We willen van de zomer 3 weken gaan rondtrekken met z’n 4-en in een auto rond de Westkust. De tickets net geboekt: vertrek 16 juli vanaf Amsterdam naar LA en retour 6 augustus.
Route is ongev. zoals hieronder beschreven. Echter, ik twijfel nog aan aantal onderdelen… Zo overwegen we om de laatste 4 dagen ergens aan de kust een paar dagen te rusten. Ideeen, suggesties mbt de route en evt. paar dagen aan de kust welkom… Daarnaast welke autohuur maatschappij? Evt. hotel suggesties (mid-budget) absoluut welkom!
Dag 1 Los Angeles, aankomst, ophalen auto en spullen naar Hotel. Jetlag wegnemen door beetje te shoppen??
*
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Los Angeles
Dag 4 San Diego
Dag 5 San Diego
Dag 6 Yuma
Dag 7 Grand Canyon
Dag 8 Grand Canyon
Dag 9 Mesa Verde
Dag 10 Durango
Dag 11 Moab
Dag 12 Salt Lake city
Dag 13 Salt Lake City
Dag 14 Bryce Canyon
Dag 15 Zion NP
Dag 16 Las Vegas
Dag 17 Las Vegas
Dag 18 Mammoth Lakes
Dag 19 Lake Tahoe
Dag 20 San Francisco
Dag 21 San Francisco
Dag 22 San Francisco – Amsterdam
Ik had al een heel stuk geschreven maar door een fout in het forumsysteem is alles weg. De korte versie:
Je reis is vééél te lang. dat gaat je niet lukken als je tenminste nog iets wilt zien ook.
Bouw hem om, maak een keuze en post dat hier.
Ik kan je nu al zeggen:
Yuma: heb je niets te zoeken.
Mesa Verde: als je het leuk vindt
Durango: zeker de treinreis doen!
Moab: 1 dag?
Salt lake: veel te ver
Mammoth? als je het leuk vindt
Lake Tahoe? voor de volgende keer
LV? ok 2 of 3 nachten
SF: prima afsluiter maar wel zonder auto.
Ik kan je overladen met tips, maar ga eerst zelf aan de slag. En vermeld waaruit je reisgezelschap bestaat! 1 ding: Het wordt fantastisch, maar maak keuzes! (meer=minder)
Dank voor je reactie… Ik had al zo’n vermoeden dat dit wel erg ambitieus was Ik ga er van het weekend mee aan de gang en zal het gaan aanpassen. Zal Salt lake, Mammoth en Lake Tahoe skippen en kijken voor alternatieven. Hoop dat je nadat ik het heb aangepast er nogmaals naar wil kijken en wat suggesties/tips kunt dorgeven.
Been there, seen it. If its tuesday this must be Grand Canyon -lol-
Ik zal je een wat rustiger route geven die ook al aan de krappe kant is. Weet je zeker dat je naar San Diego wil? Heel mooi hoor, San Diego, maar ook een omweg.
Aankomst LA
LA
Naar SD
4 San Diego
Lange rit (8 uur) naar Sedona
Sedona en 's middags naar GCNP
GCNP south rim
GCNP naar Monument Valley
MV naar Page
Page naar Bryce
Bryce naar Zion
Zion
Zion naar Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas via Death Valley NP naar Lone Pine
Lone Pine naar Yosemite via Tioga Pass
Yosemite
Yosemite naar San Francisco
19 en 20: San Francisco
Dan blijft er nog een dag over om ergens te vullen bv in Page, Las Vegas of Yosemite.
Details komen later wel.
Happy planning.
Yeehaw
Enorm bedankt voor jullie actieve bijdrage… Erg nuttig allemaal en ik heb er steeds meer zin in.
San Diego is niet echt een must… Heb idd veel over Highway 1 gehoord/gelezen en denk dat we dat ook maar moeten meenemen! Tevens overwegen we (indien jullie daar goede ervaringen mee hebben:-) om de reis iets korter te maken, dus qua rondtrekken, en een dag of 4 aan de kust te zitten?? En we gaan met z’n 4-en, mn vriendin en 2 tieners (15+)…
Hmmm,
Ik lees al veel goede tips van de anderen en daar kan ik het mee eens zijn.
Ik denk dat idd San Diego eigenlijk zou kunnen wijken. Tenzij je daar iets speciaals hebt of wilt zien? Sea world of zo?
Dan: Ik zou de 1e dag LA wel aanraden maar ga dan naar de Universal studios. Omdat je al heel vroeg wakker bent (jet lag) kun je er mooi zijn voordat ze open gaan. Loop zo snel mogelijk zo ver mogelijk het park in zodat je bij de 1e (en misschien ook wel de 2e) atractie geen rij hebt.
