Mijn oudere zoon had wat geld voor een vakantie bij elkaar gespaard,dus samen fijn op
vakantie naar Kenia.Hij belde nog even of het goed was met Jetairfly omdat ik daar regelmatig mee vlieg.
Heeft 2 enkele kaartjes via internet geregeld (wisten nog niet hoe lang we zouden blijven).
Omdat we met twee man waren maar de auto gepakt en op zondag 27/10 naar Brussel.
Na een voorspoedige reis tot het vliegveld mijn koffer op de band bij Jetairfly gezet en toen ging
het helemaal mis en gelijk ook maar alles.
De plakker werd op de koffer gedaan en toen zag de man van Jetairfly dat de ticket voornaam
Jaap was maar op het paspoort is dat Jacob en voor mijn zoon het zelfde (heet ook Jaap).
Dus die voornamen kloppen niet en moeten veranderd worden en wees naar de balie waar
een paar vermoeit uitziende dames zaten (zondagavond al wat laat).
Al op het ergste voorbereid want ik weet dat bij een dure maatschappij als een KLM zoiets
zelfs een 50 euro kan kosten.
Maar NEE!!! het kon niet veranderd worden en de Tickets waren niet geldig met allerlei sterke
verhalen over hoe streng ze in Kenia waren enz.
Dus een 415Euro strop.
Maar ze konden wel nieuwe tickets verkopen a,215Euro.
Dus mijn zoon die toch al de eerste keer ging vliegen had al helemaal geen zin meer en zei:ik
ga terug naar Amsterdam dus de lol was er af.Dus ik zei dan gaan we maar niet meer.
De inklaring man van Jetairfly kon niet de koffer meer terug krijgen en zei dat we die beneden konden
afhalen want die moest weer uit het vliegtuig komen, die had hij per ongeluk wel door laten gaan.
Die moesten we een verdieping lager maar ophalen.
Dus naar beneden en daar weer tegen gehouden door de bewaking want je mag natuurlijk niet naar
de aankomst banden,dat weet volgens die beambte Jetairfly heel goed,dus weer naar boven en
ja dat waren ze vergeten,en liep de man van Jetairfly mee en zei op deze band komt de koffer en ging weer
weg,na een half uur gewacht kwam er inderdaad een mooie koffer helaas zat er niets van mij in,dus zat
in een andermans koffer.Weer naar de Jetairfly en zoon geld gegeven voor de trein enz.
Want ik had er afspraken lopen en stonden in kenia te wachten.
Paspoort afgegeven en Jetairfly heeft nieuw Ticket aan me verkocht en iemand van Jetairfly kwam met mijn splinter nieuwe koffer aanzeulen die in geheel nieuwe vorm was (poten er onderuit wielen beschadigd en rits kapot strop 67Euro).
Koffer met sterke hulp dicht gemaakt en op de band gezet.
Alles is goed en vliegtuig vertrekt zo,maar helaas heeft Jetairfly mijn achternaam niet goed op het Ticket gezet.
Er staat Boosma in plaats van op mijn paspoort Boomsma.
Maar nu breekt mijn klomp,geen probleem het is in 4 minuten geregeld !!!
Jaap Boomsma
P.S
Onderweg zegt een vriendelijke stewardess van Jetairfly de stoel naast u hoort bezet, waar is die persoon?
Waarop ik zeg die heeft geen vakantie meer en mijn vakantie in het water.
Toch vraag je je af hoe zo‘n vliegtuigmaatschappij overleefd met zo‘n slechte service. Oké, ze hebben goedkope promoties, maar met zo‘n slechte service zullen straks ook de promotiezoekers/boekers wegblijven. Dit is niet het eerste bericht dat ik over een zeer slechte service van Jetair lees. Misschien moet iemand ze daar bij marketing eens op dit forum wijzen
Wees gerust, ze lezen hier, en nee ik ben niet van Jetairfly. Maar wel fan POSITIEVE verhalen zijn er ook, alleen worden negatieve eerder opgeschreven. Die spruiten trouwens meestal voort uit de passagiers zelf die niet goed lezen.
