Ervaringen met Vliegtickets.nl

Hoi!

Heeft er iemand ervaringen met het boeken via vliegtickets.nl? De site ziet er betrouwbaar uit, maar er zijn zoveel aanbieders, dus wil 't even bij jullie checken!

Grtn,
Lizzi

is betrouwbaar

Oke, dank je wel!
Groeten, Lizzi

Is betrouwbaar qua boeken, maar doen werkelijk niets aan je reservering. Zo blijkt dat vluchten die ik maanden terug geboekt had, dat de stoelen niet gereserveerd worden, de frequent flyer nrs worden niet geregistreerd, speciaal aangevraagde maaltijden staan er niet op etc… Ze zijn gewoon lui, laks en hebben geen flauw idee waar ze mee bezig zijn. Als je een vraag stelt weten ze ook niets.

Beste sportgirl,

Er misschien bij stil gestaan dat een reisbureau niet voor elke maatschappij stoelen van tevoren kan reserveren ?
Speciale maaltijden worden altijd aangevraagd, maar het wil ook wel eens voorkomen dat er geen speciale maaltijden aanwezig zijn op een vlucht.

Hoi,
maar ik heb speciaal gevraagd aan die organisatie of het geregeld was en dat was het zeiden ze. Dus ze hadden me beloofd dingen aan te vragen, die speciale maaltijd was geregeld, frequent flyer nummers door te geven en achteraf is het niet gebeurd.

En wat die stoelen betreft, volgens degene van Air france moet een reisburo stoelen reserveren. Gelukkig is het nu gedaan, maar door mezelf uiteindelijk.

Hoi sportgirl,

Stuur me anders nog even een PB’tje met je reserveringsnummer en welke speciale maaltijd je wil hebben…kan ik altijd nog ff voor je kijken.

Gr.

Dave

Hey ik had ook een vraagje. Ik boekte een ticket vanuit Dusseldorf naar Amsterdam en vervolgens naar Manila. Vliegtickets.nl had mij gezegd dat ik op de terugweg niet helemaal tot Dusseldorf hoefde te reizen, maar dat ik gewoon in Amsterdam uit kon stappen indien ik in Manila vermelde dat mijn eindbestemming Amsterdam zou zijn.

Dat bleek dus helemaal niet te kunnen en moest ik in Amsterdam 250,- betalen om mijn bagage te krijgen daar. Dit hebben ze bewust verzwegen. Weet iemand of en hoe er een mogelijkheid is om dit terug te eisen bij Vliegtickets.nl

Thanx

Beste verrereizen,

Bij Vliegtickets.nl wordt er geen garantie gegeven dat dit mogelijk is. Er wordt te allen tijde aangegeven dat dit afhankelijk is van degene bij de incheck op de bestemming.
Tevens dient er bij incheck aangegeven te worden dat de bagage dus in Amsterdam op de bagageband moet komen.
Indien de betreffende incheck-medewerk(st)er er niet voor zorgt dat de bagage in Amsterdam op de band komt, gaat deze bagage automatisch door naar het volgende toestel en zal er dus dan een boete betaald moeten worden als ze deze koffers weer uit het toestel moeten halen.

Het e-mailadres voor klachten staat vermeld op de website bij het kopje ‘Vraag & Antwoord’.

Mvg,

Dave

Beste Dave,

Dank voor je antwoord, maar ik was denk ik niet duidelijk genoeg. Er is mij 100% zeker wel een garantie gegeven dat dit kon. Anders zou ik niet aan mijn moeder vragen of ze mij in Amsterdam op wilde halen. Ik ben genoeg ervaren om dit soort dingen te laten bevestigen ook via de mail.
Bij de balie op Schiphol stonden nog drie gedupeerden met hetzelfde verhaal.

Hans

Hallo Hans,

Het beste zou je dan een klacht kunnen sturen en de betreffende e-mail met de bevestiging mee kunnen sturen.

Nog ff een vraagje: heb je je bagage-tag nog van de terugvlucht en wat staat daar op ? DUS of AMS ?

Mvg,

Dave

Daarom moet je in dit soort gevallen ook altijd je tag controleren op het moment van inchecken, dan weet je ook zeker dat er AMS op staat en niet DUS. Wanneer men zegt van wel en de tag zegt DUS dan heb je volgens mij geen poot om op te staan tenzij je van de vliegtickets.nl een schriftelijke bevestiging hebt gekregen dat het wel kan en dit lijkt mij niet waarschijnlijk.
Wanneer er wel een schriftelijke bevestiging is dan is de klacht wel terecht maar dan zou je wel via de juiste weg moeten gaan om de klacht te laten behandelen, in dit geval de weg die Dave noemt.

Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Dus het is mogelijk alleen vragen bij het inchecken en ook daadwerkelijk CONTROLEREN of je label de eindbestemming aangeeft. Het is vaak aan de persoon die de tag op je koffer plakt of je eerder mag uitstappen of niet.

