Rondreis West-USA tips nodig!

Ik wil aankomende zomer met een vriendin een rondreis van ongeveer 3 weken maken door de USA. We willen vliegen naar San Francisco (of evt. Las Vegas) en dan een rondreis maken. De route ligt nog niet vast, maar we willen in elk geval San Francisco, Yosemite Park, Death Valley, Las Vegas, Grand Canyon, Zion aandoen.
De routes die ik heb gezien (ook op dit forum) gaan vaak ook door LA, maar LA trekt mij persoonlijk niet zo. Heeft iemand tips om ipv LA nog ergens anders langs te gaan? Zowel de kust als het binnenland is wat mij betreft een optie.

We willen graag een auto huren en vragen ons af of we dan beter kunnen kamperen of in motels/hostels kunnen overnachten. Wat zijn de prijzen ongeveer?

Bij voorbaat dank!

Wat betreft de route heeft iemand onlangs precies eenzelfde vraag gesteld, alleen wel vanaf LA. In plaats daarvan kun je ook op San Francisco vliegen, dat maakt weinig uit.

Op zich ligt LA wel enigszins op de route, dus wellicht kun je er één overnachting doen, anders is er makkelijk omheen te rijden.

Lees zeker even dit topic door: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=82071

Wat betreft het verblijven: ik hou zelf ook enorm van kamperen, maar dit is zeer lastig te combineren met een vliegreis. Je moet een flinke uitrusting meenemen (veel gewicht, dus veel toeslagen om het over te laten vliegen) of dat ter plekke kopen en na afloop zien te verkopen/weggeven/weggooien. Aangezien verkopen lastig zal zijn, is het dus zonde van zo’n enorme investering. Wellicht dat een hotels/motels dan een betere uitkomst zijn. Campers zijn ook leuk, maar daarmee mag je niet overal komen (o.a. Death Valley).

wij hebben vorig jaar ook een reis van 3 weken gemaakt, maar dan wel vanaf L.A.
Misschien kan je nog wat ideeen opdoen van ons reisschema:
5-06 t/m 16-06: Hotel Howard Johnson - Los Angeles Airport
16-06 t/m 18-06: Hotel Days Inn & Suites - San Diego
18-06 t/m 19-06: Hotel Quality Inn - Palm Springs
19-06 t/m 20-06: Hotel Days Inn - Scottsdale
20-06 t/m 21-06: Hotel Canyon Plaza Resort - Grand Canyon
21-06 t/m 22-06: Hotel Super 8 - Page / Lake Powell
22-06 t/m 23-06: Hotel Ramada Inn - St. George, Zion NP
23-06 t/m 25-06: Hotel Circus Circus - Las Vegas
25-06 t/m 26-06: Hotel Heritage Inn - Death Valley
26-06 t/m 27-06: Hotel Best Western Yosemite Way Station - Yosemite
27-06 t/m 29-06: Hotel Powell - San Francisco
29-06 t/m 30-06: Hotel Carmel Mission Inn - Carmel
30-06 t/m 01-07: Hotel Santa Maria Inn - Santa Maria
01-07 t/m 03-07: Hotel Carmel by the Sea - Santa Monica

We gaan misschien ipv 3 weken Canada nog 3 weken Amerika eraan vast plakken. We zouden dan eerst een week naar NY gaan en vervolgens naar San Fransisco/LA vliegen om daar nog 5 a 6 weken rond te reizen. Is het dan een idee om het bovenstaande rondje iets uit te breiden door nog wat zuidelijker te gaan (naar San Diego enzo) of juist meer het land in?

In zomer 2007 ben ik met de familie 4 weken daar geweest. Sowieso Yellowstone in het rijtje erbij betrekken (kost ook een paar dagen). Onze route had ik achteraf liefst nog wat rustiger genomen. Dit kun je dus makkelijk rekken naar 5 weken. Zeker als je nog wat extra national parks erbij neemt.
(Ter verduidelijking: een verslag van onze route heb ik staan op mijn website.)