Naar een reisburo gaan waar mensen je helpen om te boeken is in sommige gevallen zo slecht nog niet.
Dit is een heel domme fout en Jetairfly heeft zich prima ingedekt, want om de tickets te bestellen moet men aanvinken, dat men akkoord gaat met de vervoersvoorwaarden, de algemene voorwaarden, de voorwaarden betreffende gevaarlijke goederen en de privacy-overeenkomst. Bovendien staat er:
Herroepingsrecht: de consument beschikt niet over het recht om van een aankoop af te zien.
Dit is heel makkelijk te vinden en u bent er zelf mee akkoord gegaan!!!
*Reisformaliteiten
Algemeen Iedere passagier moet bij de inscheping een geldig officieel legitimatiebewijs voorzien van foto kunnen voorleggen (reispas of officiële nationale identiteitskaart) dat overeenkomt met de naam die bij de reservering vermeld is.*
Als u de tickets beter bekeken had, dan had u nog gebruik kunnen maken van een naamswijziging:
U kunt tot één dag voor vertrek een reservering overdragen aan een derde die voldoet aan alle voorwaarden van de vervoersovereenkomst. U moet Jetairfly.com tijdig van deze naamswijziging op de hoogte brengen. De kost van deze naamswijziging is € 70,00 per persoon.
De naamswijziging is enkel mogelijk voor alle trajecten van het ticket. De overdracht is niet mogelijk indien één of meerdere trajecten al uitgevoerd zijn.
Een naam wijzigen kunt u via het Customer Service Center van Jetairfly.com op het nummer +32 (0) 70 22 00 00 (van maandag tot vrijdag van 9u tot 19u en zaterdag van 9u tot 17u30, zon- en feestdagen gesloten) (max. € 0,30 per minuut).
Dit heeft dus niets met de service van de luchtvaartmaatschappij te maken, maar met uw nalatigheid…
Zoals je ziet lees je niet goed.
Het ging hier niet over een boete of administratie kosten (tickets moeten nog uitgeprint worden)
Volgens laatste cijfers gaat het in bijna 60.000 gevallen hier op Schiphol fout per jaar.
Het gaat me er om dat deze Jetairfly maatschappy het hele ticket laat vervallen,of dat nu 200 of duizend euro is
dat is het verschil.
Wat dat betreft mag ik nog blij zijn dat mijn zoontje,enkele reizen heeft genomen en geen retour ticket.
Jaapb
En dat vraagt iemand die al in vele landen onder hun voorwaarden geleefd heeft?
Mandela zou zeggen: juist een echte vriend zegt het als je iets fout doet.
Natuurlijk heeft dit niets met service of nalatigheid dit heeft zelfs niets met menselijkheid te maken maar wel met eerlijk zaken doen en dat is wel erg want dan gaat het om iets geheel anders.
Ten eerste is wat je schrijft over naams wijziging of aan een derde persoon veranderen een prima service van
Jetairfly dat kost dan 70 euro maar dan kan je kaartje (als je plotseling door omstandigheden of zoiets) je kaartje
op een marktplaats (bijvoorbeeld ) door verkopen, dat je daar een 70 euro voor moet betalen is toch ook redelijk?.
Ten tweede was ik niet in staat om van te voren de tickets te zien omdat ik die pas zag bij aankomst in Brussel.
Ten derde begrijp ik dat het punt niet gelijk duidelijk is en denken mensen dat ik hier val over de hoogte van
de boete of administratie zoals b.v de andere maatschappijen berekenen meestal een 50-60 euro per enkele vlucht,
dat is dus niet gelijk duidelijk voor een ieder.
Zal even een fictief voorbeeld geven,dan is het gelijk duidelijk hoop ik.
Er rijd een taxi (Jetairly) van Amsterdam naar Brussel onder dezelfde voorwaarden.
