West-Amerika

Dag allemaal,

Mijn vriendin en ik zijn bezig met plannen van een rondreis door zuid-west America.

Na lezen van verschillende forum berichten hebben een voorlpige plan gemaakt.
We hopen dat jullie ons kunnen helpen.

Graag jullie mening over het voorlopige plan.

We vragen ons ook af wat voor auto we moeten nemen. Normale auto of een SUV.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Indien jullie vragen hebben horen we het graag.

Groeten,

Sam en Ad

Dag 1: NL > San Francisco (Pinole)
Dag 2: San Francisco (Pinole) Alcatraz, Golden gate, Bay
Dag 3: San Francisco (Pinole) > Yosemite NP (Oakhurst)
Dag 4: Yosemite NP (Oakhurst)
Dag 5: Yosemite NP (Oakhurst) > Yosemite NP (Mammoth Lakes via Tioga Pass)
Dag 6: Yosemite NP (Mammoth Lakes) > Death Vally NP
Dag 7: Death Vally NP > Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas > Zion NP Via Hoverdam en Valley of Fire
Dag 10: Zion NP > Bryce NP Via Zion Narrows
Dag 11: Bryce NP > Grand Canyon Via Antilope Canyon
Dag 12: Grand Canyon Helicoptervlucht door GC
Dag 13: Grand Canyon > Kingman Route 66
Dag 14: Kingman > Palm Springs Route 66
Dag 15: Palm Springs > Los Angeles
Dag 16: Los Angeles Six Flags of Universal Studios?
Dag 17: Los Angeles > Santa Maria Highway 1
Dag 18: Santa Maria > Monterey Highway 1
Dag 19: Monterey > San Francisco (Pinole)
Dag 20: San Francisco (Pinole)
Dag 21: San Francisco (Pinole) > NL

Hey Addis,

op het eerste zicht ziet dit er niet slecht uit. Bryce - Grand Canyon is een serieuze rit maar wel te doen en heel mooi. Ik denk wel niet dat je deze dag tijd zal hebben voor Antelope Canyon. Misschien wel voor Horseshoe Bend.

Ik zie dat je aan het begin en het einde van je reis in totaal 4 nachten in San Francisco verblijft. Waarom trouwens Pinole, familie of zo? Misschien kan je hier wat afpitsen en Monument Valley nog meepakken.

Las Vegas - Zion - Bryce op 2 dagen vind ik wat veel. Ik zou me dan eerder concentreren op Bryce. Valley of Fire heb ik nog niet gezien maar dit schijnt echt de moeite te zijn. Je komt er wel uit.

In verband met het type auto: je hebt zeker geen SUV nodig. Als je echter $$$ genoeg hebt is het natuurlijk wel tof om door de Southwest te cruisen in een dikke bak.

1 like

Mooie route, het enige wat ik zou veranderen is van Bryce naar Page en daar antilope canyon doen, en dan de volgende dag naar de Grand Canyon met onderweg een bezoek aan Horse shoe bend.
Van Bryce naar Grand Canyon is ruim 6 uur rijden. Het is dan zonde als je geen tijd hebt voor antilope canyon. De dag extra die je hiervoor nodig hebt zou ik bij San Francisco weg halen.

1 like

Leuke route, ziet er goed uit. Zoals gezegd kun je wellicht nog wat schuiven met je dagen in de steden? Persoonlijk had ik na 1 avond de grootsheid van Las Vegas wel ervaren en dan kun je wellicht een dagje extra in Bryce (wandeltocht tussen de rotsformaties is echt supermooi!) pakken. Ook zou ik tussen Bryce en GC kijken of je via Monument Valley kunt rijden. Vanuit Kingman zou je zelfs wel in 1 ruk door kunnen naar LA, dat is wel een lange reisdag dan, maar je wint wel een dag.

Check mijn eigen verslag en route van onze rondreis door het westen van de VS: Rondreis Verenigde Staten west

1 like

Dank jullie wel voor jullie adviezen.

De 4 nachten in SF(Pinole) zijn inderdaad bij familie.
We hebben ons duidelijk vergist in de afstand tussen Bryce en GC.
We gaan nu kijken of we onze plan met een extra dag kunnen verlengen of dat we ergens een nacht minder verblijven.

@Ruudkok: jou route ziet er ook goed uit! Veel details! Namens ons allemaal, die jou route als inspiratie gebruiken, bedankt.

Ik kom binnenkort met een aangepaste route. Als jullie intussen adviezen hebben hoor ik graag.

Groeten,
Addis

Ik heb de route van Ruudkok ook bekeken. Waren jullie niet uitgeput toen jullie thuis kwamen? :smiley: Er zitten een paar behoorlijke ritten in, waarbij je heel veel moois voorbij rijdt. :wink:

1 like

Je bent met zijn tweeen lees ik. Ik zou een midsize SUV huren (bv een Ford Escape). Je zit hoger op de weg en ik vind een SUV nu eenmaal leuker rijden dan een midsize of full size.
Santa Maria heeft niet veel te bieden. Ik zou eerder in bv Pismo Beach, Morro Bay of Cambria overnachten. Over de hw1 route tussen Cambria ane Monterey kan je wel een hele dag doen. Vergeet niet eenbezoek aan Point Lobos te brengen. En je hebt ook nog bv Hearst Castle in San Simeon.
Als je Palm Springs overslaat heb je een extra nacht voor Page. Ik zou dat zeker overwegen. Je kan dan ook een grote dam zien nl Glen Canyon Dam. Je zou Hoover dan kunnen overslaan. Met slechts 1 nacht in Zion zou ik hier tijd aan besteden. Valley of Fire is prachtig maar neemt tenminste 2 uur extra tijd.
Kingman naar LA kan gemakkelijk in een dag zelfs als je via Oatman rijdt.
Een heliflight gaat niet door de canyon maar er overheen. 's Morgens is het best ivm met de geringere turbulencies en minder glare.
Yeehaw

1 like

We proberen een nieuwe(aangepaste) route te plannen.
Maar vragen ons steeds af wat normaal afstanden zijn die we op een dag kunnen rijden in America.

Bijvoorbeeld vanaf Bakersfield naar Las Vegas is ongeveer 6:30 uur. Zijn dit soort reistijden te doen?

6,5 uur kan wel eens een keer als het bijvoorbeeld echt een verplaatsingdag is. Wij proberen zelf niet langer dan 4 uur te rijden. Met stops, lunch, tanken, boodschappen, fotostops, wandeling etc ben je dan echt wel een hele dag onderweg. En er is echt genoeg te zien onderweg.

Wij zijn wel eens 8 uur onderweg geweest voor een rit van 2 uur. Gewoon omdat je na elke bocht weer zoveel moois ziet dat je steeds maar weer wilt stoppen en ervan genieten.

1 like

Tussen Bakersfield en Las Vegas is weinig te zien. Gewoon doorrijden en dat kan gemakkelijk in een dag. I15 is 70 mph max maar je zal de enige zijn die daar zo langzaam rijdt. Zelfs vrachtwagens komen je dan voorbij.

1 like

Alweer bedankt voor jullie adviezen.
We hebben ons plan op aantal punten aangepast.
Het familie bezoek in San francisco hebben we naar voren geschoven zodat we de huur auto later kunnen ophalen.
We hebben twee lange reizen gepland: van Bakersfield naar Las Vegas en van Kingman naar Los Angeles.
We hebben Page in onze route toegevoegd. Monument valley hebben we niet toegevoegd. We zijn bang dat dit misschien omrijden wordt.

Aan het eind hebben we een dag extra Pismo beach. Dit in verband met de wens van mijn vriendin om strand toe te voegen in ons plan. Weten jullie misschien een betere strand locatie?

Ik ontvang graag jullie adviezen.
Alvast bedankt.

Dag 1: NL > San Francisco
Dag 2: San Francisco Alcatraz, Golden gate, Palace of Fine Arts
Dag 3: San Francisco 49-Mile Scenic Drive
Dag 4: San Francisco > Yosemite Mono lake, Tioga Pass
Dag 5: Yosemite Glacier Point, Yosemite Falls, half dome
Dag 6: Yosemite > Bakersfield Giant Forest, Moro Rock, General Sherman tree
Dag 7: Bakersfield > Las vegas Via Death Valley
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas > Zion NP Hoverdam en Valley of Fire
Dag 10: Zion NP > Bryce NP Via Zion Narrows
Dag 11: Bryce NP > Page Antilope Canyon, Glen Canyon Dam
Dag 12: Page > Grand Canyon
Dag 13: Grand Canyon > Kingman Helicoptervlucht, Route 66
Dag 14: Kingman > Los Angeles
Dag 15: Los Angeles Six Flags of Universal Studios?
Dag 16: Los Angeles Rodeo drive, walk of fame, …
Dag 17: Los Angeles > Pismo Beach Highway 1
Dag 18: Pismo Beach
Dag 19: Pismo Beach > Monterey Highway 1
Dag 20: Monterey > San Francisco Highway 1
Dag 21: San Francisco (Pinole) > NL

