hallo!
Dit is de eerste keer dat ik een vraag stel via dit forum en alvast excuses als die vraag al ergens anders gesteld/beantwoord werd. Ik kon het niet vinden.
Wij (4 personen) zijn van plan om eind augustus volg jaar een rondreis met auto te maken door west Amerika (L.A. SF, Death Valley Las Vegas, Grand Canyon enz., ca 4 weken) Wat is echet het verstandigste om te boeken, nu of pas in januari bv: Ik heb nl ergens gelezen dat er altijd aanbiedingen komen in jan vwb vluchten naar Amerika. Anderzijds is het misschien beter vroeg (nu) te boeken omdat prijzen wellicht later hoger worden?
Wat is wijsheid?
Ik denk dat januari een prima tijd is om de reis te boeken. Momenteel zijn aanbieders vooral gefixeerd op het werven van reizigers voor en met de kerstdrukte (met name luchtvaartmaatschappijen). Na kerst verwacht ik dat ze gaan stunten met aanbiedingen voor het daaropvolgende half jaar.
Dat neemt uiteraard niet weg dat je de reis nog niet hoeft te plannen! Nu al kijken wat je wilt gaan doen (route plannen, alle bezienswaardigheden opsommen), zodat je straks gericht naar tickets/autohuur kan zoeken.
Prijzen zijn altijd moeilijk te voorspellen maar ik zou ook even wachten tot de reisgidsen uit zijn en dan vergelijken me de internet aanbiedingen. Rechtstreekse vluchten van Schiphol gaan alleen naar Los Angeles en naar San Francisco (KLM). Naar bv Phoenix of Las Vegas stop je eerst ergens anders in America. Het hangt van je rondreis af wat de beste plaats van aankomst is.
Yeehaw