Ervaringen in Motels / Hostels - van te voren boeken of ter plaatse?

Hallo,

Ik wil een rondreis maken in het westen van USA (LA / SF / LV / verschillende parken).
Periode is half juli - eind juli 2014.

Ik wil er een budget vriendelijke vakantie van maken.
Is het verstandiger om een motel/hostel te boeken vanuit NL, of is dit makkelijk te doen ter plaatse?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Michael.

Hoi Michael,

Ik raad je aan om zeker de hostels in de grote steden zoals SF en LA van te voren te boeken, zeker omdat je midden in de zomerperiode gaat.
Hostels worden niet alleen door Europeanen geboekt, maar ook door veel Amerikanen. Afgelopen zomer heb ik in SF ervaren dat wanneer er bijvoorbeeld een groot festival oid is in de stad het hostel erg snel vol zit. Het is namelijk een goedkope overnachting vergeleken bij alle duurdere motels en hotels in SF. Er zit overigens een leuk hostel in SF in het oude fort Mason district. Vlakbij al de toeristische attracties en met uitzicht op de Golden Gate.

Als je echt budget wilt gaan, dan zou ik gaan kamperen. Zelf spullen meenemen vanuit Nederland. Je betaalt wel per plek over het algemeen. Gemiddeld zo’n 20 euro per plek. Soms iets meer, maar vaak ook zeker minder. Ga je voor motels, dan haal je dit niet. Die zijn meestal een paar tientjes duurder. Als je een beetje op internet zoekt dan kun je in Las Vegas voor een leuk prijsje in een hotel aan de Strip zitten.

Groet,
Stefan

Via Wereldwijzer app

1 like

Hoi Stefan,

Bedankt voor je bericht.
Heb je ook ervaring met Motels?

Bij voorbaat dank,

Michael

Aan de westzijde van de VS heb ik dit jaar, behalve het hotel in Las Vegas alleen maar gekampeerd en in hostels overnacht. Wel heb ik in 2 motels in Florida geslapen. De duurste was in de buurt van Miami: 82 $…, maar daar wordt kamperen dan ook wel weer een stuk lastiger. Er zijn vast meer mensen op dit forum die veel ervaring hebben met motels en wat dat betreft een groter budget hadden dan ik ;-).

Veel plezier met je voorbereidingen verder.

Groet,
Stefan

Via Wereldwijzer app

Als je een budget vriendelijke vakantie naar de USA wil gaan maken doe dat dan niet in het hoogseizoen. Als “rijke” senioren betalen wij veel meer voor een overnachtng. De goedkoopste motels onderweg zijn ook al snel $ 75,-- en dan zit je niet in toeristen gebieden.

Normaal zouden wij zeggen, lekker op de bonnefooi (buiten de grote steden dan) maar gezien de periode waarin je gaat; van te voren boeken. Drukkere periode en het is zonde als je enorm moet zoeken naar overnachtingen… Kijk als je het leuk vindt nog even op onze site naar de blog over Amerika (bij het tabje blogs). Wij hebben een zelfde reis gemaakt, supergaaf!

Hoi Michael!
Misschien is deze site een uitkomst aangezien je in een drukke periode die kant uit gaat.

Mensen bieden bij hun thuis een kamer aan, een appartementje, een omgebouwd pool huis etc. Je kunt dan midden in de stad zitten tegen een budget vriendelijke prijs.
Groetjes Talitha