Hallo allemaal :wereld:,
Allereerst bedankt voor alle supergoede tips die we al via dit forum hebben kunnen lezen! Mijn vriend (27) en ik (23) gaan in september een rondreis maken door het westen van Amerika (met huurauto die moeten we overigens nog wel boeken). Onze vertrekdatum staat al vast (vlucht reeds geboekt), en dat is vertrek 10-9 tot 29-9.
Ik zou erg graag wat advies willen over de route die we tot nu toe uitgestippeld hebben en indien mogelijk ook wat advies over hotels. We wilden eerst op de bonnefooi maar twijfelen daar nu over aangezien sept daar een drukke periode is en we niet uren willen ‘zoeken’ naar onze slaapplek! We hebben wel een bepaald budget, dus de hotels mogen niet te duur zijn maar we zijn ook weer niet echt van de jeugdhostels (of zijn er wel redelijke hostels in Amerika?).
Hieronder onze route so far:
Dag 1 Zaterdag 10-sep-11 Vlucht + aankomst San Francisco
Dag 2 Zondag 11-sep-11 San Francisco
Dag 3 Maandag 12-sep-11 San Francisco - Cambria
Dag 4 Dinsdag 13-sep-11 Cambria - Los Angeles
Dag 5 Woensdag 14-sep-11 Los Angeles (Of naar Six Flags MM)
Dag 6 Donderdag 15-sep-11 Los Angeles - Palm Springs
Dag 7 Vrijdag 16-sep-11 Palm Springs - Prescott (of: Sedona) via Joshua Tree NP
Dag 8 Zaterdag 17-sep-11 Prescott (of: Sedona) - Grand Canyon
Dag 9 Zondag 18-sep-11 Grand Canyon - Page
Dag 10 Maandag 19-sep-11 Page - Bryce Canyon
Dag 11 Dinsdag 20-sep-11 Bryce Canyon - Zion
Dag 12 Woensdag 21-sep-11 Zion - Las Vegas
Dag 13 Donderdag 22-sep-11 Las Vegas
Dag 14 Vrijdag 23-sep-11 Las Vegas - Deathvalley
Dag 15 Zaterdag 24-sep-11 Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 16 Zondag 25-sep-11 Mammoth Lakes - Yosemite (TiogaP)
Dag 17 Maandag 26-sep-11 Yosemite
Dag 18 Dinsdag 27-sep-11 Yosemite - San Fransisco
Dag 19 Woensdag 28-sep-11 San Fransisco
Dag 20 Donderdag 29-sep-11 Vlucht - huis
Zie graag je reactie tegemoet, alvast bedankt!
Groet Josien
Ik zou aan het begin een dag SF minder doen en dan in Bryce, maar zeker in Zion een verblijfsdag plannen. Of betr nog in LA wat korter.
Een verblijfsdag in palm Springs zou mijn voorkeur niet hebben, maar ook dit is persoonlijk en heeft alles te maken met keuzes.
Die heb je gelukkig wel duidelijk gemaakt aangezien je je route niet te lang hebt gemaakt.
Het is zo wel te doen.
Zie verder de tips in andere tpoic over waar je auto het beste te huren en de auto mbt SF.
Hotels kun je tp boeken want off season. Maar als je het hier boekt, dan kun je een meer overwogen keuze maken (wel/geen zwembad etc) ook kun je Priceline gebruiken.
Ik zou inderdaad verblijf in LA een dagje korter maken, maar zeker niet gaan schrappen in SF, is zo veel te zien en te doen daar. Lijkt me een mooie reis die je gaat maken zo!
Liever Palm Springs eruit, zou ik zeggen. LA kun je zeker een dagje doorbrengen (een must als je naar een themapark gaat). SF zeker ook niet in schrappen, precies genoeg tijd!
Wel in Grand Canyon een tussendag plannen, zodat je voldoende tijd hebt om alles te zien.
