Van 31 mei tot 24 juni 2013 gaan we met z´n tweetjes met een huurauto een rondreis maken langs de Westkust van Amerika.
Nu is mijn vraag: wat is wijsheid? Moet je van tevoren alle overnachtingen al vastleggen of is er genoeg vrij in die periode? Heeft iemand leuke logeertips? Hotel of motel? Camping? Bed and breakfast?
Op ons reisschema staan:
San Francisco
San Simeon
Santa Barbara
Los Angelos
San Diego
Palm Springs
Phoenix
Grand Canyon
Monument Valley
Page
Bryce
Las Vegas
Death Valley
Lone Pine
Yosemite
Lake Tahoe
Ben benieuwd naar jullie reacties en alvast bedankt voor de hulp!
Ga je kamperen (camper? tent?) of huur ga je langs motels? Dit is een enorm verschillende manier van reizen en bepaalt in grote mate mee hoe je je route best gaat plannen. Als je vanuit je koffer reist (auto-motel) ben je sneller met je was en plas, eten, inchecken,…
Motels zijn perfect te doen, hoor! Deze zijn meestal wel van goede kwaliteit en je kan je auto echt knal aan je kamer parkeren. Dat is toch ook handig.
B&B zijn vrij duur, maar natuurlijk wel een aparte belevenis.
Op voorhand vastleggen, hangt van jullie zelf af. Indien jullie graag vrijheid wensen, dan niet doen. Maar hou er dan wel rekening mee dat je toch steeds wat reistijd verliest door het zoeken naar een motel.
Indien je van jezelf wel weet dat jullie vrij goed kunnen vasthouden aan een bepaald schema… dan zou ik alles al vastleggen. Indien jullie in de parken zelf wensen te overnachten, dan is op voorhand alles vastleggen soms zelf een noodzaak. In jullie periode, zou ik dat toch ook eerder aanraden…