Sowieso een dagje extra in Yellowstone, ook extra tijd in de parken Zion en Bryce, als je echt alles wilt zien. Los Angeles hebben we nauwelijks gezien (de tussendag volledig in Universal Studios doorgebracht, heel leuk, maar minder van de stad zelf gezien). Death Valley en Yellowstone zaten er ook niet bij in.

Oke, dat lijkt me inderdaad een goed idee.
Ik heb nog een vraag. Ik heb nog nooit een dergelijke reis gemaakt, dus ik heb er niet zoveel verstand van. Maar als we naar de parken gaan zoals Grand Canyon, Yosemite etc, is het dan ook nodig om motels die op wat grotere afstand van het park liggen (bijv. 100a120 km) te reserveren? En is het uberhaupt handig om daar in te verblijven, gezien de afstand? Ik vraag dit, omdat de we de hotels die dichtbij liggen wel erg duur vinden… We zouden dus liever wat verder weg verblijven en de afstand op de koop toenemen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Eerlijk gezegd is het wel zonde om dagelijks zoveel tijd kwijt te zijn om alleen tussen het park en het motel te pendelen. Kost je minimaal 3 uur per dag op zo’n afstand (de snelweg stopt niet voor de deur, dus je moet rustige -langzame- lokale wegen pakken).

Oke… daar heb je gelijk in. Ik zal nog eens kijken naar de prijzen. Voordeel is wel dat we op zich wel genoeg tijd hebben. En wat betreft het reserveren? Is dat nodig voor zulke motels?

Van wat ik van anderen heb begrepen had je Yosemite beter al gisteren kunnen reserveren, want dat gaat als een speer. Grand Canyon moet je misschien ook niet te lang mee wachten.

Sorry, ik begrijp het niet goed (dom,dom). Je gaat met een vriendin een reis van drie weken in de USA maken. Ipv Canada, of als aanvulling op Canada. Hoe is te route? Canada-NYC-West? En ga je dan 5-6 weken in het westen rondtrekken? Welke tijd van het jaar? Misschien kan je wat meer details geven.
Yeehaw

We waren eerst van plan 3 weken Amerika + 3 weken Canada te doen, maar nu hebben we besloten Canada niet te doen en in plaats daarvan nog een aantal weken extra in Amerika te blijven.

De reis ziet er nu dus als volgt uit: begin juli een week naar NY om vervolgens naar San Fransisco te vliegen en daar nog een week of 5 rond te reizen.

Sorry voor de onduidelijkheid, komt omdat ik al enkele berichtjes met Jurjenb had gewisseld en hij dus begreep wat ik bedoelde:)

Ik ben me er wel bewust van dat we een beetje laat zijn met boeken. Ik begin ook behoorlijk in de stress te raken, maar i.v.m afstuderen konden we nog weinig beslissen tot nu toe.

Ik hoorde ergens dat er voor de kust van Californie vaak walvissen te zien zijn en dat er ergens bij LA in de buurt eilanden zijn met veel zee-otters, zeeleeuwen en zo. Is iemand daar geweest? Heeft iemand een idee hoe je de walvissen daar zou kunnen zien?

Ik kan weinig zeggen over de walvissen, maar we hebben wel dolfijnen gezien (heel ver: zelfs met een 300mm zoomlens op mijn camera maar moeilijk te zien ;)) langs de kustroute tussen LA en SF. In de haven van Monterey (onder SF) zit altijd een enorme groep zeeleeuwen, best leuke beesten zo in het semi-wild!

Ik weet dat je voor walvissen heel goed terecht kan nabij Vancouver Island, waar ze zich verder langs de westkust ophouden durf ik niet te zeggen.

Ik weet dat er whalewatch cruises zijn van Monterey. Zelf nooit gedaan. Wij zijn wel op whalewatch cruises in Australia geweest en dat zal denk ik niet veel verschillen. Om deze machtige dieren goed te kunnen zien zou ik altijd een cruise aanbevelen. Wij waren zeer onder de indruk.
Zee otters zijn geweldig en we hebben er heel wat gezien langs de kust. Probeer een afgelegen strandje te vinden. Bij Pismo beach zijn we van de rotsen naar het strand gelopen (en die klim weer terug). Niemand op het strand en de otters waren zeer nieuwsgierig.
Yeehaw

Ik ben al vaak die kant op geweest en met zoveel tijd zou ik zelf de volgende route kiezen:

vegas
grand canyon
lake powel/ antelope canyon
(eventueel monument valley)
bryce canyon
zion canyon
sierra nevada
Yosemite
(eventueel lake tahoe)
San Francisco
kust naar beneden
sequoia national park
Vegas

ik zou zeker een dag of vier vijf in San fransisco blijven en ook een paar dagen vegas doen.