Van Zion is een goede indruk te krijgen, zonder extra tussendag (wel bijtijds opstaan).
Het bestaat allemaal uit afwegingen. Arches NP staat er bijv. ook niet in, wat toch wel jammer is, maar het past gewoon niet. Wellicht voor een volgende keer, samen met Yellowstone.
Ik zou San Francisco aaneengeschakeld houden aan het eind van je trip. Je hebt geen auto nodig in SF (alhoewel wij het erg leuk vinden om in SF te rijden) maar je bespaart autohuur als je het OV neemt.
SFO is ten oosten van de stad. Ik zou een a/p hotel nemen en dan de volgende dag naar Cambria. Je bent toch vroeg wakker.
Als Joshua Tree NP hoog op je lijst staat zou ik van Los Angeles eerst naar Palm Springs gaan voor de Aerial Tram (toegang vlak ten zuiden van I10), dan 62 naar Joshua Tree nemen en de west ingang van Joshua Tree in en de noord ingang er weer uit. Dan in Twentynine Palms overnachten. Tussen Palm Springs en Joshua Tree bij Yucca Valley is een korte zijweg naar Pioneer Town. Ook leuk.
Van Twentynine Palms zou ik even doorbijten en meteen naar GC gaan via Amboy en Kingman. Hier is ook nog een stukje R66 tussen Kingman en Seligman.
Als Joshua Tree geen must is zou ik van LA meteen naar Kingman rijden en dan het laatste stuk via Oatman en Sitgreaves pass naar Kingman. Dat is een van de best overgebleven stukken R66.
Van Palm Springs naar Prescott kan prima in een dag maar naar Sedona moet je over een bergweg tot 7700’ hoogte via Jerome. Dat neemt veel tijd. De snelste route naar Sedona is I10, west loop 101 bij Phoenix, I17 en 179 via VOC.
Je route ziet er verder prima uit.
Yeehaw
Bedankt voor jullie reacties :-)!
Ja wellicht is SF achter elkaar plakken een beter idee!
Je idee over Joshua tree park Yeehaw is idd goed! We willen daar graag heen, en die route klinkt mooi! Wij hebben ook al zitten twijfelen om vanuit die omgeving in 1 keer door te rijden richting GC, maar wisten niet of dat goed te doen was. Misschien een lange rit maar winnen we wel weer een extra dag mee want de overnachting tijdens die rit kan sowieso niet op een leuke plek. We twijfelen dan nog wel waar de ‘extra’ dag door te brengen? GC, Zion - volgens Jurgen is Zion goed in 1 dag te doen -, Page of BC?).
En idd Yellowstone redden we niet, helaas moet je keuzes maken
Bedankt vast.
Josien
PS heb gelezen op een ander topic dat het Six flags parc magic mountain de moeite waard is als je een achtbaanfan bent
Zion in een dag. Alles kan. Wij zijn 5x in Zion geweest en hebben er 3 maanden geleden nog eens 3 dagen doorgebracht. Het is net wat je wil gaan doen. Maar ook in Page kan je veel langer doorbrengen. De keus is aan jou.
Vergeet niet in 29Palms de murals te bekijken. Je kan bij de noord ingang om een brochure vragen. (En al je eerste mural zien daar en het cactus tuintje).
Als je in een dag van 29Palms naar GC rijdt zal je die dag weinig tijd voor GC hebben, zeker als je de volgende dag naar Page gaat. Maar alweer, we zijn allemaal verschillend en de een vindt een drive by genoeg, de ander blijft 1 nacht en sommigen zelfs nog langer.
GC zeker reserveren: www.grandcanyonlodges.com of www.tusayanhotels.com
Hallo!
Wat leuk dat je naar de US gaat, het westen is echt heel mooi. Je route ziet er prima uit. Persoonlijk zou ik LA en Palm Springs links laten liggen. Zeker LA is een tegenvaller wat mij betreft. Een dagje langer in de nationale parken heeft dan zeker de voorkeur.
