Waar en bij wie boeken vliegtickets?

Voor een rondreis door Amerika wil ik tickets boeken. Mijn vraag: bij wie en wanneer kan ik het beste boeken? Zelf rechtstreeks met de airline? Zo ja, welke airline biedt beste prijs/kwaliteit/flexibiliteit? Zo niet, welk reisbureau is een aanrader??

Over het algemeen (uitzonderingen zijn zeker aanwezig) is het goedkoper om direct bij de airline te boeken. Reisbureaus en vergelijkingssites hebben vaak nog een extra commissie bovenop de ticketprijs.

Alleen als je combinaties gaat boeken (ticket + camper, auto, hotels, etc.), dan kan een reisbureau nog wel eens goedkoper zijn.

Welke airline je moet nemen, hangt volledig af van je budget, wensen voor wat je aan boord wilt krijgen (wat zit inbegrepen in de prijs, wat moet je los kopen). Zelf vind ik KLM altijd heerlijk en relaxt reizen, zeker bij een oceaanoversteek wil je geen budgetmaatschappij hebben.

Nog niet overal staan de ticketprijzen goed online. Nu gaat het allemaal goed voor juni/juli 2011. Over een maandje zal augustus erbij komen.

Sommige airlines bieden vroegboekkorting, sommigen laten de prijzen dalen als de stoelen nog niet verkocht zijn vlak voor vertrek. Let ook op speciale acties (zoals de WereldDealWeken van KLM), alhoewel het hoogseizoen hier vaak buiten valt. :wink:

1 like

Wij vliegen altijd met airberlin naar de USA. Dit is meestal de goedkoopste en is ook prima. KLM is vaak 1 van de duurste. Je krijgt bij de KLM wel lekkere nootjes en zo maar die koop je dan zelf een hele kruiwagen vol voor het prijsverschil.

1 like

als je geen pakketreis boekt (vlucht + hotel etc) en de vliegtickets los dan vind ik vliegtarieven.nl een aanrader

1 like

Kijk eens op Killroy.nl. Hier heb ik echt een heel goedkope combi-ticket kunnen boeken. Ik vlieg eerst naar Tampa… en ga terug van New York.
Een aanrader!

1 like

Hoi,
Wij hebben een goede ervaring met het boeken bij cheaptickets.
Wij zijn vorig jaar voor 650 euro p.p. (in de zomervakantie) vanaf Brussel naar Orlando gevlogen met Britsch Airways.
We gaan volgend jaar vanaf Brussel naar Bali voor 850 euro p.p.
Je moet gewoon verschillende luchthavens invoeren, dan kun je de prijzen zelf vergelijken. Hoe verder je van te voren boekt, des goedkoper de tickets

1 like

Wij hebben afgelopen weekend via “autoeurope.com” geboekt. Het verschil met de goedkoopste maatschappij die we konden vinden is 600 euro (4 tickets van Amsterdam naar Miami).
Het is een Amerikaanse site, bedoeld voor inwoners van Amerika en Canada. Bij het boeken via hun website worden de creditcard gegevens gevraagd. Hier moet je een FAKE Amerikaans billingadres van je credicard opgeven, wel je juiste Nederlandse telefoonnummer. Wanneer je je gegevens verstuurd om te boeken bellen ze na enkele minuten terug dat het adres niet klopt van de CC. Nu kun je telefonisch je Nederlands adres doorgeven en kunnen ze je CC chargen. Vervolgens wordt er een email gestuurd met de tickets als bijlage.

Ook voor goedkope autohuur, maar dan moet je de Nederlandse afdeling nemen)autoeurope.nl). Stukken voordeliger als reguliere aanbieders.

succes.

1 like

Hoi.
Ik heb net voor de juni 2011 2 tickets geboekt voor 1290 euro (route 2-6 amsterdam –> San Fransisco, 22-6 LA –> NY, 26-6 NY–>AMS) via american airlines. Vliegen dan met AA en British airways.
Mijn inziens is dit een prima deal!
Succes met boeken!

wanneer dit de totaalprijs is van de 2 tickets dan is het een prima deal.

grtz

De site was de homepage van airlines airlines… Heel handig om die er ook bij te vermelden!

american airlines?

Hoi, dank voor je tip! Heb het geprobeerd via site maar op deze manier kan AA niet aan mijn wensen voldoen… Ga maar even bellen… Bedankt!

Groet,

Nolletje