Monument Valey? Tja, een rit over hwy 163 is wel mooi, maar dat was het dan. Echt het natl park in gaan moet onder begeleiding van (hopelijk niet te chahrijnige) indianen. Ik zou dat overslaan ten gunste van Moab. Je hebt dan veel meer het gevoel dat je Amerika “doet”. Als je iets aktiefs gaat doen.
Wij waren daar op the 4th of july en hadden dat speciaal zo gepland. Geweldig! ga daar ook vooral langs [URL=“http://www.themoabbrewery.com/”].
Neem hwy 24 naar Torrey en overnacht in Austins chuckwagon lodge. daarna hwy 12 naar Bryce. As scenic as it gets!
Grand Canyon south rim. Mooi hoor, maar je moet er iets speciaals van maken. Dus, vliegen eroverheen (neem er een krantenwijk bij) of hiken erin. naar de bodem en terug kan niet in 1 dag. Accomodatie had je voor de zomer nu eigenlijk al besproken moeten hebben… Je kunt wel een eind naar beneden. Probeer aan de Imax video GC, the hidden secrets te komen. Of ga hem zien in Tusayan.
In Bryce moet je wel van tevoren weten wat je wilt doen voor hike. Anders zonde van de tijd. Die kun je daar beter besteden aan doen en niet aan puzzelen. dat geldt overigens voor je hele reis.
Queens garden trail en de pickaboo zijn leuke voor een middagdeel.
Zion? Wat je hier ECHT wilt doen is the angels landing trail. (and hope to live and tell your friends about it…) Ik zeg: youtube !
Hwy 1 is idd heel mooi. Maar ja, als je start in LA en stopt in SF, dan is dat wat lastig in te passen. Je ziet dan 2 keer eenzelfde deel. Geen straf, maar ik zou dat eigenlijk voor een volgende keer bewaren. (geloof me, die komt er als je er eenmaal bent geweest.)
Wat heb je eigenlijk nu al definitief vastgelegd?
Ben je flexibel in het aantal dagen? of heb/wil je een ticket in de goedkoopste economy class?
Wil je ter plaatse hotels regelen of doe je dat vooraf allemaal vastleggen?
Wat ik heb gedaan is:
Tickets gekocht. (de laatste keer met United voor 275 euro :cheer:
(AMS-Denver / SFO-AMS beide over Chicago.
Auto gehuurd; wilde een keer SUV rijden
Hotels uitgezocht; Priceline gebruikt voor de beste deals en verder veel zoeken. (zei ik al véél zoeken?)
Forums afgestruind naar dingen die niet in de Jan Doets en zo staan.
Excel gemaakt waarin ik alles op een rijtje zette
Prints gemaakt voor in een map als boekingsbewijs bij hotels en zo
Ik heb een garmin navigatie apparaat (zumo). Met het programma Mapsource (van garmin) heb ik een route gemaakt op de compu. Zodoende kun je via de leukste kleine weggetjes (uit de forums, zoals de Moki dugway. Daar wel eens iemand bij een reisburo over gehoord? Maar een absoluut hoogtepunt van de reis!)
Wil je ervan afwijken, dan kan dat. De nav brengt je wel weer op het rechte pad. Heb wel voor de zekerheid een Rand McNally road atlas gekocht voor $6 bij Wallmart. Hier 30 euro…
We helpen je graag om ook voor jou de mooiste ervaring te bouwen.
Als je de reis korter wil maken (maar zelfs in deze route) moet je Moab beslist niet toevoegen. Voor Moab eo heb je zeker 2 volle dagen nodig en de rit van Monument Valley naar Moab kan al een dag nemen met alle bezienswaardigheden onderweg. Moki Dugway is een van hen.
Monument Valley is geen National Park maar een Tribal Park en wordt beheerd door de eigenaren, de Navajo Tribe. Toegangsprijs (valt niet onder de America the Beautiful pass) is $ 5,-- pppd. Het is zeer aan te bevelen om hier een tour te maken door de valley. In 2-3 uur kan je al heel wat zien. Tevens is het mogelijk om zelf Monument Valley Tribal Park zonder begeleiding in te rijden maar deze weg kan in zeer slechte conditie verkeren en je verhuurcontract staat niet toe om off road te rijden. Velen doen het wel, wo ondergetekende die al drie keer zelf gereden heeft. Eerst met een sedan maar de laatste keren met een awd SUV. De weg wordt echter steeds slechter. Ze verkopen liever tours dus weinig onderhoud. Ik zou zeker een overnachting plannen. Zonsondergang en zonsopgang mogen niet gemist worden imo.