Budget opties zijn er qua overnachtingen genoeg. Amerika is het land van de motels, en die zijn vaak echt prima, voor €30-€40 per nacht ofzo. In Death Valley heb je eigenlijk als enige budgetoptie Panamint Springs. Dat vond ik persoonlijk erg leuk en het is handig dat dit al een beetje ‘aan het einde’ van het NP ligt, zodat je de volgende dag snel en fluks richting je volgende bestemming kan gaan.
In Las Vegas zijn ook genoeg budgetopties (een Google zoekactie op 'Las Vegas gratis en goedkoop levert bruikbare resultaten op), net als San Francisco. Zelf had ik goede ervaringen met Hotel Des Arts, tegenover de poort van China Town. Voor Yosemite NP kan ik je The Yosemite Bug, net buiten het park, van harte aanbevelen. In het park is het namelijk echt veel duurder en de accomodatie in Mariposa vind ik weer net te ver van het NP vandaan. Vandaar.
Omdat het idd een druk seizoen is, is het idd best een aardig idee om eea van te voren te boeken. Het geeft een hoop rust en als je route toch min of meer vast ligt; waarom niet.
Oh en nog één ding: autorijden in SF vond ik een drama en ik zou het echt noooooooooit meer doen, maar ieder z’n ding
Hoi allemaal,
Bedankt weer voor de goeie tips we hebben onze route nu aangepast:
Dag 1 Zaterdag 10-sep-11 Vlucht + aankomst San Francisco
Dag 2 Zondag 11-sep-11 San Francisco - Cambria
Dag 3 Maandag 12-sep-11 Cambria - Los Angeles
Dag 4 Dinsdag 13-sep-11 Los Angeles (Of naar Six Flags MM)
Dag 5 Woensdag 14-sep-11 Los Angeles - twentynine palms
Dag 6 Donderdag 15-sep-11 twentynine palms -Grand canyon
Dag 7 Vrijdag 16-sep-11 Grand Canyon - Page
Dag 8 Zaterdag 17-sep-11 Page
Dag 9 Zondag 18-sep-11 Page - Bryce Canyon
Dag 10 Maandag 19-sep-11 Bryce Canyon - Zion
Dag 11 Dinsdag 20-sep-11 Zion - Las Vegas
Dag 12 Woensdag 21-sep-11 Las Vegas
Dag 13 Donderdag 22-sep-11 Las Vegas - Deathvalley
Dag 14 Vrijdag 23-sep-11 Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 15 Zaterdag 24-sep-11 Mammoth Lakes - Yosemite (via Tp)
Dag 16 Zondag 25-sep-11 Yosemite
Dag 17 Maandag 26-sep-11 Yosemite - San Fransisco
Dag 18 Dinsdag 27-sep-11 San Fransisco
Dag 19 Woensdag 28-sep-11 San Francisco
Dag 20 Donderdag 29-sep-11 Vlucht - huis
We willen ook idd LA niet in. Hoor van veel mensen dat het tegenvalt. We gaan liever Santa Monica - of Santa Barbara bekijken en een dagje SixFlags. Dus we moeten nog even goed kijken waar we exact gaan overnachten.
GC zal inderdaad waarschijnlijk in ons geval een drive-by zijn. Wellicht kunnen we ook in de ochtend nog wat meer doen in die omgeving en daarna verder rijden naar Page - aangezien we daar onze extra dag waarschijnlijk willen doorbrengen. Bedankt ook voor de hoteltips trouwens!
Wat zijn er trouwens weinig hotels in Deathvalley
Er zijn 4 hotels in DV maar Furnace Creek Inn zal nog gesloten zijn (is heel duur ook). De anderen zijn Furnace Creek Ranch, Stovepipe Wells resort en Panamint Springs resort. Met een resort hebben die laatste 2 niets te maken