Ervaringen met Govolo

ben erg benieuwd!

Het is niet mogelijk ze telefonisch te bereiken, wel per e-mail.
Dus voelt een beetje vaag eerlijk gezegd,
maar de prijzen zijn de laagste die ik heb kunnen vinden voor mijn reis naar Guatemala…

Hoor graag de ervaringen met deze luchtvaartmaatschappij!

Bedankt alvast,
Saskia

1 like

Een dubieuze organisatie inderdaad, van wat ik kan afleiden van hun website.

De kans op problemen is doorgaans vrij klein, maar als er iets misgaat dan hang je. Zonder telefoonnummer is het moeilijk contact te zoeken, voor zover ik kan vinden zijn ze ook niet aangesloten bij de ANVR en SGR…

Mijn vuistregel: goedkoop is duurkoop.

Govolo is een onderdeel van Go Voyages, een Frans bedrijf.

Hey Saskia,

Heb je ondertussen al meer gehoord over Govolo? Ik heb een ticket geboekt naar Ecuador maar moet de data wijzigen… alleen uiteraard geen telefoonnummer te vinden… Ben benieuwd of jij uiteindelijk geboekt hebt bij hun (inderdaad de goedkoopste) en of je al meer weet over hun?

Groetjes, Evelien

Govolo is een boevenbende, had een reis geboekt, vlucht met hotel richting Estland , begin april, en door onvoorziene omstandigheden moest de reis uitgesteld worden, vliegticket weg begrijpelijk, maar ook de hotelboeking weg…???.
Dus van geleerd, nooit meer GOVOLO

From abroad phone 33 (0)1 46 43 64 65 33 (0)1 46 43 64 65 , fax 33 (0)1 46 43 64 90

Ik heb september vorige jaar vanuit Belgie Windhoek-Johannesburg-Brussel via hun geboekt en dat ging prima.

GOVOLO ? NIET DOEN ! Daar heb ik een zeer slechte ervaring mee. Ik boekte een half jaar van tevoren een vlucht naar Bogota Colombia voor twee personen. Vijf minuten na de boeking zag ik echter dat ik in de vertrekdatum de maand verkeerd geselecteerd had, een maand te vroeg. Ik mailde dus direct naar GOVOLO met de mededeling dat ik de vlucht wilde aanpassen.
GOVOLO weigerde de vlucht aan te passen, dat kan niet staat in de kleine regeltjes, zodra je je e-ticket ontvangen ( en die versturen ze binnen een paar minuten) hebt kan dat niet meer. Ook niet met bijbetaling. Het enige wat kon was de vlucht van 2300 Euro !!! voor 2 personen opnieuw te boeken. Het geld ben ik dus kwijt !! Stel dat je wel de terugreis van je ticket zou willen gebruiken omdat je een enkeltje voor de heenreis elders hebt geboekt dan vervalt zelfs je recht van je ticket voor de terugreis ( staat ook in de kleine regeltjes )
Als consument heb je heel veel bescherming bij aankopen in de winkel maar voor de vliegticket industrie bestaan dit soort aankoopbeschermingen niet zodat je zomaar duizenden euro’s kwijt kunt zijn indien je een foutje hebt gemaakt in je boeking. Pas dus op bij boekingen bij GOVOLO (of andere maatschappijen) want ik heb er een slechte ervaring aan over gehouden ! GOVOLO, mij zullen ze nooit meer als klant krijgen en ik hoop dat menig beslisser nu een andere maatschappij zal kiezen om zijn ticket te boeken !

Ik heb eens geboekt bij govolo en geen problemen gehad.
Misschien dat je inderdaad wel goed moet opletten geen fout te maken bij het boeken, maar dat zouden ze toch wel moeten oplossen als dit gebeurd. Ze reageren vrij vlot als je een vraag stelt via e-mail.
Op dit moment kun je het beste bij D-reizen online boeken. De prijzen zijn zeer scherp(lager) ten opzichte van alle andere als govolo,vliegticket,budgetair,ebookers en noem ze maar op, en groot voordeel is dat je momenteel geen boekingskosten hebt.:cheer:

Wat voor Govolo geldt geldt ook best wel voor al die andere online aanbieders als vliegtickets,WTC,Budgetair,Ebookers Etc.
Regel is eens geboekt blijft geboekt en mocht er iets misgaan is gewoon pech hebben. Dit zou niet zo moeten zijn, maar is wel zo.
Zorgen dat je een goede doorlopende reis/annuleringsverzekering hebt afgesloten, (liefst bij je eigen verzekeringsmaatschappij zodat je ook nog extra korting krijgt alszijnde bonus omdat je een pakket hebt met meerdere verzekeringen) .kan veel onvoorziene problemen voorkomen.:zon02:

Hallo allemaal.
Wat ben ik blij zeg dat ik voor ik iets geboekt heb bij Govolo eerst eens uitgezocht heb wat dat voor een organisatie is.
Ik begon mijn twijfels te krijgen toen ik mijn gegevens aan het invullen was en mijn postcode niet helemaal erin kreeg.de laatste letter pakte die niet.
Nu ik dit gelezen heb heb ik besloten om toch maar via een andere organisatie mijn vlucht te boeken.dan maar iets meer kwijt ,dat is dan jammer,maar dan weet ik wel dat het goed is.:slight_smile:

Beste mensen,

Voor eht eerst bij Govolo geboekt voor de kerstperiode naar Dakar. Het lijkt redelijk goedkoop, mijn ticket. Echter: ik had er een annuleringsverzekering bij afgesloten: € 29,-. Pas toen ik de bevestiging kreeg van de boeking, stond eronder:
***Annulering of wijziging van de vlucht brengt kosten met zich mee, die volgens de onderstaande tabel aan u worden berekend :

Kosten ten laste van de klant
Voor uitgifte vervoersdocument10% exclusief belastingen en toeslagen + 30 euro reserveringskosten per passagier
Na uitgifte vervoersdocument 100 % inclusief belastingen en toeslagen
In geval van niet-restitutie van het vervoersdocument 100 % inclusief belastingen en toeslagen***

oftewel: ik heb een annuleringsverzekering die niets dekt!
geen telefoonnummer te vinden, mailtje gestuurd dat ik die annuleringsverzekering niet wil. Nog steeds geen antwoord!
Ik zal niet snel nog eens boeken bij deze tent. Hoe krijg je het voor elkaar: een annuleringsverzekering aanbieden die niets vergoedt! Als een vlucht niet te annuleren is, dan moeten ze dat erbij vermelden zodat de klant weet dat hij, als hij op zeker wil gaan, een andere vlucht moet zoeken!
Weet iemand waar ik hierover aan de bel kan trekken?

Ben er 2x mee naar India gevlogen. Werkt prima en is goedkoop.
Moet wel zeggen dat ik alles in een keer goed had geboekt en er geen
wijzigingen aangebracht moesten worden. Heb nu voor de 3e keer
geboekt in Oktober-November…Krijg gelijk een email en even later ook een bevestiging dat de betaling goed is verlopen.
Vind de boekingskosten wel hoog ( 20 euro) Maar ze zijn wel goedkoper dan andere websites.

Govolo is zeer misleidend.

Een aantal weken geleden stond op de lijst vliegtickets, van Govolo retour Curaçao de volgende prijzen 480 Euro en 560 Euro.
Probeerde te boeken via internet, heen 1 januari 2012 terug 2 april 2012.
Na dat ik alles ingevuld heb zo als het moet kreeg ik een berichtje terug: Ondanks dat ze kort geleden bericht hadden van KLM dat er nog plaats was in die periode,werd mijn boeking niet geaccepteerd door de vliegmaatschappij en dat ik het maar de volgende dag moest proberen.
De volgende dag heb ik weer gekeken de zelfde prijzen stonden er nog op, ik weer boeken en ja hoor weer het zelf de. De derde dag was het weer bingo.
Heb een email naar Govolo gestuurd met de vraag of de prijzen die ze op internet gaven wel juist waren.
Het antwoord van ze was als je de laatste klik doe en de prijs die er dan op stond dat het dan de juiste prijs was.
De laatste klik van de eerste was 480 Euro retour en de andere was 560 Euro.
Heb ze weer een mailtje gestuurd met de mededeling dat het boeken voor een vliegticket met deze prijzen niet lukte en wilde graag antwoord op mijn vraag waar om het niet lukte voor deze prijs bij hun te boeken
Kreeg het volgende antwoord van Govolo: dat ik dan maar een duurdere ticket moest uitzoeken dan zou het wel lukken.
Ik heb weer op internet gekeken en ja hoor de zelfde prijzen stonden er op.
Heb ze een mail gestuurd met de vraag waar om ze de boel misleiden met nog steeds deze twee goedkope prijzen.
En als ze het binnen de korsten tijd niet van hun lijst halen ik hier werk van zou maken.
Ik had nog geen 5 minuten deze mail verzonden of de twee goedkope prijzen waren van de lijst verdwenen.
Volgens mij is Govolo een reisbureau die de mensen zeer misleid en als men een uitleg vraag deze gewoon niet juist beantwoord.
Dus mensen kijk uit voor Govolo, denk eerst goed na voor dat je een reis of vliegticket bij deze firma boekt.
Ik heb mijn buik van vol van Govolo en zal zelf nooit bij ze boeken.

Jack Bergman.

Een paar weken geleden heb ik ook via Govolo een ticket geboekt. Helaas niet goed gekeken en de verkeerde retourdatum ingetoets. Ik heb hen gelijk gemails, zelf nog voordat ik mn ticket ontvangen had (die sturen ze namelijk 2 minuten later op). Eerst kreeg ik te horen dat ik kon annuleren en nieuwe tickets kon kopen, ik heb hen gemaild dat ik voor het ontvangen van de ticket hun had laten weten dat ik wilde wijzigen. Vervolgens kreeg ik een mail dat ik kon wijzigen tegen betaling van 200 euro per ticket. Omdat ik heb niet vertrouw heb ik gewacht om meer informatie in te winnen voordat ik weer geld naar ze ging overmaken. Nu hebben ze gemaild dat de ticket niet wijzigbaar is en dat ik toch weer moet annuleren. Ik reis pas over 4 maanden nar thailand, dus ik heb geen haast om te wijzigen of betalen. De zaak loopt nog, maar ik raad iedereen aan om noooooiiittt via Golvolo te boeken. HEt zijn dieven, klantonvriendelijk en zee slecht bereikbaar.

Het is inderdaad dat Govolo een ieder in de mailing neemt.
Op zijn sait heeft hij goedkope prijzen van tickets maar als je boekt dan zijn ze niet beschikbaar.
Die lokkertjes van tickets hun staat de volgende dag er nog op, zelfs een maand er na nog.
Ik heb ze zelfs gemeeld en kreeg het volgende antwoordt:Dan moet u maar een duurdere ticket nemen want die zijn wel beschikbaar.
Heb ze meteen een mail gestuurd dat het misleidend reclame was en hun gesommeerd om deze onmiddellijk van hun sait te halen.
Anders dan zou ik het melden bij diverse instanties.
Nog geen halfuur er na was het van de sait verweiderd.

jackjga.

Goede dag allemaal. Ik ben hier pas nieuw en zal mij even voorstellen en mijn ervaring met het boeken van govolo.nl. Ik ben Jerry en 39 jaar.

Ik heb vrijdag 31 aug rond 22uur een ticket geboekt via govolo.nl. De vlucht is van KLM.
Ik heb zelf geen visa of creditcard, dus mocht ik van een vriend zijn visa gebruiken.
De boeking was geslaagd en kreeg meteen een bevestigmail dat de boeking gedaan was.
Alleen na een aantal uur nog geen e-ticket. Ik heb de orderstatus bekeken op de pagina waarbij je e-mailadres en ordernummer moet invullen. Er stond: Niet betaald. Kan natuurlijk een vertraging in het systeem zijn.

De volgende ochtend nog steeds geen E-ticket en het 0903 43 902 nummer werkte op dat moment niet. Dit telefoonnummer zie ja alleen op de site als je jouw status bekijkt en inlogt met je email en boekingsnummer.

Toen maar de KLM gebeld en gevraagd over mijn boeking. Mijn boeking stond netjes in hun systeem, alleen de KLM kan niet de ticket uitgeven, dat moet Govolo doen. Maar de man van KLM gaf mijn KLM vluchtnummer en het directe telefoon nummer van Go Voyages in Frankrijk (Govolo is van Go Voyages). Toen Go Voyages gebeld en werd daar goed geholpen. Mijn boeking stond ook al in hun systeem en de man zei dat het systeem het bedrag nog niet had afgeschreven. De man zou de betaling doorzetten en de E-ticket verzenden. Een uur later kreeg ik netjes de E-ticket in mijn mail.

Ik lees op dit forum dat sommige mensen Govolo een boevenbende vinden, maar om eerlijk te zijn heb ik deze ervaring niet. Er kan via Visa of creditcard betalingen altijd vertragingen oplopen, en computers kunnen ook fouten maken.

Maar zoals u kunt lezen uit mijn ervaring zit het wel goed met Govolo. Alleen wat ik wel vind is dat er een gewoon en goed bereikbaar telefoon nummer op de site van Govolo moet staat.