Ipv te eindigen in San Francisco kan je doorrijden naar LA via hw1. Daar kan je zo lang over doen als je wil maar minstens 2 dagen.
Een RandMcNally (zeker aanbevolen om die te kopen) roadatlas kost bij een boekhandel in Nederland ca. € 20,-- Een gps hebben we nog nooit nodig gehad.
Yeehaw
Met de Studio Tour starten, anders kom je daar nooit meer in. Daarna doorlopen naar het lagere gedeelte (‘lower lot’, na de roltrappen) en de attracties aflopen, voordat je weer naar boven gaat. Ben je wel zoet mee tot de lunch.
Heb de reis omgegooid. Kom aan in Los Angeles en vertrek ook weer vanuit Los Angeles. Het plan ziet er nu als volgt uit, incl. een aantal dagen aan de kust:
Dag 1 Los Angeles
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Palm Springs
Dag 4 Palm Springs / Scottsdale / Phoenix
Dag 5 Scottsdale/Phoenix
Dag 6 Scottsdale / Phoenix naar Grand Canyon
Dag 7 Grand Canyon
Dag 8 Grand Canyon naar Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas naar Death Valley NP
Dag 11 Death Valley NP
Dag 12 Death Valley naar Yosemite NP
Dag 13 Yosemite NP naar San Fransisco
Dag 14 San Fransisco
Dag 15 San Fransisco naar Monterey
Dag 16 Monterey
Dag 17 San Simeon
Dag 18 Santa Barbara
Dag 19 Santa Monica
Dag 20 Santa Monica
Dag 21 Los Angeles
Dag 22 Amsterdam
Is dit schema goed te doen (niet te strak gepland?) Mis ik zaken, suggesties van de te volgen routes, etc.?? Nogmaals dank!
Death Valley is de heetste plek op aarde die tijd van het jaar. Als je er nooit geweest bent kan je je er geen voorstelling bij maken. Palm Springs en Phoenix zijn niet veel koeler. In Palm Springs kan je nog met de Aerial tramway de bergen ingaan voor verkoeling.
Wij zijn menigmaal in PS en Scottsdale geweest om te golfen en te relaxen maar dan in october/november.
Tenzij je enkele van de a/c en fenomenale museums (Heard, MIM) in Phoenix wil bezoeken zou ik Phx overslaan. Andere attracties (Old Town Scottsdale, Taliesin West, Botanical Gardens) zullen veel te heet zijn. Ik zou van Palm Springs naar Sedona rijden www.visitsedona.com
Las Vegas zal ook heet zijn maar LV zou ik niet overslaan.
Van Death Valley naar Yosemite is het zonde om in een dag te rijden. Daarvoor is deze route veel te mooi. Ik zou een overnachting plannen in Mammoth Lakes of Lee Vining, beiden op meer dan 7000’
Voor Yosemite en San Francisco kan ik kort zijn. Veeeeel te weinig tijd heb je daarvoor uitgetrokken.
Alhoewel de kustroute hw1 mooi is zou ik daarvoor toch niet meer dan 3 dagen voor uittrekken (SF-Monterey-Cambria-SM) Santa Barbara is ook mooi maar duur en druk die tijd van het jaar, net zoals overal langs de kust trouwens.
Tussen GC en Las Vegas is ook van alles te zien en te bezoeken.
Yeehaw
Je topic komt al aardig vol!
Ik kan hier nog aan toevoegen. Overweeg te starten en stoppen in SF ipv LA. Dat scheelt je ook autostalling. De luchthaven is veel relaxter dan LA. Je kunt met openbaar vervoer naar de stad (je hotel) en huur een auto op de downtown locatie die alle grote verhuurders hebben. Huur pas op de dag van vertrek uit SF en als je terugkomt, lever je hem gelijk weer in nadat je je bagage in je hotel hebt afgegeven.
Hallo!
Goed idee om in SF te beginnen, eerlijk gezegd is LA niet zo leuk. Ik denk dat als je van San Francisco, met een stop langs de kust (bijvoorbeeld Santa Cruz) richting Yosemite gaat en dan via Death Valley naar Las Vegasen dan de Canyons gaat zien, je veel meer rust in je reis hebt en je veel meer zult genieten. Je kunt toch niet alles zien, dus wat je kunt zien dan maar meteen goed doen
Als je met de auto vanuit San Francisco gaat rijden, kun je die het beste gaan ophalen aan het einde van je 2-3 daags verblijf, want met de auto is SF is echt geen pretje!