Na veel rond kijken is het toch duidelijk geworden dat mijn vriendin heel graag naar Rocky mountains wil gaan.

Daarom hebben we de route als volgt aangepast:

Dag 1: NL > Denver
Dag 2: Denver > Rocky Mountains NP
Dag 3: Rocky Mountains NP
Dag 4: Rocky Mountains NP > Moab UT (bij Arches NP)
Dag 5: Moab UT > Grand Canyon (Via Monument Valley)
Dag 6: Grand Canyon > Page
Dag 7: Page > Bryce Canyon City UT (Bryce Canyon NP)
Dag 8: Bryce Canyon City UT (Bryce Canyon NP) > St. George UT (via Zion NP)
Dag 9: St. George UT > Las Vegas NV
Dag 10: Las Vegas NV
Dag 11: Las Vegas NV > Mammoth Lakes CA (bij oostelijke ingang Yosemite NP)
Dag 12: Mammoth Lakes CA (bij oostelijke ingang Yosemite NP) > Oakhurst (via Tioga Pass)
Dag 13: Oakhurst > Los Angeles (via Sherman tree)
Dag 14: Los Angeles
Dag 15: Los Angeles > Pismo Beach
Dag 16: Pismo Beach
Dag 17: Pismo Beach
Dag 18: Pismo Beach > San Francisco / Pinole (familie bezoek)
Dag 19: San Francisco
Dag 20: San Francisco
Dag 21: San Francisco > NL

Graag jullie advies…

Oei oei, wat een ommekeer.

Rocky Mountain NP is wel mooi maar in jou route offer je hier wel héél veel voor op.

Van Denver naar Moab is heel de dag auto. De dag erop, Moab naar Grand Canyon, is ook heel de dag auto. Je hebt dus geen tijd in Moab en daar is zoveel te zien: Arches NP, Dead Horse Point, Canyonlands… Ik vrees dat je zelfs geen tijd hebt om Monument Valley te bekijken.

Ook Las Vegas - Yosemite is erg ver, weer geen tijd om wat aandacht te schenken aan Death Valley.

Ik heb ook mijn twijfels aan Yosemite - Sequoia NP - LA in één dag…

Ik wil je niet ontmoedigen maar denk toch nog maar eens goed na.

1 like

Kijk daar heb ik wat aan. :slight_smile:

Daar was ik al bang voor…

Dat Rocky Mountain NP vervalt is ‘geen’ optie. Mijn vriendin heeft de afgelopen maanden veel meegemaakt en naar Rocky Mountain gaan zal haar veel goed doen.

We zijn aan het kijken of we drie extra overnachtingen kunnen betalen:

  • extra overnachting tussen Denver en Moab (bijvoorbeeld Glenwood Springs);
  • extra overnachting tussen Moab en Grand canyon (bijvoorbeeld Kayenta);
  • extra overnachting Yosemite en LA (bijvoorbeeld Fresno of Bakersfield);

Als we de extra overnachtingen doen is dan de reis tussen Las Vegas - Yosemite de langste.

We zitten ook te denken om bezoek aan de Grand Canyon en/of Bryce canoyon over te slaan. Maar wel helikopter vlucht te boeken vanaf Las Vegas die over beide Canyons gaat.

Is dit een betere optie?

Ik kan het gemist hebben, maar wanneer ben je van plan om deze reis te gaan maken?

We willen in september vertrekken.

Door prive omstandigheden hebben we niet eerder kunnen boeken.