De taxi stopt voor de deur en helaas de voornaam niet gelijk (jaap inplaats van Jacob)aan de legitimatie de rest wel maar in plaats een administratie of boete is de bestelling niet geldig dus 425euro kwijt(in dit geval)
Toch willen we naar Brussel, De dame die er bij zit typ een nieuw ticket over van de legitimatie en ik wil betalen maar
zie op tijd dat voor mijn achternaam Boosma ingetypt staan in plaats van boomsma dus dame een rood hoofd en ticket vervallen.
Dat is weer 425 Euro(zal wel korting krijgen van baas)
Dan weer een nieuw ticket is helemaal goed,voor weer 425 Euro.
Al met al zitten we dus al op 1275 Euro voor de twee stoelen.
Denk dat je inziet dat zoiets niet klopt,je moet er toch niet aan denken wat er gebeurd als de andere
grotere maatschappijen dat ook gaan doen B.v. het voetbal clubje dat zijn leden opgeeft voor Brazilie
a 1600 retourtje vandaar de kritiek.
En als je denkt dat het niet vaak voorkomt even in mijn oude koffer gekeken en zie wat ze niet allemaal fout doen.
(zie de voornaam)op foto.
Een foutje is gewoon menselijk dat het een boete oplevert of administratie kosten is normaal maar
wel voor een ieder gelijk.
Begrijp me goed, ik zou ook boos zijn als ik een fout zou maken, en men mij niet wil helpen op de manier die ik wil. Maar eerlijk is eerlijk, je kan een vriendendienst niet vergelijken met een zakelijke overeenkomst.
Elke luchtvaartmaatschappij moet winst maken, anders gaan ze failliet. Zijn de prijzen laag, dan is de service (als er iets fout gaat) dat meestal ook. Het komt óf uit de lengte, óf uit de breedte. En zolang dat in de algemene voorwaarden gaat, en jij aangeeft dat je daar mee akkoord gaat, staat de ander in z’n recht… Dat is zaken doen.
Jaap, gelukkig zal dit je nooit weer overkomen. Je weet nu dat een foutje in je naam problemen oplevert. De volgende keer boek je gewoon zelf je tickets, dan weet je zeker dat het in één keer goed komt :vak02:
de regel is als je een verkeerde(voor)naam hebt opgeven anders dan in je paspoort
bij directe ontdekking veranderd men dit vaak kosteloos
bij latere ontdekking moet je administratie kosten betalen bedrag varieerd per bedrijf
ontdek je het pas bij inchecken dan kan men het niet meer wijzigen
dit alles onder de noemer van veiligheid
(een persoon kan dit natuurlijk ook moedwillig doen)
maar een politie man of onderwijzer of ambtenaar kan een uitzondering op deze regel niet op waarde schatten
en zegt dan regel is regel
dus jaap volgens de regel stond jetair wel in zijn recht
dus een stress volle lering voor volgende keer
check je ticket vroegtijdig op papier of via internet
kwkwaheri
Begrijp me goed, ik zou ook boos zijn als ik een fout zou maken, en men mij niet wil helpen op de manier die ik wil.
Als ik boos was had ik dit toch wel anders aangepakt,dat staat ook nergens het ging me er hierom of Jetairfly dat
goed doet en of dat niet anders (beter?) kan.
Maar eerlijk is eerlijk, je kan een vriendendienst niet vergelijken met een zakelijke overeenkomst.
Daar bedoel ik dus mee dat ik Jetairfly als vriend zie en niet wat jij schrijft.
(of vind je het vreemd dat iemand een firma of bedrijf sympathiek kan vinden waar hij meer mee vliegt?)
Zeker maar in een bedrijf werken ook mensen en algemene voorwaarden worden ook vaak verbeterd of veranderd.
Ik dacht misschien is hier iemand die dat weet of bedenkt door reiziger ervaring.
Ik denk dat Jetairfly jou niet als vriend ziet, maar als een klant, waar ze een service aan verlenen volgens de voorwaarden waar jij mee akoord gegaan bent.
Misschien in het vervolg toch wat selectiever zijn bij het kiezen van je vrienden? :biggrin: