CheapTickets.nl is de website voor het online boeken van alle vliegtickets. Op de site vind je het meest complete aanbod van vluchten tegen de allerbeste prijzen. Niet alleen lijndienstvluchten worden aangeboden, maar ook lowcost carriers als Transavia.com, Ryanair en easyJet. Bovendien kunnen vakantievluchten van alle gerenommeerde Nederlandse touroperators op de website geboekt worden.
Ik boek hier altijd mijn vliegtickets.
Ik heb alleen maar goeie ervaringen.
Het kwam een keer voor dat iemand voor mij een ticket had geboekt (ik ging met een groepje op reis) voor een binnenlandse vlucht in Amerika en diegene had mijn voornaam verkeerd gespeld. Cheaptickets gebeld en ze zeiden dat het niet erg was en dat het niet veranderd hoefde te worden. Ik dacht na ja als zij het zeggen dan zal het wel. En inderdaad in Amerika had ik helemaal geen probleem en ik kon gewoon vliegen ook al stond mijn voornaam fout.
Na mijn betaling kreeg ik een fout melding, en dit was zeker niet mijn schuld.
Op donderdag laat geboekt voor een vlucht op zondag, en nu was de vraag of mijn booking enof resevering wel gemaakt was. Het was al te laat om te bellen, dus maar wachten op de volgende dag.
Grootte kans dus dat mijn stoel al weg zou zijn, of de prijs van het ticket omhoog zou schieten vanwege de last minute booking.
Vrijdag ochtend meteen gebeld, maar kwam er niet doorheen. Uiteindelijk na ongeveer 5 uur bellen ( ruim 30 euro ) kreeg ik iemand aan de lijn.
Ze zouden het regelen, werd mij verteld. Uiteindelijk werd ik terug gebeld, met de mededeling dat ik meer dan 80 euro moest bij betalen. De prijs van het ticket was dus meer geworden.
Als klant heb ik het recht op de prijs die ik al betaald had ( het geld was ook al afgeschreven), maar daar moesten ze niets van hebben.
Uiteindelijk 30+ euro lichter en geen vlieg ticket.
Uiteindelijk heb ik direct via de vliegmaatschappij een ticket gekocht, zelfde prijs en zei hadden geen 5 uur nodig om mij te woord te staan.
Ik raad iedereen aan om direct via de vliegmaatschappij zelf te boeken, en zo ver mogelijk van cheaptickets vandaan te blijven.
Geen cheap tickets, wel een cheap service.
Een goed bedachte scam!
PS: Pas vooral op voor last minutes, als er ook maar iets fout gaat is de kans groot dat je die vlucht niet haald!
Had eind vorig jaar een ticket geboekt naar Barcelona in Venezuela. (Waarbij je zou vliegen van Amsterdam - Parijs, Parijs - Caracas, Caracas - Barcelona). Dit kon je allemaal zelf aanklikken op de site en dus ook zelf boeken. Had al betaald, het was ook afgeschreven van mijn rekening en het was alleen nog wachten op de officiële bevestiging die ik binnen 24 uur zou krijgen.
De volgende dag kreeg ik een mail dat ze mijn geld terug gingen storten, omdat ze het ticket voor de binnenlandse vlucht Caracas - Barcelona niet konden geven.
Nu, bijna een jaar later, kun je volgens de site nog steeds die vlucht wél boeken op internet. Dit is dus niet het geval.
Dus het is wel een persoonlijk gevalletje van pech misschien, maar ze hebben nog steeds niets gewijzigd op de site.