ik ga in juli met wat vrienden naar Amerika, roadtrip in het westen.
Ik vroeg me af of we heir van tevoren hotels/motels voor moeten boeken, of wat aan te raden is. We willen zelf liever zo weinig mogelijk boeken van tevoren, maar we willen ook niet erop gokken dat we geen hotel/motel hebben.
We vertrekken in SF–> Yosemite–>Death Valley–>Las Vegas–> Zion, Bryce, Grand Canyon–>Palm Springs–>LA–> kust richting San Francisco.
nu al voor dan hier in NL is onzin
je vindt-met beetje/veel zoeken altijd wel wat-daarvoor zijn die eindeloze motelstrips met al die signs ‘‘vacant’’ juist bedoeld-maar het zal op drukke dagen en bij drukke sights 2e of 3e keus zijn-naarmate je later op de dag komt
ter plekke vind je altijd van die hele dikke coupon/discountbooks met 10tallen mogelijkheden en als je perse zo’n keten als motel8 of 6 of 88 of wat dan ook wilt-als je in nr 1 slaapt kunnen zij ook nr 2-3 voor je boeken-of je kijkt zelf ff op hun internetsite oid.
eventueel kun je informeren naar prepaid coupons (weet eigenlijk niet of dat nog bestaat)-dan kan je met korting in een bepaalde keten terecht en krijg je een boek met alle adressen etc-maar met www is dat zo easy tegenwoordig
Hoi!
Leuke trip ga je maken! Veel plezier
Ik heb ongeveer dezelfde trip gemaakt een aantal jaar geleden. In Las Vegas kun je leuke deals vinden als je van te voren boekt (een hotel voor op The Strip voor weinig geld), maar het hoeft niet per se. Wij hebben wel van te voren geboekt voor Death Valley en Yosemite. In Death Valley zijn maar weinig gelegenheden om te overnachten en in Yosemite zit je behoorlijk ver van het park zelf als je iets betaalbaars wilt vinden. Tip: The Yosemite Bug. Net buiten het park, erg betaalbaar, heel gezellig en superlekker eten!!
Voor de rest, zoals langs de kust, kun je altijd wel wat te vinden, hotelketens, motels etc. Die zijn prima. Voor San Francisco kun je misschien ook van te voren boeken? Je moet namelijk 2 dagen verblijfplaats invullen op je visum… Wij hebben toen in Hotel des Arts gelogeerd, bij de poort van China Town. Dat was een leuk hotel. Op mijn website heb ik een aantal tips over Las vegasen San Franciscogezet, misschien heb je hier iets aan?
Nog een idee: in bijna elk motel/hotel heb je wel internet, je kunt dan een dag of twee dagen van te voren kijken of je iets kunt vinden in je volgende bestemming en dan online reserveren?
Je kunt ook hele goedkope aanbieden ter plaatse scoren, zeker in Las Vegas. En de spanning die je hebt, als je nog niet weet waar je overnacht heeft nét even die extra spanning.
Hoi,
Wij hebben vorig jaar ongeveer dezelfde trip gedaan en hadden alles op voorhand geboekt. Op sommige plaatsen was het best dat we geboekt hadden (Death Valley: niet veel mogelijkheden,SF en LA: te druk als je dan nog een hotel moet beginnen zoeken). Op andere plaatsen is het niet nodig te boeken, dan kan je de reis ter plaatse nog aanpassen indien nodig. Achteraf bekeken hadden we liever een dag langer gebleven in Yosemite en hadden we niet overnacht tussen LA en SF (het is beter dat je die trip doet in één dag: wel 800km, maar er is, buiten de Big Sur, niet veel te beleven tss. de 2 steden.
Goeie reis, het wordt een prachtige belevenis
Hoi!
Wij hebben in 2008 een 4 weken door het westen van de usa gereisd en hadden ook op voorhand alles geboekt.
Het voordeel hiervan is dat je weet wat je aan kosten kwijt bent, en sommige hotels al verspreid over het jaar kan betalen. Tevens op drukke plaatsen zoals Yosemite, Death Valley en de Grand Canyon is het zeker aan te raden om vooraf te boeken, vaak is het er erg druk en de kans is er dat je weer een uur terug moet rijden om een hotel te vinden. een hotel midden in de grand canyon of yosemite is natuurlijk erg bijzonder. Tevens voor bijv. een grote stad als Las Vegas kun je idd goede deals scoren, voor een laag prijsje midden op de strip in een luxe hotel!
