Iemand ervaring met Tix.nl?

De titel zegt genoeg: Heb je ervaring met tickets boeken bij Tix.nl?
Ik vind namelijk nergens iets over ANVR of SGR of wat dan ook…
Ik wil 4 tickets a 500 euro nog wat naar Bangkok boeken, maar manlief vertrouwt het niet helemaal.

1 like

Hoi! Heb zelf al 2x met ze geboekt in juli naar Las Vegas en afgelopen maand naar Barcelona, alles perfect geregeld dus niets om druk over te maken. Zie ze overigens ook rgelematig op Tv en in bushokjes hangen. Succes!

1 like

Hey Xtine, ik ben op stagereis naar Australië geweest en heb m’n tickets bij hen geboekt! (Via Bangkok gevlogen trouwens!) Geen problemen mee gehad, kreeg m’n tickets binnen een paar minuten binnen.

1 like

Toevallig dan ook iemand ervaring met Aeroflot?

Nooit mee gevlogen… ik kijk altijd op vliegervaringen.com. Het geeft een goed overzicht van ervaringen van anderen.
Bij Aeroflot zie je daar best wel wat positieve reacties:
http://www.vliegervaringen.com/index.php?p=maatschappij&id=176

1 like

Voor 520 euro naar Bangkok, moet je ook niet teveel eisen stellen vind ik, maar een beetje veiligheidsgevoel is wel fijn :wink:
Helaas… ik had even goede hoop, maar…
Bij andere ticketcenters kreeg ik nee op op het rekest als ik 1 stap verder ging met boeken, maar bij Tix.nl krijg je het slechte nieuws pas als je alle persoonlijke gegevens van alle reizigers hebt ingevoerd :frowning: Dan bestaan de tickets aan die prijs opeens niet meer en bieden ze duurdere aan…
Dat mogen ze van mij dan wel wat eerder melden en niet nadat ik een kwartier ben bezig geweest om alles in te voeren :frowning:

Voor ervaringen met Aeroflot, zie ook het ervaringentopic!

1 like

Hallo, ik heb slechte ervaringen met TIX.NL

Op 19-2 heb ik bij TIX.NL 2 tickets naar Florida geboekt.
Na de boeking en betaling kreeg ik een mail dat ik mijn pasoortgegevens moest opgeven in een invulscherm. Ik heb deze gegevens direct verstrekt dat weet ik 100% zeker.

Toen ik vorige week de ticketgegevens nog eens bekeek realiseerde ik mij dat ik nog steeds geen e-tickets had ontvangen.
Ik heb naar TIX.NL gebeld en het bleek dat de tickets gecancelled zijn door Tix, zonder mij daarvan in kennis te stellen en zonder het geld op mijn rekening terug te storten!!!

Toen ik TIX.NL belde is mij ongeveer 10 keer verteld dat ik binnen 2 dagen na de reservering had moeten reageren en dat ik wel een nieuwe tickets kon kopen maar dat ik dan €153 moest bijbetalen. En dat TIX hier op geen enkele manier verantwoordelijk voor was. Vervolgens heb ik nog een mail gestuurd.

De reactie van TIX.NL was als volgt:
“Wij vinden het zeer spijtig dat u niet tevreden bent over Tix.nl Voor Amerika vragen de luchtvaartmaatschappijen paspoortinformatie die verplicht in de reservering moet komen te staan.
Daarom hebt u van ons een aparte mail ontvangen met de vraag deze binnen 24 uur terug te sturen.
Helaas hebben wij de gegevens nooit mogen ontvangen en heeft Air France hun vluchten geannuleerd in ons systeem”.

Nu ben ik frequent flyer en boek normaal gesproken mijn tickets via de websites van de luchtvaartmaatschappijen zelf. Daar wordt bij de reservering niet om paspoortgegevens gevraagd en krijg ik per omgaande bij betaling mijn e-tickets gestuurd.
Bovendien heb ik die paspoortgegevens wel degelijk gestuurd.
Via internet begreep ik dat andere klanten ditzelfde is overkomen: de paspoort gegevens worden wel opgestuurd maar TIX.nl maakt ze zelf zoek.
Bovendien houdt TIX.nl wel je geld vast terwijl ze inmiddels allang je tickets hebben geannuleerd!

Gelukkig kwam ik er na een maand achter dat ik geen e-tickets had ontvangen. Ik begreep van andere klanten dat die met hun boekingscode en ticketgegevens wilde inchecken en er daar achter kwamen dat de mail die TIX.NL hen gestuurd had geen e-ticket was ondanks boekingscode, vliegtijden enz.

Ik heb TIX.NL gemeld dat wanneer we niet alsnog de tickets voor dezelfde prijs zouden ontvangen ik hiervoor aandacht in de media zou zoeken.
Vervolgens heb ik geen reactie meer van TIX.NL mogen ontvangen.
TIX = NIKS!

1 like

Mijn advies: Boek nooit bij Tix.nl!
En waarom ik dit hier plaats. Alleen maar om mensen te waarschuwen en Tix.nl in de aandacht te brengen, zodat mensen up hun hoede zijn voor waar ze boeken.

Dit jaar heb ik een ticket San Francisco-Los Angeles geboekt, ze hebben het geld aangenomen en het geld nooit doorgegeven aan de maatschappij Virgin America. Mijn boeking werd gecancelled, mocht ik zelf achter komen. Ik heb ze gebeld, voor nota bene 45 cent per minuut!, en mij werd beloofd dat ik terug werd gebeld. Dat is niet gebeurd! Ik heb ze zelf toen maar gebeld en ben schandalig aan de telefoon te woord gestaan.
Ik heb mijn ticket 2 dagen later gekregen dan in de voorwaarden stond, oftewel ik heb het product waar ik voor heb betaald niet gekregen. Meteen mijn administratiekosten en telefoonkosten terug gevraagd. Administratiekosten waren namelijk nergens voor nodig aangezien de administratie onjuist was verricht. Het enige wat ik kreeg was een lomp en schreeuwerig ‘‘Sorry dan!’’, ‘‘U krijgt uw ticket toch wat is het probleem?’’ en ‘‘U heeft er zelf voor gekozen te bellen dus néééé u krijgt níet uw telefoonkosten terugbetaald!’’.
Ik heb gezegd dat ik Kassa zou vragen om hulp, toen werd mij verzocht te stoppen met dreigen. Toch vreemd, want toen ik een bericht op Kassa had geplaatst werd ik met grote excuses gebeld (n.a.v. dat bericht) en werd de situatie uitgelegd. Zand erover was het voor mij, ik ga geen moeite meer doen om tijd en energie te stoppen in deze oplichters - want ik vind dat ik ze zo wel mag noemen.

Ik ben blij te lezen dat er meer mensen zijn met klachten over Tix.nl. Grote reclames naast de snelweg en ieder bushokje heeft een poster van Tix.nl. Laat ze die maar gauw weghalen en mensen hun tickets laten boeken bij betrouwbare bedrijven.

Tix.nl is peperduur, een ticket kost 10 euro, een pagina erna komt er X euro aan administratiekosten bij, X euro boekingskosten als ik het me goed herinner, vergeet niet de schandalige hoge kosten voor het gebruik van je creditcard!

Klantenservice is er niet, en als die er al is dan is die slecht, duur en onbeschoft. Tix.nl schuift alles af op de klant - ook duidelijk eigen fouten!

Oja, ga er nooit vanuit dat je een hoger iemand mag spreken dan de telefonist(e) - dat is alles behalve mogelijk.

Hierboven is mijn mening, mijn advies. Mijn grootste tip is nog wel: boek nooit bij Tix.nl. Krijg liever waar voor je geld bij http://www.expedia.com/nl bijvoorbeeld waar ik meer dan tevreden over ben en waar klant koning is en blijft. Waar je met redelijkheid wordt behandeld, eerlijk wordt behandeld en waar fouten in een eigen systeem worden erkend. Dit alles gebeurt niet bij Tix.nl.

Hierboven dus mijn mening, mijn advies, mijn bevindingen en mijn woorden. Tix.nl hoeft mij niet te bellen naar aanleiding van dit bericht, voor een excuses of weet ik veel wat om weer mooi het eigen straatje schoon te vegen en vooral niet aan de eigen eisen te hoeven voldoen - laat ze maar gewoon een waardig product afleveren en leren wat fatsoen en klantenservice inhoudt! Ik ben met stomheid geslagen over dit bedrijf.

2 likes

Hmm… tot nu toe helemaal nog niet zo positief…

Ik snap niet waarom mensen nog steeds boeken bij wederverkopers oftewel tussenhandels-bedrijven toals Tix.nl, cheaptickets.nl, vliegtickets.nl, expedia.nl om er maar even een paar op te noemen !!!
Deze bedrijven leveren alleen een service, en daar zetten ze mooie winsten op. Ik boek nooit op die site’s…met een beetje googelen op internet ben je bij de maatschappij rechtstreeks boeken altijd goedkoper uit !!..bijvoorbeeld Europese vluchten moet je altijd boeken bij Ryanair, Easyjet of Wizzair.
Laatst nog moeten lachen met cheaptickets.nl…ze vermelden op hun site dat ze ook tickets met Ryanair verkopen, haahah, ja inderdaad dat doen ze, maar de goedkope prijsjes kom je er niet tegen, dan vermelden ze dat die datum VOL is. Ze vermelden alleen de tickets waar ze zelf ook nog een leuke winstmarge op kunnen zetten, ik kijk dan gewoon op de site van Ryanair.com en zie dat er nog goedkope reizen zat zijn, terwijl die bij cheaptickets.nl Niet op de site vermeld worden !!!, haahahaah.
Nee…mensen boek bij de maatschappij zelf op de website, altijd goedkoper.

:chin:Ik heb heleaas geen credit card maar een gewone bankpas dus ben je op dit soort sites aan gewezen
groetjes Fransjes:THAILAND::cambodia:
ja ik weet ook wel dat je dan teveel betaald anders kunnen ze ook hun dure reclames niet voeren.

Ik heb extra voor mijn reisjes zo’n pas aangeschaft, kost je het 1e jaar niks, en daarna 35 euro per jaar de Visa card, ik spaar er zelfs geld op, en krijg dan ook nog een leuke rente :slight_smile:

Volgende week naar Belgrado op vakantie,…via cheap tickets.nl vliegen ze met JAL of KLM erheen…voor minimaal 250 euro retour all-inn, vertrek uit Amsterdam…ik vanuit Eindhoven met Wizzair (natuurlijk rechtstreeks en creditcard)…voor 35 euro…,mooi toch :slight_smile:

Hoi wil even laten weten dat ik niet een al te beste ervaring heb met tix heb een ticket geboekt voor mijn vriendin en dochtertje die de Venezolaanse nationalitijd hebben ze waren even vergeten te laten weten dat als je via Amerika vliegt je een esta formulier in moet vullen op het internet op het vliegveld aangekomen kon zij niet vliegen ik heb gebelt met tix een e mail naar de directeur gestuurt geen antwoord natuurlijk ze zeggen bij alles staat in de voor waarde ze vinden dus niet dat dit belangrijk genoeg is om dit even te laten weten aan hun klanten dus bezin voor je in zee gaat met tix Groetjes.

NIET DOEN!!

Ook ik heb een slechte ervaring met Tix.nl. Nooit tickets ontvangen van mijn geboekte vluchten in zuid afrika en wel betaald, na bellen en schrijven naar Tix krijg je gewoon geen reactie, ongelooflijk onbehoorlijk.

Daarnaast hang je uren in de wacht tegen betaling!!!

NEE NEE NEE nooit meer voor mij.

Als je van plan bent te boeken zou ik wel wachten tot er een kortingscode van Tix.nl beschikbaar is scheelt je al gauw €50,-

De kortingscodes van Tix vind je hier. http://www.kortingscode.nl/shops/2011/01/tixnl

Ze stunten met prijzen die niet boekbaar zijn! Dit terwijl het systeem steeds een update maakt. De vluchten blijven wel steeds terugkomen in je zoekresultaten.
Daarnaast je kunt ook wachten tot je een ons weegt op de klantenservice van Tix, dit terwijl jij hun omzet wil geven.

Het is wat laat maar ook ik ondervind problemen met tix.nl

Allereerst de bereikbaarheid wat een drama. Na 30 min in de wacht word je dan eindelijk geholpen. Ons probleem: wij hebben een vlucht geboekt van Amsterdam naar Peru en terug. Een vriend van mij die voor zijn stage al eerder vertrekt ziet op het laatste moment dat de vlucht terug is gecanceld. Hier zijn wij nooit van op de hoogte gestel maar toch erg vervelend dat je er toevalling achter moet komen.

Dit alles zou nog kunnen het is immer je eigen verantwoording. Maar dan we hebben een speciale terugreis geboekt. We wilde via New York en met 1 stop terug, we hebben hier voor gekozen zodat we nog even New York in konden en we besloten extra te betalen voor 1 stop zodat we niet steeds met overstappen zaten.

Het alternatief dat we voorgeschoteld kregen was het volgende. Een 2 stops terugreis van Lima naar Brazil, van Brazilië naar Frankfurt om vervolgens de reis terug te maken. Dit vonden wij geen goed alternatief en besloten wederom te bellen. Gelukkig ging het contact dit keer een stuk sneller uhum 45 min in de wach x 0,45 per min reken maar uit. Na goed we zouden terug gebeld worden met een goede oplossing, en je raad het al niks. Weer een keer bellen, en jawel 30 min x 0,45 laten we zeggen ondertussen een halve vliegticket verbelt.

En jawel er zou weer gezocht worden en we zouden keurig terug gebeld worden. Wat denk je niks natuurlijk, reden om weer het wacht deuntje van tix te beluisteren. na 45 min vond ik het genoeg en reden om een klachten brief te sturen.

Hier kreeg ik bijna sneller een reactie op dan het belletje. Ja meneer we mogen alleen in uw prijsklassen kijken en ja daar zijn geen andere opties meer. Nog even en er wordt een fiets aangeboden, natuurlijk zijn er geen vluchten meer in die prijs klassen de vlucht is al een hele tijd geleden geboekt en de tickets worden niet goedkoper.

Even de klachten op een rijtje:

1 lang wachten voor contact
2 er worden dingen beloofd en niet na gekomen.
3 je krijgt een heel ander product dan dat je hebt besteld
4 we zijn niet op de hoogte gesteld van de verandering van ticket.

Kort om erg boos en mijn advies spaar u zelf veel tijd en energie en koop ergens anders je vliegticket.

Wat een zooitje daar bij Tix.nl
Grote bilboards langs de snelweg en bushokjes…maar service 0,0000.
Ook vreemd dat je moet betalen als je wil boeken tegen 0,45 cent per minuut, wat een afzetters…zou zeggen boek ergens anders, zij zijn toch niet alleen zaligmakend…wat een anti-reclame voor Niks.nl…Tix.nl wordt voor mij en alle anderen Niks.nl

Beste, Ik zou het niet doen via dit bedrijf wij hebben een negatieve ervaring met ze.
Ze verkopen een ticket de aankomst tijden staan dan wel vermeld maar niet de dag , dan stink je erin en ben je je geld kwijt. Want men beweerd dat KLM dan het geld moet terug betalen als je annuleerd omdat ze een zeeeeeer onduidelijke omschrijving geven op hun website.
Ik vind dan als je een beetje bedrijf bent je je klant moet helpen en niet moet afschuiven.
DUS!!! niet doen En klopt ze zijn nergens bij aangesloten . Heb de consumentenbond er ook al achteraan gezet.