Voor mensen die problemen hebben met een boeking op govolo.nl… bel dan dit nummer:
Go Voyage +33153404420 Je hoort een Franse beantwoorder, maar als je even wacht dan wordt er gewoon opgenomen. De mensen spreken daar ook Engels.

Ik hoop hiermee een hoop mensen te kunnen helpen.

Hallo allemaal!

Ik heb ook een hele nare ervaring met deze reisorganisatie. Vanaf het moment dat er geboekt is, zag ik dat er een fout zat in het boekingssyteem. Ik had de boeking wel 100x gecontroleerd, had ik het nu echt verkeerd gedaan? Direct heb ik het nummer gebeld dat op de boeking stond. Dit nummer bestond niet. Vervolgens kreeg ik steeds meer mijn twijfels en heb ik de KLM klantenservice gebeld. Zij hebben mij prima geholpen.

Nu is zit ik nog steeds midden in het conflict maar de mensen aan de andere kant van de mail zijn onbeschoft en denigrerend. Ik zou dan ook heel graag een klacht willen indienen bij een overkoepelende organisatie. Weet iemand bij wie dat kan? Ze zijn aangesloten bij IATA.

Gr. Dani

Op 26/11/2012 boek ik een vliegticket online bij GOVOLO doormiddel van google waar ik ‘goedkope vluchten’ had ingetikt. Dan kom je op een site met de ‘goedkoopste vliegtickets’ en daar verschijnt, of je het wilt of niet steeds GOVOLO!
Nu had ik een reis geboekt van 13/02/2013 t.e.m. 17/02/2013 ik heb alles wel 10x nagekeken en alles was correct!
Ik betaal met de mastercard en dacht dat alles in orde was. Tot ik na betaling alles nog eens herlees en zie dat er 13/12/2012 staat bij de vertrekdatum!? Ik contacteer hen onmiddellijk weer en ze zeiden dat ze het in orde zouden brengen en mij een bevestiging sturen. Ik kreeg een vage bevestiging met de melding dat ik kort voor vertrek nog eens moest nakijken. Zo gezegd, zo gedaan, gisteren kijk ik alles nog eens na en wat merk ik? Mijn hele reis werd zomaar zonder pardon of zonder verwittiging GEANNULEERD !
Ik heb hen gevraagd hoe dat kwam en waarom ik geen verwittiging kreeg enz.
Antwoord van GOVOLO :
op het heen vlucht bent u NO SHOW geweest. De terugvlucht was door Turkish
Airlines geannuleerd.
Met vriendelijke groet,

Op mijn vraag of ze dit euvel kunnen rechtzetten en een nieuwe vlucht boeken, er was nog plaats op de vlucht en alles was betaald, antwoordt GOVOLO het volgende:

Op 4 februari 2013 16:47 schreef <informatie@nl.govolo.com> het volgende:

Helaas niet meer…omdat de vlucht voor 13/02/12 was, hebben wij geen alternatief meer om dat om te boeken.
Deze boeking is niet meer aktief.
Het spijt me erg.
Met vriendelijke groet,
Cristina Fernández
Go Volo

PS: Hier schrijven ze zélf dat de vlucht voor 13/02 was !! Maar op 26-11-2012 datum van boeking, was 13/02/2012 natuurlijk al lang voorbij.

Ik antwoord hen weer: U weet zeer goed dat dit een vergissing is. Ik heb deze datum geannuleerd toen ik die zag en u gevraagd om te veranderen naar 02/2013 DE DAG ZELF NOG, DADELIJK EN DIRECT U zei dat het IN ORDE WAS en u ging mij “op tijd” een bevestiging sturen !!! Gisteren pas heb ik ontdekt dat u zich vergist heeft en dit NIET hebt aangepast! Mijn hotel en de reis organisatie, ALLES is op 13/02/2013 !

17/02/2013 IS NIET EENS VOORBIJ en u ANNULEERT ZONDER MIJ OOK MAAR 1 VERWITTIGING te sturen!!!

Tevens wil ik opmerken, dat ik gisteren een NIEUW VLIEGTICKET heb moeten kopen dat véél duurder is dan dit ticket dat ik op 26/11/2012 had gekocht bij u, dus ik doe DUBBEL VERLIES !!!Het is een ware SCHANDE.
Ik zou graag op zijn minst die 170 euro terugkrijgen en liefst nog schadevergoeding en de vergoeding (tenminste) het verschil met het nieuwe ticket dat ik gisteren kocht voor 351,05 euro !!!