Ik zou het zeker aanraden, en wil je een dagje langer ergens blijven, de meeste hotels kun je tot 24 uur van tevoren gratis annuleren! Wij vonden het erg fijn dat we als we in een plaats aankwamen niet meer hoefden te zoeken na een geschikt hotel, reizen kost tijd en zo’n reis is best vermoeiend! Maar natuurlijk kun je in the states altijd wel overal terecht, maar het kost je soms meer tijd en geld als je ergens komt en nog niet geboekt hebt, kwestie van keuzes maken!
Fijne reis!!
Hi de tour die je aangegeeft is SF–> Yosemite–>Death Valley–>Las Vegas–> Zion, Bryce, GrandCanyon–>Palm Springs–>LA–> kust richting San Francisco is de meest gekozen tour in de US. Een klant van mij gaat precies dezelfde tour doen en alles werd vooraf geboekt (in september). Yosemite was al voll dus moest de tour aangepast worden. De afstanden daar zijn groot een sommige plekken bieden niet zoeveel alternatieve hotels (death Valley bij voorbeeld) dus moet je wel opletten dat je straks niet 200 km verder moet rijden om een accommodatie te vinden en daar mag je niet snell rijden. In steden zoals Las Vegas kun je altijd aanbiedingen vinden maar die heb je vooraf ook (zoals 25.00 eur de nacht in een 4 ster hotel midden in Las Vegas of 28.00 eur in Palm Springs).
ik zou aanraden om toch de accommodatie vast te stellen. Dan Gebruik je niet je tijd daar om hotels te vinden. Caroline Boeyum
persoonlijk zou ik van te voren niet boeken! vorig jaar ben ik met mijn 2 dochters ook in de USA geweest, in elk hotel is wel internet, waar je gemakkelijk de volgende hotels kunt uitzoeken en reserveren. bv priceline of hotwire…( heb vorig jaar zelf toen hele goedkope kamers kunnen krijgen in de mooiste 4 sterren hotels)
Het zoeken van de Hotels is een peuleschil; elke auto heeft navigatie…
Het nadeel van het van te voren vastleggen van de hotels, is datje niet zelf kunt bepalen hoe lang je ergens blijft.
Wel hebben we de 1 e 3 nachten in New-York van te voren een hotel geboekt, daar schijnt het moeilijker te zijn om een goedkoop) hotel te vinden.
we :wereld:wensen jullie veel succes, en een goede reis toe gt.
Hoihoi,
Ook wij zitten te twijfelen tussen vooraf boeken (of een bestaande toer) of terplekke een hotel zoeken.
Kan iemand mij vertellen waar ik die goedkope hotels kan vinden in Death valley? en de rest van de route, want zo’n soort route gaan wij ook maken Ik zie alleen maar prijzen van boven de $120,00.
Tja daar zijn de meningen dus over verdeeld…je kan altijd en overal ter plekke hotels boeken, maar of je zin hebt om dat elke dag weer opnieuw te doen…vaak heb je daar tijdens zo’n reis weinig trek in, terugkijkend op onze 2 afgelopen amerika reizen. Qua prijs zal het weinig schelen, op internet kun je vooraf hele goede deals sluiten (lang van tevoren boeken of priceline/hotwire). Hotel toch geboekt en wil je ergens wat langer blijven, annuleren kan tot aan de laatste 24 uur voor je bezoek. Verder zitten de hotels in de populaire gebieden (vooral in Yosemite, Death Vally, Bryce, Zion etc) al maanden van tevoren volgeboekt.
In Death Valley zelf zijn de hotels aardig duur (en schaars).
Je kunt ook overnachten in een plaatsje net voor de ingang, dat hebben wij ook gedaan. Wij zaten in Lone Pine, paar minuten voor de ingang van Death Vally, het hotel waar wij zaten: http://www.dowvillamotel.com/ vond ik niet heel bijzonder, maar wel goedkoop! je hebt in dit plaatsje heel veel hotels, dus misschien een aanrader!
Succes!
