Je zou wellicht een telefoonnummer van het hotel waar je verblijft door kunnen geven, maar als dat nog niet vast ligt, is dat natuurlijk ook lastig.
De tweede dag laat ik mijn terugvlucht bevestigen door een reisbureau in rambutrie road,ik betaal voor de bevestiging:50bath!!gegroet:georgessiam.
Niet vergeten af te dingen he
!!
dit is al een scherpe prijs Dave,in hua hinn betaal je 100bath,voor een bevestiging van je terugvlucht!!gegroet:georgessiam.
Haha :biggrin:
Weet jij toevallig of ik ook met swiss air en Egypt-air moet bevestigen Dave? gegroet:georgessiam.
Zo te zien hoeven vluchten van beide maatschappijen niet meer herbevestigd te worden:
Do I need to reconfirm the flights that I have booked on-line?
No, once you have a booking reference on the confirmation page your flights are confirmed and reconfirmation is not necessary. However we do recommend that you check the departure time of your flights on the day of travel. To check flight status, arrival and departure information, visit egyptair.com homepage.
(http://www.egyptair.com/English/Pages/FAQDetails.aspx?QuestionId=133)
[Do I have to reconfirm all my flights?](http://javascript<b></b>:toggleDIVAndChangeClassName(‘faq_detail_499’, ‘li_faq_detail_499’)![]()
You are not required to reconfirm your SWISS flight. If you still wish to contact us shortly before your flight, you can find all the information you need about your nearest SWISS representation via this link.
(http://www.swiss.com/web/EN/general/faq/Pages/help_faq_detail.aspx?catid=3&faqid=499)
mooi,bespaar ik weeral 2x50bath goed genoeg om 2 kleine singhatjes te drinken!! ha ha ha,bedankt Dave!!georgessiam.
Fijn te lezen dar her bevestigen niet meer noodzakelijk is. Ik neem aan ook EVA. Herbevestiging werd voor ons altijd door GWT gedaan voor idd 100Baht. Helaas daar geen gepingel.:o
Ik heb van EVA een Evergreen clubcard en doe altijd 100 dagen voor vertrek uit Nederland mijn seatselection en dan weer doortellend tot het vertrek uit BKK een seatselection via hun website. Ik heb persoonlijk nog nooit een herbevestiging gedaan, ook niet in de tijd dat ik geen clubcard had, of ook geen seatselection deed.
Misschien omdat ik eigenlijk niet terug
wil naar Nederland als ik in Thailand ben :unibrow:.
Raar en nog nooit problemen gekregen bij de incheckbalie in BKK?In 2008 ben ik ook nog met eva-air naar Thailand gegaan,en ik kreeg in schiphol een brochure,met allerlei gegevens in om te herbevestigen!!Ik had dan gebeld naar eva-air,3dagen tervoren,en ze verstonden mij niet,het was allemaal tedoen in het Chinees!Dus zo ben ik bij een reisburau beland,om mijn terugvlucht te bevestigen.Nu een tijd geleden ging dat als je incheckte in schiphol om een zitje te krijgen aan de nooddeur,dat is ook allemaal afgeschaft.gegroet:georges.
.:chin:
Geen vuiltje aan de lucht >>> :).
Hallo,
Ik heb nog nooit vliegticket herbevestigd. Ik kijk gewoon 2 dagen voordat ik vertrek via internet voer mijn boekingsnummer in en dan check ik of alles nog klopt. Dat scheelt je ook 100 bath hahahaha.
Ik had er eerlijk gezegd nog niet aan gedacht?dat is ook een optie Moira!!tot kijk,ga nu slapen moet morgen vroeg op.groetjes:georgessiam.
Wij hebben ook zo’n clubcard en doen via Greenwood the seat selection. We vragen dan meestal om een window seat en dat wordt meestal wel gehonoreerd. Inderdaad 100 dagen voor vertrek dus ik moet nog 2 of 3 dagen wachten en dan weet ik het weer voor de heenvlucht. Eénmaal wat moeilijks gehad met EVA toen ze de mileages van 20 naar 25.000 miles en de klasse waarvoor ik de miles kreeg van 1 naar 2 maanden hadden verhoogd:angry:. Ik schreef naar Taiwan en kreeg uit Amsterdam antwoord. Door waarschijnlijk een Taiwanees en in het Engels. Voor de rest altijd een prima maatschappij en ook zonder herbevestiging.![]()
Ton