Er gaan geen helivluchten van Las Vegas naar het beroemde National Park. Zij gaan naar Grand Canyon West. Velen beschouwen dit een dure tourist trap (Skywalk) en is niet te vergelijken met de pracht van het National Park.
In Co zijn op dit moment heel veel bosbranden ook in bv Estes Park. de verwachting is dat ze nog maanden kunnnen duren maar wellicht zijn ze in september onder bedwang.
En ,zoals al gezegd, je tijd voor Moab is veel te kort.

1 like

Beste Addis,

ik weet niet hoeveel hotels je al geboekt hebt. Liggen de vluchten al vast?

Als je Monument Valley, LA en Yosemite (wel sequoia’s in Sequoia NP) laat vallen een een beetje zigzag gaat zou je volgende rustigere route kunnen overwegen. Grand Canyon en Bryce moet dan niet gemist worden.

Dag 1: Aankomst in Denver. Als je op tijd aankomt kan je nog naar Estes Park rijden, dat heb ik ook al eens gedaan.
Dag 2: Op het gemakje in Rocky Mountain NP
Dag 3: Rocky Mountain NP en best al een stukje rijden richting Moab
Dag 4: Verder naar Moab
Dag 5: Volledige dag Moab (Arches NP, Canyonlands, Dead Horse Point)
Dag 6: Ritje naar Torrey, bezoek Capitol Reef NP
Dag 7: Scenic Byway 12 tot Bryce Canyon
Dag 8: Rustig dagje Bryce Canyon
Dag 9: Naar Page (bezoek vandaag of morgen Antelope Canyon)
Dag 10: Rij via Horseshoe Bend naar Grand Canyon
Dag 11: Volledige dag GC
Dag 12: Rij naar Las Vegas
Dag 13: Volledige dag Vegas
Dag 14: Bezoek en slaap in Death Valley
Dag 15: Rij via Lake Isabella naar Sequoia NP, dit is een mooie rit en goed te doen. Wel op tijd vertrekken.
Dag 16: Uitslapen. Bezoek Sequoia NP.
Dag 17: Rij via Cambria de prachtige Highway 1 tot in Monterey (SF is wat ver denk ik)
Dag 18: Naar San Francisco
Dag 19: SF
Dag 20: SF
Dag 21: SF

1 like

Beste frederik7028,

Zoals eerder aangegeven hebben we door prive omstandigheden (ziekte in familie) niet eerder kunnen boeken en dus zijn de hotels nog niet geboekt.

Dat heeft als nadeel dat sommige hotels waarschijnlijk al vol zijn en als voordeel dat we nog ons route kunnen wijzigen.

frederik7028 en Yeehaw naar aanleiding van jullie adviezen zijn mijn vriendin en ik alle opties aan het bekijken.
We willen deze week beslissen wat ons route wordt zodat we alles kunnen gaan boeken.

Gezien jullie advies zitten we nu te denken dat het misschien handig is om de reis in tweeen te delen:
1:- SF - Yosemite - Death valley - Las vegas - (misschien GC) - LA - SF
2:- Denver - Moab - salt lake city - Rocky Mountains - Denver

Beste adviseurs,

Als eerst wil ik sorry zeggen voor steeds veranderen van ons plannen…

Na veel overleg/overweging hebben we besloten om inderdaad twee reizen te plannen.

Voor de eerste reis willen we jullie advies vragen en voor de tweede komen we terug wanneer we die gaan plannen (hopelijk binnen nu en twee jaar).

Ons nieuwe en hopelijk laatste planning ziet er als volgt uit:
Dag 1: NL > LA
Dag 2: LA > Fresno
Dag 3: Fresno > Yosemite NP
Dag 4: Yosemite NP > Lone pine
Dag 5: Lone Pine > Las Vegas
Dag 6: Las Vegas > Zion
Dag 7: Zion
Dag 8: Zion > Bryce
Dag 9: Bryce > Page
Dag 10: Page > GC
Dag 11: GC > Kingman
Dag 12: King Man > LA
Dag 13: LA
Dag 14: LA
Dag 15: LA > Cambria
Dag 16: Cambria > SF
Dag 17: SF
Dag 18: SF
Dag 19: SF > NL

Monument valley, Rocky Mountains, etc hebben we uit ons plannen gehaald.

We kunnen eventueel 1 á 2 nachten toevoegen.

Ik hoop van jullie te horen wat jullie van de route vinden en eventuele tips van wat we moeten zien/doen wanneer we daar zijn.

Alvast erg bedankt.