Hoi,in Death Valley zijn niet veel overnachtingsmogelijkheden. Daarom zou ik wel aanraden daar op voorhand te boeken Bv. in Furnace Creek Ranch, niet duur en tamelijk centraal gelegen. Veel succes
Wij zijn vorig jaar al begonnen met hotels boeken voor onze reis aankomende zomer. Zeker bij hotels.com en bookings.com kun je in de meeste gevallen tot 24 uur van te voren annuleren, dus als je ergens langer wilt blijven of je route om wilt gooien, is dat geen probleem. Hebben wij in Thailand vorige jaar ook gedaan en dit werkte prima!
Daarnaast heeft Hotels.com regelmatig 40% korting aanbiedingen. Zo zitten wij voor totaal €28,00 met z’n tweeen voor 3 nachten in een 4-sterren hotel in Las Vegas. We hebben inmiddels zelfs al het een en ander geannuleerd en opnieuw geboekt omdat het goedkoper was geworden. Ik blijf dan ook prijzen checken tot we weggaan (oke, daar moet je wel zin in hebben, ik vind het toevallig leuk om te doen). Het viel mij op dat er nu inmiddels in gebieden als Yosemite, San Fransisco, Moab en Bryce nu al weinig meer vrij is dat goedkoper is dan wij nu hebben. Maar het is wat je zelf fijn vindt. Wij zelf vinden het prettig te weten dat er na een (soms lange) dag rijden, een hotel/motel klaar staat zonder eerst alles af te moeten rijden op zoek naar een bed. Ben je wat avontuurlijker ingesteld, dan zal het denk ik (als ik de reacties lees) ook te doen zijn om op de bonnefooi te gaan. Alleen Yosemite zou is sowieso vooraf boeken. Veel plezier!:zon02:
Wij hebben afgelopen zomer onze reis gemaakt naar The west coast. Las vegas>SF>LA> LAs vegas. Supergaaf om te doen. Onze eerste 3 nachten hebben wij een hotel geboekt (stratosphere) Super mooi hotel met de hoogste toren van Las vegas. Leuke attracties boven op de toren. Daarna hebben wij onze auto opgehaald die wij ook van te voren hadden geboekt. En de rest van de reis hebben wij allemaal op de bonnefooi gedaan. In death valley overnacht in furnace creek ranch. Midden in de woestijn omgeven met palmbomen. Niet duur en mooie accomodaties.
Ook hebben wij overnacht in Mariposa en mammoth lakes. Overal was er plek genoeg. Yosemithe zal al ver van te voren vol. Wil je in september gaan moet je zeker al in januari boeken. Wij hebben er wel een prachtige fietstocht door heen gemaakt… In san Fransisco zaten we in A good hotel jaja zo heette dat ook echt. In LA zaten we in kyoto hotel . Best prijzig maar daar was het best lastig om te zoeken. . Dus jaa maar gedaan toen.
Terug in Vegas weer de stratosphere geboekt voor 3 dagen . , Het nachtleven hebben wij overal opgezocht . In LAs vegas in LA en in Sanfransisco …Supergaaf. . Maar wat je niet verwacht in Amerika is dat alles rond 1uur in de nacht al minder word. Terwijl in nederland het dan net pas begint.
Oja in san fransisco zitten duizenden zwervers. Geen last ervan maar het valt gewoon op .
Voor de rest . . . Zo een reis vergeet ik nooit meer
De route is wel makkelijk om te bepalen van te voren en neem een tom tom mee bij de auto die je huurt . . Superhandig
Vorig jaar ongeveer zelfde reis gemaakt ook in het hoog seizoen.
Wil je logeren in Yosemite park dan is het wel heeeeel verstandig om van te voren te boeken. Anders maak je alleen nog kans op de first come, first serve campings.
Ik had alleen het eerste hotel na aankomst met het vliegtuig van te voren geboekt. En in Yosemite park van te voren geboekt. De rest onderweg geboekt via internet telkens ongeveer een dag van te voren.
Aanrader hierin is om een laptop mee te nemen, bijna ieder hotel heeft WIFI internet.
Verder geldt dat in de weekenden overal extra drukte geldt. Met name in de grotere steden. Hierdoor zullen de goedkopere accomedaties eerder vol zitten.