welke vliegticket boeking site is betrouwbaar en goed?

hallo,

Ik wou half oktober een maand naar Thailand gaan.
Wou gewoon vliegticket boeken en derest daar wat regelen…

Nu heb ik zonet heel de avond lang zitten zoeken naar plaatsen waar ik de tickets kan boeken…

Tot nu toe heb ik hetvolgende ontdekt:

KLM en China Airlines hebben vrij betaalbare (±600 euro) en rechtstreekse vluchten in de periode dat ik wou gaan
Volgens de poll hierboven, is China Airlines aangenamer dan KLM.
Bij China Airlines is echter nog maar 1 dag beschikbaar met het lage tarief, KLM nog wat meer (dus ik ga snel moeten beslissen…)

Als ik rechtstreeks bij KLM of China Airlines rechtstreeks bestel, is het, als ik het goed begrijp, niet mogelijk om een annuleringsverzekering er bij te nemen voor een redelijke prijs (bij KLM moest je een veel duurder ticket nemen en bij China Airlines kon ik het zo niet direct vinden)
Vandaar denk ik dat ik best bij zo’n boeking site kan boeken…

Ik heb na wat zoeken volgende boeking sites gevonden:

supersaver.nl –> prijs gemiddeld, kan niet echt info vinden over annuleringsverzekering
ebookers.nl –> prijs iets boven gemiddeld, 25 euro voor annuleringsverzekering bij KLM en maar 15 euro voor bij China Airlines?
vliegfabriek.nl –> prijs vrij hoog voor KLM en superhoog voor China Airlines en een annuleringsverzekering van 40 euro die enkel voor mensen in NL mogelijk is… :frowning: is dus denk ik geen optie voor mij
goleif.nl –> prijs gemiddeld, 25 euro voor annuleringsverzekering
vliegtarieven.nl –> prijs gemiddeld, maar het is niet echt duidelijk of dit nu is met of zonder annuleringsverzekering (ik denk zonder) annuleringsverzekering is 6,45% + 3,5 euro
vliegtickets.worldticketcenter.nl –> goedkoopste (vooral voor China Airlines! 556 euro) 6% annuleringsverzekering die expliciet mogelijk is in de benelux

Aangezien niet alle boekings sites annulerings verzekering wensen af te sluiten met niet-Nederlanders, is dat wel een belangrijk aspect voor mij

Verder zou ik het tof vinden moesten jullie me kunnen zeggen met welke boekingssites jullie (goede / slechte) ervaringen hebben, zodat ik even de “fakes” er tussen uit kan halen… :wink:

Vooral die worldticketcenter lijkt mij interessant tot nu toe…

en als er verder nog iets anders is waar ik op moet letten, zou ik dat ook graag van jullie horen :slight_smile:

Je geeft niet echt de preciese data op dat je wil reizen; dus heb ik de volgende aanname gedaan: 16/10–> BKK - 1/11 –>AMS met EVA-Air. Via www.333-travel.nl gaat je dit € 609 + 22.50 = € 631.50 kosten. Hier zit dan een taxiritje naar BKK plus 1 hotelovernachting bij.
Je verhaal over de annuleringsverzekering snap ik niet (helemaal); persoonlijk heb ik een doorlopende reis/annuleringsverzekering - de premie heb ik er met 2 vakanties per jaar helemaal uit.
Een verzekering voor een paar dagen afsluiten is een dure aangelegenheid… ik zou in de toekomst voor een doorlopende gaan.

Groet,
Joe

je kunt ook gewoon een annuleringsverzekering bij je reisverzekering afsluiten, is 2 euro per maand. En je moet je afvragen hoe groot de kans is dat je annuleert. Ik heb tot nu toe alleen een annuleringsverzekering genomen als ik meer als een half jaar van te voren boekte.
Verder kun je ook bij cheaptickets.nl boeken

bedank voor de antwoorden!

Ik wens een annuleringsverzekering bij de boekingsmaatschappij te nemen zodat ik meer vrijheid heb om een doorlopende reisverzekering te kiezen.

