Govolo

wij hebben voor het eerst een aantal enkele reistickets gekocht bij Govolo om naar Amerika te reizen. De tickets zijn al in april gekocht en ik had een aantal vragen hierover. ik vindt de communicatie met hun ronduit slecht. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar en per mail alleen tijdens kantooruren en niet in het weekend dus. Ook mailen ze niet snel terug, soms pas de volgende dag.
Nu gaan we over een paar weken op reis, maar het gaat erg slecht met mijn schoonvader. Heb hun gemaild wat te doen als ze telefonisch niet bereikbaar zijn en ik moet plotseling annuleren. Krijg ik een vage moeilijke mail terug, wat erop neer komt dat ik onmiddelllijk moet reageren of ik wil annuleren. Het lijkt mij het beste om maar niet te reagereen.
We hebben wel een aanuleringsverzekering elders, maar ik moet er niet aan denken dat, als wij straks in Amerika zijn en we acuut terug naar Nederland zouden moeten en de eerstvolgende vlucht boeken. Ik zou niet weten hoe we dit zouden moeten doen.

Op 26/11/2012 boek ik een vliegticket online bij GOVOLO doormiddel van google waar ik ‘goedkope vluchten’ had ingetikt. Dan kom je op een site met de ‘goedkoopste vliegtickets’ en daar verschijnt, of je het wilt of niet steeds GOVOLO!
Nu had ik een reis geboekt van 13/02/2013 t.e.m. 17/02/2013 ik heb alles wel 10x nagekeken en alles was correct!
Ik betaal met de mastercard en dacht dat alles in orde was. Tot ik na betaling alles nog eens herlees en zie dat er 13/12/2012 staat bij de vertrekdatum!? Ik contacteer hen onmiddellijk weer en ze zeiden dat ze het in orde zouden brengen en mij een bevestiging sturen. Ik kreeg een vage bevestiging met de melding dat ik kort voor vertrek nog eens moest nakijken. Zo gezegd, zo gedaan, gisteren kijk ik alles nog eens na en wat merk ik? Mijn hele reis werd zomaar zonder pardon of zonder verwittiging GEANNULEERD !
Ik heb hen gevraagd hoe dat kwam en waarom ik geen verwittiging kreeg enz.
Antwoord van GOVOLO :
op het heen vlucht bent u NO SHOW geweest. De terugvlucht was door Turkish
Airlines geannuleerd.
Met vriendelijke groet,

Op mijn vraag of ze dit euvel kunnen rechtzetten en een nieuwe vlucht boeken, er was nog plaats op de vlucht en alles was betaald, antwoordt GOVOLO het volgende:

Op 4 februari 2013 16:47 schreef <informatie@nl.govolo.com> het volgende:

Helaas niet meer…omdat de vlucht voor 13/02/12 was, hebben wij geen alternatief meer om dat om te boeken.
Deze boeking is niet meer aktief.
Het spijt me erg.
Met vriendelijke groet,
Cristina Fernández
Go Volo

PS: Hier schrijven ze zélf dat de vlucht voor 13/02 was !! Maar op 26-11-2012 datum van boeking, was 13/02/2012 natuurlijk al lang voorbij.
Ik antwoord hen weer: U weet zeer goed dat dit een vergissing is. Ik heb deze datum geannuleerd toen ik die zag en u gevraagd om te veranderen naar 02/2013 DE DAG ZELF NOG, DADELIJK EN DIRECT U zei dat het IN ORDE WAS en u ging mij “op tijd” een bevestiging sturen !!! Gisteren pas heb ik ontdekt dat u zich vergist heeft en dit NIET hebt aangepast! Mijn hotel en de reis organisatie, ALLES is op 13/02/2013 !
17/02/2013 IS NIET EENS VOORBIJ en u ANNULEERT ZONDER MIJ OOK MAAR 1 VERWITTIGING te sturen!!!
Tevens wil ik opmerken, dat ik gisteren een NIEUW VLIEGTICKET heb moeten kopen dat véél duurder is dan dit ticket dat ik op 26/11/2012 had gekocht bij u, dus ik doe DUBBEL VERLIES !!!Het is een ware SCHANDE.
Ik zou graag op zijn minst die 170 euro terugkrijgen en liefst nog schadevergoeding en de vergoeding (tenminste) het verschil met het nieuwe ticket dat ik gisteren kocht voor 351,05 euro !!!

Wij hebben al een paar keer vluchtten bij govolo naar centraal Amerika geboekt…nooit problemen gehad en mijn vragen over mail werden altijd direct beantwoordt…mijn volgende vlucht boek ik zeker weer bij govolo