hallo,
Ik wou half oktober een maand naar Thailand gaan.
Wou gewoon vliegticket boeken en derest daar wat regelen…
Nu heb ik zonet heel de avond lang zitten zoeken naar plaatsen waar ik de tickets kan boeken…
Tot nu toe heb ik hetvolgende ontdekt:
KLM en China Airlines hebben vrij betaalbare (±600 euro) en rechtstreekse vluchten in de periode dat ik wou gaan
Volgens de poll hierboven, is China Airlines aangenamer dan KLM.
Bij China Airlines is echter nog maar 1 dag beschikbaar met het lage tarief, KLM nog wat meer (dus ik ga snel moeten beslissen…)
Als ik rechtstreeks bij KLM of China Airlines rechtstreeks bestel, is het, als ik het goed begrijp, niet mogelijk om een annuleringsverzekering er bij te nemen voor een redelijke prijs (bij KLM moest je een veel duurder ticket nemen en bij China Airlines kon ik het zo niet direct vinden)
Vandaar denk ik dat ik best bij zo’n boeking site kan boeken…
Ik heb na wat zoeken volgende boeking sites gevonden:
supersaver.nl –> prijs gemiddeld, kan niet echt info vinden over annuleringsverzekering
ebookers.nl –> prijs iets boven gemiddeld, 25 euro voor annuleringsverzekering bij KLM en maar 15 euro voor bij China Airlines?
vliegfabriek.nl –> prijs vrij hoog voor KLM en superhoog voor China Airlines en een annuleringsverzekering van 40 euro die enkel voor mensen in NL mogelijk is… is dus denk ik geen optie voor mij
goleif.nl –> prijs gemiddeld, 25 euro voor annuleringsverzekering
vliegtarieven.nl –> prijs gemiddeld, maar het is niet echt duidelijk of dit nu is met of zonder annuleringsverzekering (ik denk zonder) annuleringsverzekering is 6,45% + 3,5 euro
vliegtickets.worldticketcenter.nl –> goedkoopste (vooral voor China Airlines! 556 euro) 6% annuleringsverzekering die expliciet mogelijk is in de benelux
Aangezien niet alle boekings sites annulerings verzekering wensen af te sluiten met niet-Nederlanders, is dat wel een belangrijk aspect voor mij
Verder zou ik het tof vinden moesten jullie me kunnen zeggen met welke boekingssites jullie (goede / slechte) ervaringen hebben, zodat ik even de “fakes” er tussen uit kan halen…
Vooral die worldticketcenter lijkt mij interessant tot nu toe…
en als er verder nog iets anders is waar ik op moet letten, zou ik dat ook graag van jullie horen