Ik wil deze zomer (28 juni - 19 juli) een rondreis met een huurauto maken in West-Amerika met z’n tweeën. We komen er echter niet uit via welke website we tickets willen boeken. We willen uiteraard zo weinig mogelijk geld uitgeven aan de tickets. Welke sites zouden we hier het best voor kunnen gebruiken?
Op cheaptickets.nl vinden aanlokkelijke aanbiedingen.
-Is cheaptickets een betrouwbare site?
Er is ook wat verwarring omtrent cheaptickets.nl en .be. De Belgische tickets zijn een pak duurder maar beschrijven dezelfde vlucht: zelfde tijdstippen, maatschappij, etc. Kan ik als Belg ook boeken op cheaptickets.nl of is dit onmogelijk?
Nou ik ben ook spijtig genoeg een Belg,en ik boek gewoonlijk mijn vliegtickets op http://www.vliegtarieven.nl.
Had verleden jaar na het betalen van het bedrag,binnen de minuut mijn bevestiging gekregen van vliegtarieven. nl
Natuurlijk kan je op cheaptickets.nl ook je vliegtickets bestellen(no problem)
Helaas zijn de tarieven volstrekt ondoorgrondelijk. De enige oplossing is zo veel mogelijk sites te bezoeken en dan een keus te maken. Wellicht hebben de reisbureaus nog goedkope stoelen beschikbaar.
Houdt u er ook rekening mee dat er op de Nederlandse website in stap 3 van het boekingsproces nog een Customer Service Taks verrekend wordt op het tarief?
De Belgische wetgeving op Handelspraktijken verplicht namelijk dat tarieven inclusief alle vooraf te bepalen kosten getoond dienen te worden in de eerste stap. In Nederland is dit echter niet verplicht en worden de additionele kosten pas in een volgende stap verrekend.
Houdt u er ook rekening mee dat bij het boeken op een Nederlandse website u niet dezelfde voorwaarden gelden. CheapTickets.be is aangesloten bij alle wettelijke Belgische instanties zoals De Europese en Toerisme Vlaanderen. Voor reservaties op CheapTickets.nl gelden de voorwaarden van ANVR en SGR.