Vorig jaar heb ik nl bij Mondial Assistance een reisverzekering van 90 euro genomen voor een jaar.

Hier zat alles in wat ik nodig heb (incl skiverzekering, zelfs buiten de piste, voor als ik volgend jaar ga snowboarden), maar dus geen annuleringsverzekering…
Deze zit enkel in hun full option reisverzekering die dubbel zo duur is…

Een annuleringsverzekering bij het boekingskantoor is ook niet zo duur meestal, vandaar lijkt het me nog niet zo slecht…

Als ik hier iets over het hoofd zie, gelieve het dan te laten weten :wink:

Heb net even gekeken naar je suggestie bij www.333-travel.nl en deze ziet er idd niet slecht uit ALS ik nog een nacht in Bangkok wil blijven (was nl ook aan het overwegen om onmiddellijk de nachttrein naar het noorden te nemen)

Ook het aanbod bij cheaptickets.nl ziet er niet slecht uit…

Maar nu de belangrijke vraag:
Hebben jullie al ervaring met deze site? Hebben jullie hier al een reis van achter de rug?
Want sinds al dat gedoe met die fake vakantievillas verhuur op het internet, vertrouw ik het allemaal niet meer zo snel :wink:

Ook van worldticketcenter.nl vraag ik me dit nog steeds af…

Alvast bedankt,

Maarten

Ik ben zelf werkzaam bij Vliegtarieven.nl en ik kan je zeggen dat dit betrouwbaar is (onderdeel van Monty’s Travel Service in Haarlem).
Indien je een verzekering wilt afsluiten (reis- danwel annuleringsverzekering) kan je dit aangeven in stap 3 bij het invullen van de passagiersgegevens.

Je mag me ook altijd een mailtje sturen als je wilt zodat ik eens voor je kan zoeken naar vluchten (geheel vrijblijvend uiteraard). Helaas zit ik nu ziek thuis, maar ben vast weer snel op kantoor…

cheaptickets ben ik al meerdere malen mee gevlogen, binnen en buiten europa, nooit problemen mee gehad. Vlieg 4 oktober ook weer via hun. Heb geen ervaring met hun hotels.

Sorry Dave, was je weer helemaal vergeten :chin:.

@MastaKilla - Vliegtarieven.nl ken ik niet, Monty’s Travel Service daarentegen wel en van dat reisburo kan ik niets anders als goed spreken. Naast Montys Travel Service heb ik ook goede ervaringen met 333-Travel en D-Reizen. Voor de op handen zijnde vakantie zou ik de annuleringsverzekering laten schieten (zoals elcke al heeft aangegeven).
Als je terug bent zou ik een doorlopende reis- en annuleringsverzekering afsluiten bij het “Zilveren Kruis”. Bij de werelddekking ben je ook gedekt tegen alpineskieen.

Prettige vakantie,
Joe

heb het net nog eens allemaal zitten bekijken en ik kom tot devolgende conclusies (enkel kijkende naar de maatschappijen die tot nu toe als “betrouwbaar” zijn bestempeld)

d-reizen.nl 629,48 euro
vliegtarieven.nl 630,33 euro
333travel.nl 677,07 euro (inclusief rit naar hotel + overnachting)
cheaptickets.nl 641,07 euro

heb bij allemaal annuleringsgarantie er bij geteld (deze is bij 333travel trouwens het duurste met 44,5 euro)

het is allemaal China Airlines, behalve 333travel die via EVA Airlines gaat

Heb het hotel dat bij 333travel er bij in zit even opgezocht en een kamer kost daar 53 euro
maw bespaar ik 6 euro door met 333travel te boeken ALS ik een hotel van 50 euro zou willen (wat vrij prijzig is voor in Thailand)

op 1e zicht lijkt mij dan ook d-reizen.nl en vliegtarieven.nl het interessantste momenteel…

worldticketcenter.nl is met zijn 590 euro echter nog wel steeds 40 euro goedkoper dan de anderen, maar ga ik niet proberen zonder dat iemand hier goede ervaringen mee heeft

als ik het goed begrijp heeft d-reizen ook fysiek bestaande kantoren (zelfs enkele in mijn buurt)
van vliegtarieven.nl kan ik dit niet vinden…

d-reizen heeft ook normale NL telefoonnummers ipv een 070 betaalnummer

daarnaast bied d-reizen ook een laagste prijs garantie… ik denk dat ik eens ga proberen of ze hun prijs tot die van worldticketcenter.nl willen verlagen :slight_smile:

edit: ze gingen het even nakijken en terug bellen

:chin: Waarom probeer je het niet eens op FLIVE&DRIVE.BE!!! heb 2 goedkoope tickets bemachtig voor december en februari.g.s

d-reizen hebben worldticketcenter gebeld en konden inclusief boekingskosten als goedkoopste vlucht enkel een vlucht van 630 euro vinden exclusief annuleringskosten, wat dus nog veel duurder is dan d-reizen zelf…

maw denk ik dat ik gewoon d-reizen hun ticket ga kopen

zal nog even snel die FLIVE&DRIVE.BE bekijken, maar meestal zijn dingen in BE sowieso duurder als in NL…

edit: kan die site niet terug vinden…

ik heb intussen www.flydrive.be gevonden
bedoel je deze misschien?

als ik daar naar dezelfde vlucht probeer te zoeken kom ik op 860 euro uit als goedkoopste :stuck_out_tongue:
wat dus niet echt goedkoop is in mijn ogen…

:chin: Heb bij flive&drive een ticket geboekt met swiss air voor de maand december de prijs was 606euro!!! voor february heb ik een ticket van china airlines:prijs is 593.03euro.Dit laat ik je even weten,Mastakilla!! georgessiam.:dag:

:chin: Welke datum wil je vertrekken naar Thailand Mastakilla???misschien dat ik iets vind dat je aanspreekt. g.s

Bedankt georgessiam!

Maar ik kan dus die flive&drive niet vinden.

Heb je misschien een website ervan? of een adres?

die prijzen zijn idd vergelijkbaar met wat ik nu vind

de vlucht bij China Airlines die ik wou nemen is van 21 okt tot 19 nov

ik ga em denk ik vanavond boeken bij d-reizen, tenzij je dus nog iets “speciaals” ofzo voor me vind :wink:

:chin: sorry ik zie wat het probleem is Mastakilla!!het correct adres is:fly&drive.be Ik zit soms te slapen aan mij computer overdag!!!(nachtdienst)

die werkt dus nog niet eh :wink:

nogmaals: zeker dat je deze niet bedoeld?

:chin: zal is naar de site surfen

:chin: ik heb daarjuist op fly&drive gekeken prijs is te hoog,maar ik heb is gaan surfen op connections.be ik heb daar prijzen gezien van: 509;499 euro!!! ff surfen zou ik zeggen!! g.s

dat is idd lekker cheap

heb echter net even geprobeerd en het lukt toch niet echt…

die promos waar jij het over hebt zijn volgens mij al vertrokken (en ik kan zelf ook niet meer dan een maand gaan)

15/08/2009 17/12/2009 499
14/08/2009 10/12/2009 509
01/09/2009 31/10/2009 575

of weet jij hoe je deze promos kan krijgen voor mijn data?

heb trouwens net de reis proberen te boeken via d-reizen en het is niet echt gelukt…
wil nl boeken met een annulatieverzekering. telefonisch hebben ze mij ook gezegt dat dit kan (6% van de reis kost het). als ik echter heel het boekingsproces doorloop kom ik nergens deze optie tegen.
zal ze dan ook morgenvroeg 1st nog maar eens bellen, want ik dacht dat een annulatieverzekering achteraf boeken meer kost…

trouwens:
ik vind het wel smerig dat ze me op het einde toch nog wat extra willen uitmelken :angry:
je moet nl 9,5 euro bij betalen om met VISA te betalen en zelfs 20 Euro met bankcontact. Enkel IDeal en enkele specifieke NL banken zijn gratis