Gr. Frank

En nee ik heb geen aandelen bij vliegtickets.nl

Hey Frank,

Dank je wel. Maar dit is dus ook het probleem. In Manila zeiden ze dat ze mijn eindbestemming niet mochten wijzigen terwijl ik daar nadrukkelijk om had gevraagd. Zelfs na tussenkomst van één of andere manager lukte dat niet.
Mijn punt is dat vliegtickets.nl mij heeft voorgehouden (en dat doen ze bij meerdere personen) dat ik aan kon geven wat mijn eindbestemming werd maar dat kon dus niet helaas.
Waarschijnlijk krijg ik niets terug en het gaat me ook niet zozeer om die 250,- maar het gaat mij om het princiepe dat iemand zomaar wat tegen mij roept en dat ik nog drie keer vraag of ze het zeker weet enz. enz. En vervolgens kan het helemaal niet…

Thanx,

Hans

Hoi,

Het was mij niet duidelijk of je ook had gevraagd in Manila bij het inchecken maar nu is duidelijk genoeg.
Ik ga ervan uit dat het een KLM vlucht betreft en ik neem dan aan dat het personeel in Manila goed is opgeleid door de KLM. Als ze ook maar een beetje geld extra kunnen verdienen dan doen ze het, in vergelijk met andere maatschappijen waarbij je het vraagt krijg je wel toestemming om in Amsterdam uit te stappen.
Toch proberen om via de normale weg te klagen en hopen op begrip en eventueel schadevergoeding. Heb je het echt zwart op wit en ze blijven ontkennen dan gewoon naar de rechtsbijstand stappen en eventueel dit geval uit handen geven.
Een reisorganisatie welke dan ook hoort zijn klanten goed te informeren en geen onjuiste informatie te verstrekken als basis om maar die tickets te verkopen. Duidelijk een geval van dingen beloven en niet nakomen.

Frank

Frank

Thanx Frank,

Dat was de reactie die ik nodig had, gewoon een gevoel dat ik niet gek ben maar Vliegtickets.nl. Ik heb een eigen zaak en niet echt veel tijd en zin om hier energie in te steken. Ik boek nooit meer een ticket bij hun indien ze niet een beetje tegemoet komen aan mijn klacht die ik bij hun heb ingediend.
Dank voor je medeleven!

Mvg,

Hansco

Ik vindt het heel vervelend dat ze je op de site lokken met aanbiedingen, die je dan vervolgens NIET kan boeken, daar moet je dus voor bellen,
en dan zijn uiteraard alle medewerkers in gesprek a 45 ct/min.
ik wacht het niet af, en ga maar weer met verder met sites waar je WEL gewoon de info kunt vinden.

Ik was op zoek naar een reis naar Tanger (Marokko). Op de site van vliegtickets lees ik: 1 vliegtickets aanbieding naar Tanger € 241
(vliegtickets.nl/aanbiedingen/afrika/marokko/tanger/101266)

Er zijn wel voorwaarden aan verbonden:
Vertrek: Vanaf 5 augustus t/m 21 oktober 2011
Boeken: Geen restricties
Minimaal verblijf: zaterdagnacht
Maximaal verblijf: 1 maand
Meer info: Vertrek vanaf Amsterdam.
De terugvlucht vanuit Casablanca naar Amsterdam is niet toegestaan tijdens de blackout-periode van 20 augustus t/m 5 september 2011.

Zoekend binnen de voorwaarden, data 7 t/m/ 11 september, blijkt het echter niet mogelijk om een reis te boeken voor dit bedrag! ik kom via de ‘zoek beschikbaarheid’ button in de reguliere de zoekmachine terecht: ik moet dan minimaal € 350,= betalen.

Ik haat het dat maatschappijen als vlietickets.nl aanbiedingen doen om mensen te lokken terwijl ik niet de intentie proef dat men deze aanbiedingen wil nakomen! Ik voel me genaaid en het riekt naar oplichterij.
Ook de overige aanbiedingen die ik nagelopen heb, zijn niet voor de aangeboden prijs te boeken. Wil je het zelf checken: vliegtickets.nl/aanbiedingen/royal-air-maroc?gclid=CKiShs771qoCFYZH3godOTLp7w
Voor mij absoluut geen Vliegtickets.nl meer!!

Site ziet er zeker aardig uit.
Maar… de service is rampzalig.

En bij het annuleren lappen ze de regels aan hun laars d.w.z. houden ook brandstoftoeslagen en luchthavenbelasting achter. Als je blijft aanhouden sturen ze je door naar de klachtenafhandeling. Die sturen je na 3 weken doodgewoon weer terug naar waar de klachten vandaan kwamen. Enz. enz. enz. Rampzalig en onbeschoft.

Ik begrijp nu in elk geval waar ze aan verdienen…

Hey!!
Ik boek al jaren bij Vliegtickets.nl
Ik denk al een stuk of 25 keer. en er is nog nooit iets mis gegaan.
Als ik vragen heb word ik altijd heel goed geholpen, ze zijn heel vriendelijk en behulpzaam.
Ik heb ze vandaag zelfs een appeltaart gebracht om te bedanken voor de goede zorgen altijd!
Dus als je een ticket wil boeken, boek dan zeker bij Vliegtickets.nl!!
Ik raad het iedereen aan.

Is het toeval dat deze Monique haar eerste bericht vandaag heeft geplaatst? Als zij al meerdere berichtten geplaatst zou hebben kon ik het nog geloven, maar nu??? Cheap tickets doet het ook vaak op deze manier!