te laat met boeken?

Hallo allemaal,

Wij zijn van plan met drie personen op 3,5 week rond te reizen door het westen van Amerika (het bekende rondje).
Het heeft heel lang geduurd voordat ik zeker wist wanneer ik vakantie heb. Dat is nu 1 t/m 29 juli,

Ik heb eerder al wat orienterend onderzoek gedaan en tot mijn schrik ligt de ticketprijs nu ca 300 euro pp hoger dan in eind 2010. het plan was eerst een stopover te doen in New York en van daaruit op San Francisco te vliegen, terugvlucht vanuit Los Angeles.

Ik vroeg me af: heb ik nog kans alsnog een ticket te vinden van rond de 800 euro of zal dat er gezien de korte tijd niet inzitten?
Ik vraag me tevens af of ik nog op tijd ben met het boeken van motels ed omdat het om het hoogseizoen gaat.

Het is heel normaal dat de prijzen stijgen en het zal er niet goedkoper op worden. De goedkoopste reisklassen zijn namelijk uitverkocht en dit zal doorgaan totdat alleen de duurste tickets over zijn.

Hoe eerder je boekt hoe beter. Controleer ook of er nog bedden over zijn op de toeristische hotspots (zoals Grand Canyon). Op doorreis zijn er doorgaans genoeg motels en hotels te vinden. Idem in de grote steden.

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar iemand op het forum vertelde dat het Belgische Connections vaak goede aanbiedingen heeft: Goedkope vliegtickets of Goedkope vluchten, Rondreizen op maat & Citytrips | Connections
Voor de National Parks moet je zo snel mogelijk boeken idd.
Yeehaw

Wij hebben ook goede ervaringen met Connections en vliegen er weer mee in augustus naar Philadelphia. Dezelfde prijzen als in december, wel vertrek vanuit Brussel.