Oke dankjewel, ik denk dat Death Valley ook nog wel in dat rijtje past? Ik heb begrepen dat het reserveren van goedkope hotels/motels bij de grote attracties wel een must is gezien het feit dat we in de maanden juli en augustus gaan? Hoe zit dat met de rest van de reis? Zouden jullie adviseren om alles vast te leggen?

ja death valley was ik nog vergeten. :slight_smile:

ik zou bij de parken inderdaad reserveren en zeker ook in Vegas en San fransisco.

Ik blijf in san francisco altijd in het Phoenix hotel, een soort motel in een beetje een vreemde wijk. Veel zwervers maar ook veel barretjes en restaurants. Tegenover zit Mangosteen, een Vietnamees restaurant: GEWELDIG. En het Phoenix zelf is een geweldig hotel met heel veel feestjes en een leuk verwarmd zwembad.

In Las vegas vind ik Hardrockhotel heel leuk (niet te verwarren met het flauwe hardrockcafe). Als je liever op de strip zit en niet teveel wilt uitgeven is Luxor een goede keuze. Flamingo ook.

Oke, bedankt! We zijn allebei studenten en willen liever niet meer uitgeven dan nodig is, dus we willen het liefst in goedkope motelletjes verblijven. Maar die zijn volgens mij bij de parken niet zo goed te vinden. Of ze bevinden zich op een redelijk grote afstand ervan. We moeten maar even kijken wat we daarmee doen…

Met 5 weken kan je zo veel zien dat het gevaar op een overdosis bestaat. Dan zeg je bij park X: “Ja het zal wel…” Dat is ons ook wel eens overkomen.

1. San Francisco
    2,3,4: San Francisco
    5,6,7: Naar Los Angeles (begin autohuur)
    8,9: Los Angeles. Langer als je naar DL wil. (In Anaheim)
    10,11: San Diego
    12: Naar Sedona
    13: Sedona
    14: naar GCNP south rim
    15: South rim
    16: South rim naar Page
    17: Page
    18: Page- Monument Valley
    19: Monument Valley-Moab (Canyonlands, Arches, Dead Horse Point etc, route via Gooseneck SP, Moki Dugway, Muley Point, Natural Bridges NM)
    20,21,22: Moab
    23: Naar Torrey (Capitol Reef)
    24: Naar Bryce (via www.scenicbyway12.com)
    25: Naar Zion
    26: Zion
    27: naar Vegas via Valley of Fire SP en Lake Mead
    28,29: las Vegas
    30: Naar Death Valley NP
    31: Death Valley NP naar Lee Vining (Mono Lake, Bodie ghosttown)
    32: Naar Yosemite
    33,34: Yosemite
    35: Naar San Francisco
    Wellicht vind je dit allemaal veel te veel en wil je een tijdje lekker aan het strand liggen. Hangt dus helemaal van je wensen af.
    Juli/augustus is de heetste en duurste tijd van het jaar. Voor alles, hotels, vluchten en autohuur. Tevens de drukste tijd. Als je goedkoop wil overnachten zou je kunnen proberen in Motel6en te verblijven. Of ga naar een Wal*Mart, koop een kampeeruitrusting en ga kamperen.
    Koop een America The Beautiful pass bij de ingang van je eerste NP voor $ 80,–. Toegangsprijzen voor GC, Zion en Bryce zijn al $ 25,-- per park. De pass is geldig voor een jaar voor alle NP’s en de meest NM’s. State Parks zijn niet inclusief.
    Koop een cooler in de USA. Die zal je nodig hebben.
    Happy planning.

Heeft iemand ervaring met Exit reizen, wij hebben een mooie rondreis bij hun gezien. ?:dag: